Režie:
Jiří StrachKamera:
Martin ŠecHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Ivan Trojan, Jiří Dvořák, Vica Kerekes, Anna Čtvrtníčková, Vojtěch Dyk, Bolek Polívka, Stanislav Majer, Pavel Liška, Marek Taclík, Marián Labuda st. (více)Obsahy(1)
Anděl Petronel stále pracuje u Nebeské brány, ale je přesvědčen, že by si zasloužil lepší službu. Jeho věčný pokušitel, čert Uriáš, začne Petronela ponoukat. Stačí utrhnout jablíčko ze stromu Poznání a bude vědět to, co ví jen Bůh! A cesta k zaslouženému uznání bude volná. Hádka Petronela s Uriášem o jablko Poznání ale skončí neslavně. V potyčce se vzácné ovoce skutálí až na Zemi. Anděl - popleta a jeho kamarád čert-pokušitel musí šupem na svět jablko Poznání najít a přinést zpátky. V předvečer svátku svatého Mikuláše se zamotají do podivuhodného reje. Setkávají se s malou Anežkou a její krásnou maminkou Magdalenou, partou nepoctivých koledníků, vydřiduchem Košťálem i sympatickým Párkařem. Než se jim podaří jablko najít a vrátit tam, kam patří, bude třeba zažít velké dobrodružství a projít několika nebezpečnými situacemi. A po řadě lidských i „božských" zkoušek, naši hrdinové nakonec zjistí, že cesta k poznání vede především přes sebe sama, přes objevení síly přátelství, lásky a schopnosti odpuštění. (Falcon)
(více)Videa (6)
Recenze (822)
Co dodat, když Českému buranovi stačí film jako Kameňák k radosti a tvůrcům přinese miliony za návštěvnost, tak jak si asi povede o dva levely lepší pohádka, která je ale pořád neskutečně buranská, Čechovi to prostě stačí. Neřikám, že to není občas fakt sranda, on je Trojan prostě skvělej a navíc ve dvojici s Dvořákem tvoří dokonalé herecké duo. Ale tím to končí. Vše kolem je papundekl hadr, děj se točí v kruhu a to doslova. Dvě postavy chodí, mluví a nebo je někdo honí dokolečka po studiu. V ději se objeví naprosto strašné scény a to zavěšení tý malý holky na hák, to tvl prostě nemá v takovém filmu co dělat, líbání Kerekes čertem to už sem šel úplně do kolen, ta je navíc ve filmu opět jen jako ozdoba která svojí tvářičkou a dekoltem dostává roli za rolí bez jediného náznaku hereckého talentu a odpustitelná, leč hloupá postava párkaře....to sme doma taky protlemili. Jednička je mnohem lepší, je pohádkovější a opak tvrdící recenze i většina dokládají rozklad naší doby a neskutečně nízké cíle a pokřivené hodnoty. Navíc Polívka v roli záporáka naprosto nedůvěryhodný, ta role mu nešla věřit vůbec, měli jí dát Donutilovi, tomu kreténovi by šla k duchu daleko lépe. Nečekal jsem od toho nic, pobavil se pár gagy, ale i se místy zhrozil, co za místy pokřivenou věc dokážete napasovat do role nejúspěšnějšího filmu roku 2016 a nástupce takové legendy, jako jsou S čerty nejsou žerty. Vladimír Dlouhý udělal v hrobě tři vrtule.50%. ()
Co jsem tušil, to jsem dostal. Překrásnou českou pohádku v nádherných lokacích Českého Krumlova. A vůbec mi nevadilo, že se příběh otáčel stále kolem stejných ulic. Dřív města nebyla nekonečnou sítí ulic, kde by se ztratil i ten nejzkušenější kartograf. Nicméně mě mrzí, že tak krásnou pohádku s moc hezkým příběhem a suprovými hláškami jak pro děti, tak pro dospělé, zazdila Bílá, která této pohádce měla přidat určitou světovost. Bez ní bych se ale určitě obešel. S ní mi jinak dobrou vánoční atmosféru poslední záběr na nebe trošku zkazil náladu. Nějak jsem její návštěvu jinak hezké pohádky nepochopil a už vůbec nechápu, kdo to může ocenit. Ale co…přežiju to. Pohádka není o Bílé, jako spíš o všem ostatním, co se ve filmu děje. Proto čtyři hvězdy a radost z toho, že se stále dají natočit pěkné a originální české pohádky. ()
