Film studia Disney Expedice: Džungle, inspirovaný slavnou atrakcí v zábavním parku Disneyland, je dobrodružnou výpravou do amazonské džungle, ve které se představí Dwayne Johnson jako charismatický kapitán lodi a Emily Blunt jako odvážná průzkumnice na své misi. (Falcon)

Videa (7)

Recenze (436)

misterz

Dwayne Johnson má síce väčšinou iba také jednohubaté filmy na jedno použitie, no v drvivých prípadoch to ani tak moc nevadí. Aj Expedícia je taká - kus dobrodružstva, honba za legendou, džungľa, pekná spoločníčka a akože vraj prekvapivý záver a romantika. Misia je splnená. Lepší priemer. 65/100 ()

silentname

"Jungle Cruise" je ďalším filmom, ktorého sme sa mali možnosť dočkať až o rok neskôr, než bolo pôvodne plánované. Nemôžem povedať, že by som zrovna od tohto filmu meal nejaké vysoké očakávania, no je pravda, že som bol na celkový výsledok zvedavý. Vyzeralo to na celkom solídnu rodinnú akčnú komédiu, ktorej hlavnými ťahúnmi budú Dwayne Johnson a Emily Blutnt. A je pravda, že vďaka nim je tento film celkom slušná zábava. Fungujú individuálne, spolu im to tiež celkom slušne ladí a na film sa dá celkom dobre pozerať. Nemôžem povedať, že by tento digitálny svet vyzeral úchvatne, no na druhú stranu si myslím, že tie triky sú spracované celkom presvedčivo a nič ma pri sledovaní nejako výraznejšie nerušilo. Plus musím povedať, že aj dizajny jednotlivých prekliatych dobrodruhov sú celkom dobré. Vyzerá to určite lepšie ako keď som pozeral "Pirates Of The Caribbean: Dead Men Tell No Talesalebo "Pan". Takže vo výsledku ide podľa mňa o celkom slušne spracovanú rodinnú dobrodružnú komédiu, ktorú asi väčšina divákov ocení. Je to vynikajúci film? Nie. Ale je dostatočne dobrý na to, aby som povedal, že stálo za to ho vidieť. Hodnotenie: B+ ()

rikitiki

Kterak se Africká královna potkala s Piráty v Karibiku a cestou přibraly i Mumii. OK, od zfilmované atrakce a Dwayna Johnsona v hlavní roli se nedá čekat velká hlubokomyslnost, spíše jen zábava. Té je však, žel, pomálu a hlavně v začátku filmu. Později příběh těžkne a snaží se tvářit závažněji, což mu vážně nesluší. Dost mě štvala také klišoidní postava britského lorda, který se proti své vůli musí vypořádávat s dobrodružstvím a postrádá k tomu všechny své nezbytnosti, které by se nevešly ani na náklaďák. Byl otravný. Emily Blunt je fajn a mohlo jí těšit, že vedle Johnsona jí stačí jen stát a stejně bude milionkrát lepší herečka než on. _____ Příběh se rozpadává a hýří tolika atrakcemi, že postrádá i ten zásadní smysl a nějakou aspoň naznačenou linku. Ke konci už mi nebylo jasné, kdo a proč a co vlastně chce. Byla evidentní snaha dodat ženskou hrdinku, která dokáže stát sama za sebe a nepotřebuje k tomu pevné mužské rámě, i tady však film selhává. Přestože Bluntová nosí neustále kalhoty a má silácké řeči, nakonec vše zachrání svalnatý chlap. To i staropanenská Rose z Africké královny, přes svoji upjatost a ženské šaty, v sobě měla víc odhodlanosti a sebevědomí. SHRNUTÍ: Jak si nabrnkout hoodně starýho kořena na takové ostřejší vodácké výpravě. ()

claudel

Všechno jsme viděli v různých podobách a obměnách. Neustálá recyklace starších dobrodružných filmů a namíchaný koktejl z nich. Jinak řečeno, nic nového nám tento snímek nepřinesl, snad kromě oblíbených herců a hereček a poměrně slušně předvedené party prokletých dobyvatelů v čele s Edgarem Ramírezem. Slabší tři hvězdičky. ()

tron

„Alkohol môže zostať.“ Čisté 4* si to určite nezaslúži, ale musím prižmúriť oko, pretože to pokojne mohlo dopadnúť ako Liga výnimočných. Po výtvarnej stránke je to krása (džungľa, jaskyne, dediny v pralese, mesto s prístavom, veľkolepý Londýn), kasting je skvelý (málokedy sa stane, že herci sú takí výborní, že parádne odohrajú príšerne napísané úlohy, viď. Jesse Plemons a Jack Whitehall), po trikovej stránke to vonkoncom nie je zlé (skvelý nápad, že Aguirreho družina pozostáva z džungle, keď uvidíte, pochopíte). Humor je prvoplánový, ale vďaka správnemu načasovaniu skúsených, profesionálnych hercov, strihu a režisérovi, funguje. Dialógy sú fajn. To, čo mohlo skončiť ako nová Liga výnimočných, je napokon sľubný mix MúmiePirátov Karibiku. Palec hore za skvelý origin The Rockovej postavy, jeho lásku k slovným hračkám a za Nothing Else Matters. Strih je miestami divný (partia okolo Aguirreho strávi na plátne tak málo času, až by som hovoril o väčšom camee). Medzi The Rockom a Emily Blunt to síce iskrí, ale len do chvíle, kým sa ich scenáristi nasilu nepokúsia dať dokopy ako zaláskovaný pár. Tomu som absolútne neveril a určite by bolo sympatickejšie, ak by sa toto zbytočne nehrotilo a proste aby zostali kamarátmi. ()

Zajímavosti (17)

• I když je Paul Giamatti původem Ital, toto je jeho první film, kde hraje postavu italského původu. (NiWi)
  • Předlohou pro film byla atrakce se stejnojmenným názvem „Jungle Cruise“ v tematickém zábavním parku Disneyland. V té se skupinky cestujících vypraví na říční lodi na dobrodružnou cestu napříč džunglí, plnou nebezpečných zvířat a plazů. (Marcos22)
  • Snímek byl poprvé oznámen v roce 2004 – o výrobu se mělo postarat studio Mandeville Films a o scénář dvojice Josh Goldstein a John Norville, avšak z natáčení nakonec sešlo. (fiLLthe3DD)