Reklama

Reklama

VOD (1)

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pět hvězdiček nedám, protože Vrtěti psem, jakkoliv má pověst narychlo spíchnutého filmu s menším ratingem uživatelů CSFD, mi přijde daleko adresnější, vtipnější, zábavnější a ve svém účinku drtivější. Na svou dobu je ale Network vysoce nadprůměrný film, navíc demýtizující osmou velmoc, tzn. média, která se těšila v 70. letech velké úctě, a novináři a publicisté byli považovaní za pilíře demokracie. My dnes už dávno víme, že podnikatelské zájmy a politický vliv dokážou účinně nalomit ostří novinářských snah, že kvalitní publicistika je úspěšně odsouvána bulvárem a nejrůznějšími obskurními zábavnými pořady. Navíc v souvislosti s nedávným skandálem v Británii kolem Murdochova mediálního impéria může být pravda někdy horší než na první pohled bláznivá fikce. Myslím si ale zároveň, že Network je dítětem své doby a dnes už má poněkud pomalejší tempo, některé scénáristické linie, jako je vztah Maxe Schumachera a Diane Christensen, mi přijdou nadbytečné a schází tomu úderná zkratka, je to zkrátka někdy moc ukecané. Stoprocentní dojem na mě udělalal snad jen kariéristka skvěle zahraná Faye Dunaway, která si za svůj výkon ostatně naprosto zaslouženě odnesla Oscara. Celkový dojem: 80 %. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Dajte mi blázna, alebo proroka ak chcete, možnosť viesť televízny program a ja vyrobím trhák. To bude zlatá žila! Sila televízie, ziskuchtivosť či honba za sledovanosťou a úspechom - to sú témy veľmi aktuálne aj dnes a aj preto film S. Lumeta pôsobí akoby sa čas zastavil. Technika a štúdio zostarlo, ale téma je možno ešte aktuálnejšia, ako keď sa film točil. Film je prevažne konverzačný, takmer neustále sa v ňom kričí a háda a to v pohode udrží v pozore aj diváka, ktorý sa takýmto filmom vyhýba. Fantastický Holdenov monológ v závere adresovaný F. Dunawayovej je výborným zhrnutím filmu i celej témy, ktorú Lumet podal až vizionársky nadčasovo. "Si stelesnením televízie...Tvoj život sa scvrkol na hromadu banalít. Vojna, násilie,smrť sú pre teba pojmy ako fľaša od mlieka...Si šialená..." Nikto si nechce zakričať z okna, že už toho máte dosť a už to ďalej trpieť nebudete? Je to tak, televízia je zbraň. Veľmi silné štyri hviezdy. 80%. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Snímek, který dle mého předběhl dobu a svou relevancí dokáže zaskočit i více než 30 let poté. Tohle už není satira, to je dnes realita. Snad až na nepříliš přesvědčivý románek Christensenové a Schumachera, kde je ambiciózní manažerka trochu naivně líčena jako vpravdě monstrózní ztělesnění oné údajně neautentické a bezcitné televizní generace, je Network plný apelujících sdělení o současné vyprázdněnosti lidského ducha a společenského zřízení, kterému ze zvyku stále ještě říkáme demokracie. Že za nitky dávno tahají jiní, než naši tzv. volení zástupci, kterým jsme si zvykli pravidelně odevzdat svůj hlas a nezměnit tak vůbec nic, si ale často pořád ještě neuvědomujeme. Howard Beale je zde Hamletem, novodobým kazatelem a zároveň bláznivou loutkou masmediálního světa, která jeho šéfům nepozorovaně přeroste přes hlavu, zatímco oni mají plné oči utěšeně rostoucích koláčů sledovanosti. Konečné řešení mesiášovy otázky je pak vrcholem cynismu, kdy tento atentát v přímém přenosu obstará senzacechtivou televizí záměrně podporovaná teroristická organizace. Že vám to něco připomíná? ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Je priam obdivuhodné, aké širokospektrálne sféry pozemského života režisér vo svojich filmoch rozvádza. A nepriamo dospeje k podobným výsledkom : nekalé zákulisie policajných praktík, beštiálne situácie vo vojenských táboroch, krvilačné verdikty porotcov v sieni, hrozby informačných vojen, televízne pletky... Trochu mi z opačného uhlu pohľadu pripomína iného matadora - Franka Capru. Lenže zatiaľ čo Capra dáva do opozície "rozprávkových" zloduchov (kde dobro prirodzene vychádza z človeka), Lumet prenáša pozornosť k tým zvráteným a skazeným. Čím majú väčší priestor realizácie, tým viac dehumanizujúco podkopávajú aj to najmenšie ľudské, čo v nich zostalo (pričom dobro je niekde až za tou nekonečnou priepasťou beznádeje). Lumet vlastne nepoužíva satiru či plnohodnotnú príbehovosť (čím by nalákal širšie publikum) ale nadnesený realizmus, čiže v konečnom dôsledku svojou výstižnou servilnosťou otvorí dvere aj tomu retardovanému, aby pochopil. Otázne je, do akej miery to bude priemerného diváka zaujímať, lebo zo skúseností je jasné, že 80% ľudí sa bude neustále kŕmiť tými istými sračkami, ktoré Finch vo svojich prejavoch spomínal. Vlastne robíme týmto hajzlom dobročinnú službu a ešte sme šťastní, ako s nami vymetajú. Ťažko sa to počúva... Mimochodom je to jeden z tých tématov, v ktorom vyniknú herecké výkony až k nebesiam. Asi toľko. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Lumeta mám rád a Network je bezesporu chytrý a promyšlený film, bohužel mě ale moc nezasáhl. Herci jsou výborní a jednotlivé linie jejich příběhů jsou vlastně takové, jaké by měly být - klesající sledovanost jednoho moderátora, mocenské hry smetánky a osobní problémy různých dělníků médií, to vše jsou určitě vhodná témata, ale zpracování je strašně zdlouhavé, i dialogy jsou rozvleklé a opravdu silné scény pak nenaplní svůj potenciál. Obsahově výborný film o médiích a především televizi, formálně pak promarněná šance na skutečnou satirickou legendu ()

Galerie (49)

Zajímavosti (21)

  • Spomenutá fiktívna teroristická skupina Ecumenical Liberation Army je paródiou na skupinu Symbionese Liberation Army, ktorá existovala v Kalifornii v rokoch 1973 - 1975. (whack)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama