Kapitola 13: Jedi (S02E05)

(epizoda)
  • USA Chapter 13: The Jedi (více)

Mandalorian cestuje na planetu, které vládne krutá místodržící, jež má velice mocnou nepřítelkyni. (Disney+)

Recenze (89)

instageek_cz

Parádní westernová epizoda zasazená div ne do prostředí starověký Asie. "Baby Yoda" dostal jméno, který je roztomilý skoro jako on sám, a přitom nijak blbý, Ahsoka Tano má v podání Rosario Dawson přesně ten typ vševědoucí moudrosti Jediů, který známe z Lucasových epizod, a old-timery potěší i přítomnost Michaela Biehna (Kyle Reese v prvním Terminátorovi, Hicks ve Vetřelcích), který si svou vedlejší roli opravdu užil! Vizuál mi přišel úplně v pohodě a osobně bych na jednotlivý díly Mandaloriana chodil do kina mnohem radši než nedávno filmovou Star Wars produkci. ()

Malyszs

Po minulém díle, který působil, jakoby ho udělalo to děcko, kterému baby yoda ukradl sušenky, tu máme konečně kvalitně udělaný, kvalitně režírovaný, natočený a všeobecně kvalitní díl po technické stránce. Do toho ještě skvělej děj a foreshadowing do budoucna. Sposta odkazů na star wars filmy, serialy, knizky, hry a nevimcovsechno. Takze nerdgasm. Lidi, kteří neví kdo je Ashoka nebo Bo Katan jsou zde stovky youtube videí, které to vysvětlí. Ahsoka nezklamala v žádném ohledu. Atmosféra byla top. Prostě a jednoduše to je jedna z nejlepších věcí, co star wars nabídlo. Bez pochyby je tahle samotná epizoda lepší, než ty filmy pro děcka, mentály a debily. Ano, narážím na vás SW epizody 1, 2, 3, 9. Tfuj. Jo a doufám, že všechny ty cool charaktery, který nám tu ukazujou, ještě uvidíme. Bo Katan, Ahsoka, Marshall z prvního dílu, klidně Boba Fett. Ale pls ne Cara Dune a Greef Karga... no more. A hlavně doufám, že příběh někam vede, a že moff Gideon bude kvalitní záporák. 10/10 ()

dO_od

// Skvělý, takže nová trilogie udělala Star Wars ostudu tím, jak byla nekoherentní a lajdácky napsaná, a Mandalorian jim zase dělá ostudu tím, že si tahá nejlepší věci z lore, a pak je přetavuje v béčkové epizody Hvězdné brány. Celý ten díl vypadá, jak kdyby vznikal v amatérské produkci s budgetem východoevropského akčního filmu s Brucem Willisem v roli záporáka. Sorry, miluju Star Wars, but not like this... ()

Lacro

Nařachanej díl, kterýho jsem se nemohl dočkat. Konečně jsem viděl hranou Ashoku, která měla moc povedenej příchod do tohoto seriálu a ukázala nám její lightsabery v plný parádě. Zjistili jsme jak se jmenuje náš mrňous, slyšeli jsme zmíňku o Yodovi a Anakinovi. Samozřejmě naše hlavní dvojka v akci je vždycky top, ještě když vidíte, jaký mají mezi sebou pouto. Za mě prostě a jednoduše naprostá spokojenost. ()

kotasbk

Už by to chtělo nějakého sith a pořádnou řežbu jako ve trojce v pomstě sithů. Snad ta pomalovaná jedi nulka nepřežije do dalšího dílu. Opět se ale ukazuje, že jediové nejsou schopní spolupráce. Tahle je zalezlá někde na planetě, kde nikdo nežije, stejně jako ten zelený skřet Yoda. A snad si "malý Yoda" vybere správnou stranu, protože jedině sithové dokáží pořádné věci. Jediové dokázali jen prohrát. ()

Zajímavosti (13)

• Dôvodom, pre ktorý sa Ahsoka rozhodla necvičiť Dieťa (ktorého meno Grogu nám bolo odhalené v tejto epizóde) je ten, že jeho citová naviazanosť na Mandaloriana by ho mohla urobiť náchylným k temnej strane. Toto priamo odkazuje na osud Anakina Skywalkera, ktorý bol Ahsokiným majstrom. Ahsoka používa taktiež podobné argumenty, aké použil Mace Windu (Samuel L. Jackson) v Hviezdne vojny: Epizóda I - Skrytá hrozba (1999), keď odmieta trénovať Anakina. (ČSFD)