Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Galadriel nachází nového spojence, Elrond naráží na chladné přijetí u starého přítele, Nori se snaží pomoct Cizinci, Arondir hledá odpovědi a Bronwyn varuje svůj lid před hrozbou. (Prime Video)

Recenze (141)

kenkaku 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako pipka zpátky plave?! Větší debilitu si scénář vymyslet opravdu nemohl. Celkem novinka jsou opálení Elfové a opálení Trpaslíci. Vypatlaný hollywoodský tabulky… Každopádně, asi protože 3 linky jsou moc nuda, byla přidána čtvrtá. Náhodně se mezi nima přeskakuje a samozřejmě ta nejzajímavější je tam nejméně. Fantasticky funguje paralela: Elfové = USA, Skřeti = Rusko, lidé = EU, Trpaslíci = Anglie. Neskutečně jsem se tím bavil. ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úvodná pasáž s Morgothom a Galadriel je dosť slušná. Návrat do súčasnosti bol však nepríjemný ako pád na betón. Scény s hobitmi sú slabé a zdá sa mi, že ich dejová línia je pridaná na silu. Len aby tam nejakí hobiti boli. Neviem kam s obrím mužom z neba tvorcovia smerujú, ale ani ma to nezaujíma. Osamelý elfský lovec s ľudskou ženou sú taký priemer. Potešilo ma však, že ich línia smeruje k odhaleniu zla v pozadí. Časť s Elrondom a Galadriel považujem za najlepšiu. Vlastne je jediná, ktorú hodnotím nadpriemerne. Elrondov príchod do Khazad Dum bol zábavný a stretnutie s Durinom potešilo. Keď sa však Galadriel odpojila so svojou skupinou na loď, všetkým bolo jasné, že nakoniec túto poctu odmietne. Jej časti chýba väčší odpich a menej vykresľovania charakteru. Veď ju predsa poznáme. A boje s morskou príšerkou sú síce vizuálne pekné, no dej nikam neposúvajú. Zatiaľ teda dávam 6/10. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