Jiří Strach si velké plátno a velký rozpočet zasloužil. O tom žádná. Na rozdíl od všeobecného nadšení kritiků, veřejnosti i uživatelů CSFD mám pár výhrad.... Základem dobrého (potažmo výborného) filmu musí být zajímavý příběh. V pohádce svázaný i některými „pohádkovými“ pravidly. Anděl páně 2 má příběh slabší. Zvlášť v porovnání s původním AP. Tady se vše točí kolem ústřední dvojice, která téměř nesleze z plátna. Je sice vtipná a stále jim to spolu funguje, ale příběh se po cestě trošku vytrácí. ... Malou připomínku mám k počtu „cameo rolí“. Jejich množství a VIP kvalita mi „trošku“ připomínala jinou produkci a se „strachem“ jsem očekával vedle Lucie i zjevení velkého Káji. Boží duplicita by ale ani v pohádkovém nebi naštěstí neprošla :) … A abych jenom nekritizoval, chválím výborný výběr lokací (jako vždy), okouzlující záběry krajiny a městských zákoutí, bezchybné herecké výkony u podstatných rolí, výbornou hudbu a jako vždy stále sebejistější práci na křesílku s nápisem "director". Všechny tyhle klady pak převážily mých 75% směrem nahoru. .... P.S. Možná se dospělí budou bavit ještě o fous líp, než děti. U nás to tak fungovalo :) ()
Uriáš si čte Kladivo na čarodějnice a říká, že je to napínavé. Jako kovaný ateista mám jistý smysl pro znevažování kolektivní halucinace zvané náboženství. Na druhou stranu, s ohledem na žánr, bych trochu té absolutní dobroty uvítal. Příběh tak nějak nepůsobí pohádkově, spíše jako nenáročná komedie. A to s celkem dobrým základem, což je na dobu a místo vzniku věc nevídaná, protože u českého filmu jsem se naposledy smál v souladu se záměrem tvůrců - no, nějaký pátek už to bude. Vadila mi ovšem příliš rychlá a občas málo srozumitelná mluva. Nevím, kde se vzalo tohle překotné mluvení, kde se jedna věta nenechá pořádně doznít a už začíná nová, hezké češtině by se alespoň v pohádkách mělo věnovat víc pozornosti. Druhé, co považuju za nedostatek, jsou nedotažené jednotlivé prvky. Např. párkař by si s ohledem na pointu zasloužil mnohem víc času, aby to trochu gradovalo k vyústění a nebylo to tolik deus ex uzenina. Naproti tomu třeba osoby opouštějící očistec vlastně nemají žádnou jinou úlohu (podle římského vavřínu jsem myslel, že jeden z nich je Pilát a ne Herodes), než aby byl nějaký ten vtípek navíc. Docela se mi líbilo to dickensovké prostředí salónu, ale to byla zrovna jedna z věcí, která by zasloužila rozvést víc, na úkor zbytečně vsunovaného humoru. Zkrátka Petronel a Uriáš by byli dobří spíš jako vedlejší, ne hlavní postavy. To mi ostatně vadilo už na prvním dílu. Víc vážné pojetí s občasným vtipem by podle mě vyznělo lépe než naopak. Pochválit ale rozhodně musím Jiřího Dvořáka, čert, který dokáže být přátelský, pokušitelský, místy ďábelsky úlisný, ale přitom důstojný a sympatický, to je hodně příjemný rozdíl oproti stále se opakujícím nešikovným breptům (o Blanarovičové ani nemluvě). Po loňské pohádkové tragédii o dvou dějstvích je to každopádně snadno stravitelný vánoční film, lepší průměr. ()
Čirou náhodou jsem na to šla do kina a panebože, ano! Za posledních X let první pohádka, ke který nemám výraznějších výhrad. Milé, vtipné, pro děti - ale ne infantilní - i pro dospělé - ale ne vulgárně trapně debilní (vše od Trošky). Super herci, parádní nápad s Mikulášem, lokace, hudba, kamera, třikrát hurá! Scénář téměř bezchybný... No co dodat... A Trojan a Dvořák? Dejte jim za tohle nějakou cenu. Jejich komediální chemie je neuvěřitelná. Jo, příběh lehce pokulhává a ta milostná linka - dejme tomu, ale nemusela být a ten konec s napravením hříšníků byl takovej fakt zrychlenej, ale tyhle věci se dají najít na každé pohádce. Já jsem nadšená a moc ráda si na Anděla 2 zajdu do kina znova. Ty Vánoce a pohoda z toho na člověka vážně dýchne. A teď, když vím, kdy Bílá spustí, můžu odejít tak o 2 minuty dřív a nebudu mít zážitek zkažený její koledou. Strachu, smekám! PS: Anna Čtvrtníčková hraje výborně. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (22)
- Falešný čert (Pavel Liška) ukradne naběračku, kterou falešný Mikuláš (Stanislav Majer) zahodí s tím, že jde o pouhý hliník. Přitom vzhledem k době, do níž je děj zasazen (cca 19. století), by šlo o velkou vzácnost, protože průmyslová výroba hliníku přišla až s rozmachem elektřiny. (sikky)
- Hledání kouzelného jablka ztěžují Petronelovi (Ivan Trojan) s Uriášem (Jiří Dvořák) i další jablíčka prodávaná na trhu. Celkem bylo spotřebováno 750 kilogramů jablek. To, které představuje jablko Poznání, je odrůda Pink Lady. (max21)
- Režisér Jiří Strach pozval na natáčení i svého přítele, kardinála Dominika Duku. Jiří Bartoška jako Pán Bůh jej přivítal se slovy: "Pane kardinále, přišel jste se podívat na svého šéfa?“ (Krocka)
Reklama