Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
50% — Tak jsem to dodíval a v zásadě jsem vlastně zklamaný. Šest dílů jsem sledoval rádoby uměleckou kameru, poslouchal rádoby umělecké disharmonické zvuky vydávané za hudbu, sledoval pomatenou mysl „hlavního hrdiny“ a jeho pitomé promluvy do kamery, abych se dozvěděl, kdo zavraždil policistu Blažka. A když jsem se to dozvěděl, cítím se poněkud ... podvedený. Taky jsem celou dobu čekal, že mi tvůrci vysvětlí, co měla znamenat ta tanečnice u tyče ve skleněném akváriu na nákladním automobilu, tančící na Dvořákovu Novosvětskou (i když zdůvodnit tu skladbu bych asi dovedl, ale tu tanečnici a prostředí už nikoliv). A nic. Protože to ale nebyl vyložený propadák, tak za to jsou ty tři hvězdičky. ()
No po pravdě mám z toho celkem rozporuplné pocity, protože každé pozitivum, které si vybavím, má nějaké své "ale". Kamera byla veskrze zajímavá a osvěžující, s poměrně přiměřeným nádechem "reality show", ale někdy to naopak vypadalo jako na první dobrou. Nehezky roztřesená (že by zemětřesení?), zamlžování, jakési nečistoty (hmyz?). Střih podporoval atmosféru a spád, na některých místech to ale zas vypadalo dost humpolácky střižený, až jsem si řekl "au". Hudba byla skvělá, někdy tématicky dokreslovala scénu, jindy potěšila ta vykrádačka filmu Dead man. Ale zas mi přišlo, že jinde byla až nadužívána a ticho by bylo lépe podtrhující. Herecké výkony vesměs dobré, ale měl jsem trochu problém se identifikovat s valnou většinou postav. Příběh a způsob jeho výstavby mě bavil, ale některé pasáže byly až moc zkratkovité, jiné zas zbytečně nafouklé - což je asi dost subjektivní. A tak dále... Takže veskrze se mi to docela líbilo, ale víc než tři dát bohužel nechci. Uvidím časem, až a jestli se k tomu někdy ještě dostanu. ()
Český Transpotting měl daleko vyšší ambice a dlouho se zdálo, že jich také dosáhne. Bohužel v závěrečném dílu u maturity prolítnul nečekaně ze všech předmětů,nejvíc ale zkopal scénář. Opět se potvrdilo, že zajímavě tady v Česku psát umíme, neumíme ale udělat závěr, kdy zůstalo vše nevysvětleno a z velkého případu se stala provinční detektivka. Kdo zabil ty tři? To mi snad chcete tvrdit, že labilní Dangová nebo spáchali společnou rituální sebevraždu? A ty velké varny co? Ty nás přestaly zajímat? Ne, tohle není otevřený konec, ty mám ráda, tohle je zkopanej konec scénáristy, který neví, co dál..... Slabých 60% s přimhouřenýma očima. ()
První dva díly začaly velice slibně...Bylo to neokoukané, osobité a zvláštní...Pak se mi to, ale všechno začalo zajídat, právě pro to vše co jsem napsala...Začalo to být divné, zvuk byl příšerný ( neustále jsem měnila hlasitost), kamera byla taky jak zdrogovaná a byly tam scény které neměly vůbec žádnou logiku a smysl...Jo a ještě hudba...Co to jako bylo? ...Absolutně se do toho děje nehodila...Tauš opět předvedl Tauše, což mi vždycky na jeho filmech vadí a nakonec to naprosto bezpečně zabije můj celkový dojem z jeho všech filmů...Někdy si dokonce říkám jestli má tu svou drogovou dráhu už opravdu za sebou, sic! Za mě 70% ()
Svěží a netradiční závan na poli českého krimi, který však paradoxně sráží dolů ona přehnaná snaha o vlastní originalitu a "cool" stylizaci. Roztřesená kamera, chytré monology hlavního hrdiny přímo k divákům či bizarní výběr lokací (pracoviště NPC v ruinách kostela, výslech obviněného v jakémsi potemnělém ateliéru,...). Kapitolu samu o sobě tvoří hudba. Dvořákova Novosvětská jakožto intro a Cesta od Marie Rottrové v závěru každého dílu jsou fajn, na druhou stranu mě však iritoval neustále se opakující kvílivý rif, vyplňující dějovou část. V hereckém ansámblu se sešli zkušení harcovníci (Krobotová, Havelka, Novotný, Neužil) společně s mladými neokoukanými tvářemi (Dobrý, Pecháček, Tran), jejichž výkony nepůsobily vždy zcela uvěřitelně. Zrádcům se rovněž nevyhnula hluchá místa, možná by místo šesti stačily hutnější čtyři díly. Ku prospěchu by byl také lépe vysvětlený konec. Seriálu přidávám k dobru to, že se v dnešní "korektní" době nebál otevřít téma vůdčího postavení zástupců vietnamské komunity na českém drogovém trhu. ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- Titulní píseň nazpívala Marie Rottrová, které byla skladba napsána na tělo. (Duoscop)
- Děti Petry (Lenka Krobotová) a Lukáše (David Novotný) hrají dcera a syn David Novotného, Anežka Novotná a Josef Hugo Novotný. (hansel97)
- Automobil Tesla, kterým jezdí David Frýdl (Cyril Dobrý), má registrační značku ELA 0027. Správný tvar RZ pro elektromobily v Česku ale obsahuje po písmenech EL tři číslice a dvě písmena. (Martin_L)
Reklama