J. R. R. Tolkien sice nebyl původním povoláním spisovatel a původní motivací pro vytvoření světa Středozemě byl zpočátku pouze klíč k vytváření a představení nových jazyků, ve finále ovšem stojí za jednou z nejslavnějších fantasy knižních sérií všech dob. Popularitě trilogie Pán prstenů pochopitelně pomohli i adaptace Petera Jacksona, které si celkem dokázali dojít pro 17 Oscarů (Návrat krále proměnil 11 z 11 nominací), který se o dekádu později postaral o adaptaci knížky Hobit, kdy se adaptování malé 250-stránkové knížky do celé velkolepé trilogie potkalo s o poznání méně vřelejším přijetím. Dekádu po prvním Hobitovi Petera Jacksona poté dochází na nový seriál ze světa Středozemě s názvem Prsteny moci od Amazon Prime. Stojí ovšem návrat do Středozemě (alespoň zatím) za to? Dle posledních informací měl Amazon Prime na 1. sérii seriálového Pána prstenů utratit 715 milionů dolarů, dalo se tudíž tak nějak očekávat, že produkčními hodnotami tento seriál rozhodně neurazí. Středozem se tak představuje v novém epickém kabátě, který v člověku po dobu následujících týdnů rozhodně vyvolá chuť navléknout si ho znova. Za prvními dvěma epizodami navíc stojí režisér J. A. Bayona, který si prakticky pokaždé u svých projektů pohlídá vizuál a tak jsou první dvě epizody Prstenů moci vizuálně vtahující podívané, především je ovšem na seriálu poznat, že se skutečně nešetřilo. A i když se seriál částečně pokouší očividně držet estetiky filmů Petera Jacksona, prozkoumání v historii audiovize dosud neprobádaného 2. věku představuje Středozem tak trochu dle očekávání ve zcela jiném světle. Skutečně se na ničem nešetřilo. Po vzoru trilogií Pán prstenů a Hobit se alespoň pro účely 1. série seriál natáčel též na Novém Zélandu a nadále platí, že se v oblasti krásy přírody Novému Zélandu prakticky nikdo nevyrovná. Potěší také fakt, že skřeti jsou po vzoru trilogie Pán prstenů dětmi praktických efektů skrze masky, peníze poté očividně šli na správné místo i v rámci dalších různých kreatur, lokací či kostýmů. Za ústřední melodií seriálu stojí Howard Shore, tvůrce hudby právě k trilogiím Pán prstenů a Hobit a Shoreův návrat je při poslechu ústřední melodie jednoduše rozpoznatelný. Za hudbu k seriálu je ovšem jinak zodpovědný Bear McGreary a i když se očividně snaží krapet základů, které dvě dekády nazpátek vystavěl právě Shore, potěší, že si jde McGreary zároveň tak trochu vlastní cestou a jeho hudba se zatím skvěle poslouchá. Je to velkolepé a obrovské, žádné filmové fantasy uplynulých let se prozatím prvním dvěma epizodám nevyrovná. Prsteny moci svou rozmáchlostí snadno dokážou zavrhnout veškeré obavy. Ano, dá se polemizovat nad tím, jak moc by byl sám Tolkien z tohoto seriálu bez žádných pevných adaptačních základů nadšený (sám kdysi nechtěl o žádné adaptaci svých děl slyšet), dá se ovšem minimálně věřit tomu, že mnoha odpůrců kampaně seriálu by mohli vzít výsledný seriál na milost. Pokud pochopitelně dokáží překousnout černé elfy a černé hobity. I proto, že expozice funguje na výbornou a produkčními hodnotami opravdu nejspíš nebude mít seriál konkurenci. Jsou ovšem i jiné důležité věci, bez kterých seriál nemůže fungovat. Sebevelkolepější a epičtější seriál nebude moci obstát bez zajímavého příběhu a postav. Prozkoumání události 2. věku Středozemě, které nevyhnutelně nejspíš časem povedou k Poslednímu spojenectví elfů a lidí známého z úvodu filmového Společenstva Prstenu prozatím samo o sobě funguje dostatečně zajímavě, zajímavé jsou ovšem naštěstí i postavy. Morfydd Clark sice není Cate Blanchett, stěžejní je ovšem fakt, že Galadriel v podání Clark je zcela jiná Galadriel, než ta známá právě v podání Blanchett. Galadriel by tak dost možná bez stejného jména nikdo nemusel poznat, mladší Galadriel je totiž výrazně ostřejší verzí známé postavy, kdy minimálně skrze počáteční podání Clark této postavy to nevypadá jako dvakrát velký problém, že právě Galadriel bude plnit jednu z hlavních rolí. Stejně tak Robert Aramayo, který v roli Elronda nahradil Hugo Weavinga je prozatím velmi fajn.  V prvních dvou epizodách se ovšem dokáže představit i několik dalších postav a prozatím to vypadá, že zajímavými charaktery seriál šetřit nebude. Přesto prozatím zůstává problém v tom, že má seriál prozatím tak trochu problém s tempem a po dvou epizodách mu zatím chybí výraznější rozjezd. Ten ostatně chybí prozatím celé lince s hobity, kdy jejich linka sice nejspíš očividně ještě bude velmi důležitá, s hobity se ovšem přesto možná především v rámci 2. epizody s názvem Na moři tráví až příliš času a přesto se jejich linka tak trochu vleče. Prolog první epizody s názvem Stíny minulosti přesto od počátku vyvolá chuť vidět od seriálu víc a víc. Dvakrát výrazná prozatím není akce, prozatím je jí ovšem příliš málo na to, aby se dala nějak výrazněji odsoudit. Několik momentů ovšem přesto stojí za to, především návštěva Morie v době její největší sláv. Celkově jsou trpaslíci zatím velmi výrazní a Durin IV. v podání Owaina Arthura prozatím vychází jako jedna z nejvýraznějších postav celého seriálu. Právě i představení trpaslíků vede k jednomu z cliffhangeru, které vyvolají chuť po tom, aby už byl příští pátek a do nové variace Středozemě se mohl člověk rychle vrátit. I přes pár mušek na kráse odstartoval seriálový Pán prstenů stylově a ukázal, že není nutné seriál rychle odsoudit. I v tomto případě bude nutné seriál rozsoudit minimálně na konci 1. série, první dvě epizody ovšem vyvolali důvěru. Tak snad je nástupci J. A. Bayony po dobu zbylých 6. epizod 1. série nedokáže úplně rozemlít.... () (méně) (více)

HellFire 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Celé je to takové pomalé, utahané a místy divně nedomyšlené. Elfové jdou kdo ví jak daleko na audienci k trpaslíkům a vypadá to, že si jenom odskočili za roh do obchod. Mají na sobě stejné oblečení, které nosí doma a s sebou vůbec nic! Jak dlouho jim cesta trvala? Dvě hodiny? Dna dny? Dva týdny? Tvůrci nám jen ukáží, že je to na mapě tak a tak daleko, ale jako divák nemám představu o vzdálenostech. Mág, co spadl z nebe se místy chová jako neandrtálec a vůbec celá interakce mezi ním a tou pidi holkou je cringe. A pak tu máme první černou trpaslici. Už jste někdy viděli, že by člověk žijící na místě, kde nesvítí slunce, měl černou kůži? Logicky to nedává smysl, ale Amazon potřeboval naplnit kvótu, aby se navíc mohl chlubit, že v seriálu uvidíme první trpaslici černé pleti. Galadriel (stejně jako ten černý elf) je pořád prkenná, má jeden výraz v každé situaci. V akčnějších scénách je střih hodně rychlý a zmatečný – mám z toho pocit, že se snaží kompenzovat nedostatky. Seriál jako takový (jakožto prequel) samozřejmě trpí absencí napětí ve scénách, jako je ta na moři, kde sledujeme, jestli se Galadriel utopí nebo ne. Jasně že ne, když hraje v Pánovi prstenů. Tudíž musí přežít. Mimochodem, kde má Galadriel ukrytou dýku, když nejde v žádné scéně vidět, aby se najednou vynořila, když ji potřebuje? ()

Wyrdas odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Scéna první: Galadriel plave. Scéna druhá: malou holčičku chytne starý muž, jenž po malé chvilce vyvrcholí a usne. Scéna třeti: Hobit s pracovním názvem #000000 splyne v černočerné tmě. Scéna čtvrtá: malá holčička mrkne na velkého, starého a nutno dodat nahého muže a pronese "ten se tam teda nenarve". Scéna pátá: Ne, dost. Zkusíme to více seriózně. Afrostředozemský špičatouchý tentononc (ano, opravdu odmítám hanit Tolkiena tím, že bych ono stvoření nazval elfem) si hraje na hrdinu. Elfové probírají odkaz na Silmarilly, což je matoucí, neboť již pošpinili a přerubali odkaz na knižní předlohu Simarillion. Ale udělalo nám to krásný můstek k trpaslíkům. První scéna, u dveří do hory, mne nadchnula! Pokud se jim podařilo nezprznit alespoň tuto rasu, budu šťastný. Plastové dveře jsem byl ochotný odpustit. Ale... mé oči, krvácí, srdce puká a péro vadne... při pohledu na trpaslice BEZ VOUSŮ. A co hůř... na opálené trpaslíky! Trpaslíci žijící pod horou. V zemi. Lépe řečeno pod zemí. Hluboko pod povrchem. Kde Slunce nemá moc. Kde není Slunečního svitu. Kde nenalezneme paprsku, jenže by dal možnost obarvit jejich světlé pokožky... Ne, dost. Já fakt nemůžu. Zeptám se proto přímo. Jak se mohlo stát, že trpasličí pokolení mělo evolučně nutkání získat tolik pigmentu? Nevadí. Další scéna... malá holčička krmí svého pedofilního dědu s velkým vousem. Hodně mne fascinuje, jak se tvůrci ani nesnažili při obsazování herců. Různě barevní rodiče neplodí míšence... ale co už.  Další scéna: "Je to elfka" nádherná ukázka onoho čistého rasismu mi zvedla náladu. Nicméně již v další scéně je skupinka rasistů po zásluze sežrána hadem a tak opět nic. Nezbývá než doufat, že pyžamo Galadriel ztratí kouzelnou moc a stane se alespoň na maličký moment průsvitným. Nestalo se. V následujícím čase se Gay(E)lrond a Durin špičkují. Ale divák stejně nic z toho nevnímá, jelikož je uvržen do kómatu afrostřezemskou trpaslicí bez jediného vousu.  Ale co bylo nejhorší, je bitva skřeta s kozatou milovnicí afroelfů. Netuším sice, kam se poděly peníze z rozpočtu. Ale rozhodně to nebylo na efekty, masky... prostě na výpravu. Asi bych hodnotil jednou hvězdou, ale nemůžu z hlavy dostat ty afrotrpaslice bez vousů... to byla vážně kulka mezi oči veškerým fantasy fandům. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama