Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Nebudem klamať. Pozrel som si to výhradne iba kvôli soundtracku ktorý zložil môj veľmi obľúbený jazzový  virtuóz Miles Davis. Zujímavosť pri tomto diele je ten, že Miles Davis skladal a nahrával hudbu počas sledovania filmu. Najprv bol hotový film potom sa k nemu dokončil soundtrack. Pred snímkou som si prečítal zopár kritík ktoré tvrdia, že snímka je aj na to obdobie, naivná, nelogická a postavy sa správajú divne. Mne to našťastie až tak zlé neprišlo. Film aj z odkazom som vstrebal a užil si ho. No, soundtrack je stále to, čo vo mne rezonuje a vyplavuje emócie. Na úvodný motív už nikdy nezabudnem. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Po mírném přimhouření očí nad podivně uspěchaným koncem, samoúčelně zmatkující mladé dvojici a dalšími drobnými nelogičnostmi (jak mě asi může rozmačkat výtah, kterému jsem odklopil dno?!??), se mi ovšem dostává zamotaná, ale pěkná detektivka. Místy jsou emoce vygradovány docela pěkně (téměř Hitchcockovým stylem) a pár vtípků film i pěkně oživuje. Pro mě příjemná podívaná. ()

Reklama

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

„Trochu zábavy na cizí účet neuškodí.“ To si nejspíš řekli scénáristé, svorně se objali a poté se, opojeni vlastní imaginární mocí, vyřádili na nebohých postavách, které jsou stíhány jedním krutým žertíkem prozřetelnosti za druhým. Opravdu škodolibý film. Ovšem ani škodolibost nemusí být nutně na škodu. Vždyť každý ví, že i v reálném životě má osud často hodně drsný smysl pro humor... ()

lsd 

všechny recenze uživatele

Jen mě mrzí to, že potenciál tohoto snímku byl určitě velký(hlavní nápad a příběh, to oboje je výborné, dokonce hlavní zápletka trochu přípomíná geniální film Muž, který nebyl), ale Malle toho nedokázal dostatečně využít, což bylo možná dáno jeho nezkušeností, protože toto byl jeho první film. Mohl to být fantastický, napínavý thriller u kterého byste se báli i mrknout, abyste náhodou o něco nepřišli. Takhle je to vcelku napínavé, ale některá místa jsou prostě nezáživná a tím pádem film nemá takový spád, jaký by potřeboval. Herci jsou také spíše sterilní a celově takový nepřesvědčivý až umělý. Snímek za 3 plus geniálí hudba Milese Davise za půl bod, čili dohromady je to za 3,5 za nápad a vcelku přesvědčivou atmosféru Francie konce 50. let. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Francúzski vrahovia robia jednu chybu za druhou, polícia je natoľko zbŕkla, že si ani poriadne neoverí totožnosť vraha, novinári sú natoľko neprofesionálni, že prvého podozrivého dajú hneď na prvú stránku novín. Ešte že je tu Columbovsky ladený komisár Lino Ventura, ktorý cíti, že tu niečo nesedí a vďaka scenáristovi prípad elegantne na konci vyrieši. Máme tu lano, ktoré opúšťa prekvapivo ihrisko napriek tomu, žeby sa mohlo jednať o usvedčujúci dôkaz, podtext ohľadom zarábania peňazí na vojnových zločinoch, čiže je potom otázne, nakoľko je spáchaná vražda amorálna. Pekne to odsýpa a ústredný nápad je na krimi originálny, takže celkovo vysoká spokojnosť. Ešte na margo toľko omielaného nelogického chovania postáv, keď strávim noc vo výťahu, tak si ráno neobjednám veľkú kávu a jedlo, ale najskôr pol litra vody. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (37)

  • Téma soundtracku nebylo předem připravené, Miles Davis jej vytvořil pár chvil před nahráváním v hotelovém pokoji, když mu byla vysvětlena zápletka filmu. Kvintet pak improvizoval u promítání příslušných filmových sekvencí. (vangobseck)
  • Milese Davise k filmu přivedl Jean-Paul Rappeneau, jazzový fanoušek a asistent režiséra Louise Malleho. Miles, který v listopadu 1957 vystupoval v pařížském klubu Saint-Germain, nabídku přijal. (vangobseck)

Reklama

Reklama