Nájemný lovec putuje na Vnější okraj, aby našel jiné Mandaloriany. (Disney+)

Recenze (84)

PKD

Jsem naprosto fascinován tím, jak lze scénář totálně o hovnu, natáhnouti skoro na hodinu a přesto nenuditi. Jedná se o zcela zbytečný díl a ti, kteří se na 2.s. teprve chystají, jej mohou s klidným svědomím, přeskočiti. Jedině, pokud je magneticky přitahuje 50min. záběrů na poušť. Favreau je buď šílenec, nebo génius. Special quest star...vykradený/ukradený píšečný červ (zde zřejmě kvůli autorským právům drak, haha) z Arrakis. Pardon z Tatooinu. Vím, že Darth Lucas vykradl pro svou SW IV od westernů, samurajských filmů, včetně Flashe Gordona až po Dunu a Nadaci, ale tohle už bylo fakt na mě moc. Už jsem jen čekal, že se z Tuskenů, vyklubou zakuklení Fremeni. Ugh. Na 2.str. i 1.s. má 1 zbytečný díl, takže skore je 1:1 ()

Kinofil

|| TV-14 || Disney/Lucasfilm || Zdá se, že se tvůrci pod vedením ostříleného Johna Favreau, který znovu doručil první díl, poučili z minulé trochu utahané série a pokouší se nás ihned vtáhnout do děje. Tentokrát se jim to daří na výbornou, jelikož opadá představování hlavního hrdiny Mandaloriana a navazuje se téměř tam, kde se minule skončilo. Na tomto díle (a pravděpodobně i ostatních) jsou vidět větší prachy, kterým vděčíme za hromadu akčních scén na ploše 50 minut, které hravě strčí do kapsy osmou a devátou epizodu. Obrovský palec nahoru dávám za maximální využití loutek před počítačovou animací. Jak Baby Yoda tak i ostatní kreatury, a především písečný červ vypadají úchvatně až jsem váhal, jestli nekoukám na celovečerák za 200 mega. Do toho famózní kamera snímající vyprahlou poušť Tatuinu, a správně dunivá Göranssonova hudba. Na závěr nesmí chybět známé cameo, díky kterému se máme do budoucna na co těšit. Trochu škoda Baby Yody, který tu má nulový prostor a klidně bych si ho šetřil až na další díly. První díl druhé série The Mandalorian bych se nestyděl zařadit mezi to nejlepší ze Star Wars. Snad to tak půjde dál. 90%. ()

Lenka.Vilka

Úvodní akční sekvence je skvělá a všechno hezky přípraví, aby následovalo něco, co nazvu: nádhera. Navíc...delší stopáž dílu slyšel. Ideální k poznání šerifa, hlubší vztahy a situaci ve vesnici. A to všechno, co bylo potom? Magnifik! Pár minut řečí a klidně bych na film s tímhle námětem šla do kina. Což je za mě pro seriál lichotka  :) ()

filmsim

Vyjma ohrané zápletky a pocitu, že až na finální záběr, úvodní epizoda příběh nijak neposunula, se nedostatky nacházejí jen stěží. První sezónu sice nepovažuji za jeden z nejlepších seriálů loňského roku, ale i tak mě na Mandalorianovi nesmírně bavil neokoukaný pohled na známý filmový svět, ústřední postava, která dokáže oplývat charismatem i přesto, že zásadně nesundává helmu, jeho dětský zelenkavý svěřenec a na seriálovém poli jedinečná řemeslná a vizuální stránka. Všechny vyjmenované aspekty jsou zpátky a já po následujících sedm týdnů bude s nadšením vyhlížet další pátek, kdy vyjde nový díl. 8/10 Více v mých prvních dojmech na Fandíme Seriálům. ()

Dikinsn

Niekedy človek nepotrebuje super chytrú zápletku, alebo bombardovanie miest...niekedy sa stačí usadiť, zapnúť “bedňu” a vychutnávať si každý jeden záber horizontu tej a tej planéty, oceniť klasické masky tamojších obyvateľov a vychutnať si hudbu sprevádzajúcu svet, do ktorého sme sa mohli opäť vrátiť :) ()

Zajímavosti (19)

• Tuskeni v tejto epizóde jazdia v jednej rade, zanechávajúc tak len jednu stopu, aby zatajili svoj počet. Presne túto vec o nich povedal Obi-wan v Star Wars: Epizóda 4 - Nová nádej (1977). (ČSFD)
  • V úvodnej sekvencii sa Mando (Pedro Pascal) stretne s viacerými fanúšikom Star Wars známymi druhmi. Vo dverách ho zastaví Twi'lek. Gor Koresh, s ktorým debatuje, patrí k rase Abyssin. Pozerajú sa na boj dvoch zelených, divím sviniam podobných Gamorreanov. Všetky tieto druhy sa objavili už v pôvodnej trilógii. V tejto scéne sa objaví aj Zabrak, člen rasy, ktorej najznámejší predstaviteľ je Darth Maul. (ČSFD)