Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (262)

kajas 

všechny recenze uživatele

Všichni mluvíme o Kryštofu Hádkovi jako o tom "mladém Hádkovi", on už ale dávno není ten vyjukaný mladíček z "Tmavomodrého světa". Herecky podle mého názoru dávno předčil svého staršího bratra, což dokázal jak v bezvadných "Kobrách a užovkách", tak i teď v novém televizním filmu Jiřího Stracha. Stracha si většina lidí spojuje hlavně s pohádkami, ale v non-fikčních žánrech je možná ještě lepší. Spolu se svým dvorním scenáristou naservíroval divákům velmi zajímavé podání notoricky známé zápletky - mladík se vydává za vzdáleného příbuzného, vloudí se do přízně bezmocné stařenky a má v plánu ji okrást. Tahle stařenka (Bohdalová na svůj věk pořád válí) ale není tak úplně bezmocná, a tak do poslední chvíle čekáte, jak se napínavé drama vyvine. Bylo mi z toho až špatně, zvlášť když jsem si představovala svou babičku... ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Skvěle obsazeno. Obávám se ale, že po tomhle bude Kryštof Hádek zařazen do rolí psychopatů a jinak vyšinutých jedinců, protože proto má velké předpoklady. Milá a sympatická tvář přece nemůže ukrývat takové zlo nebo ano? Dost výživný psychologický materiál. Před Jiřinou Bohdalovou musím smeknout, v jejím věku vzít takovou roli. Měla jsem z ní pocit, že ji nehraje,ale přímo prožívá. Mám o něco málo starší babičku, tak mi nebylo při sledování zrovna moc dobře po těle. ()

Reklama

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Hutné drama s perfetní zápletkou. Bohdalka sice hraje už hlavně pouze očima, ale Hádek byl perfektní i v tom, jak hrál herce. Jiří Strach si pěkně vyhrál s detaily, které nakonec hrály velkou roli (zámek). Přesto některé drobnosti mohly být řešeny lépe - páska přes ústa, pošťačka. Preiss se Švehlíkem v miniroličkách nevyužití. Navíc flashbacky spíše děj jen natahovaly a jednání útočníka jakoby spíše omlouvaly. Cynická pointa naopak velice potěšila. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Vynikající Bohdalová do dramatu nepustila ani stopu komediální rutiny. Její stará dáma odhalující postupně pravou tvář svého hosta je tichá, střídmá, zkázněná, scénářem odsouzená k bezmoci. Většinu prostředků včetně gesta vzpoury musí soustředit jen do výrazu tváře – ale umí to. A Kryštof Hádek, kterému bohatší postava navenek solidního mladíka bez morálních zábran umožňuje více proměn včetně lahůdky, již představuje dobrý herec v roli herce špatného, se dopracuje až k zosobnění krystalického zla. Jakmile se sami dva ocitnou v důmyslné kleci, odkud není úniku, nabývá válka nervů na síle. Když ona už ví, že jde o vetřelce, a on tuší, že ona ví, jejich riskantní hra podpořená úspornou hudbou Ondřeje Brzobohatého se blíží ukázkové klasice komorních thrillerů typu Čekej do tmy, kde proti zabijákovi stála slepá žena. Tedy tvaru, kdy režisér spolu s kamerou Martina Šece čerpá ze zdánlivého omezení prostoru dusné až hmatatelné napětí. Muž přidává na drsnosti, žena se také zatvrdí a dvě sehrané osobnosti na scéně plně stačí ke vzrušujícímu zážitku. Ovšem ryzí žánr asi znamená pro veřejnoprávní obrazovku málo. Potřebuje společenský přesah, přičemž varování před zneužíváním osamělosti seniorů založené na skutečném případu podává zbytečně okatě, a navíc zkoumá pozadí hrdinů, kde sklouzává až k banalitám. Vdova odkázaná jen na kávu s listonoškou a vděčná za každé slovo přijde o poslední svůj pevný bod ve vnějším světě po výměně faráře, avšak její oddané kostelní aktivity silně připomenou jinou postavu Bohdalové ve filmu Fany. A retrospektivní motivy ukazující útočníkovo rozpadlé rodinné zázemí i nynější existenční potíže zase mají kvůli schematickému ponoru do duše zločince blíž k jeho omluvě než psychologické motivaci: těší se zájmu tvůrců víc než oběť. V rozporu se zákony dramatu též příliš dlouho trvá, než se oba aktéři poprvé setkají, ale od té chvíle už křivka zaujetí stoupá. Pomáhá rovněž fakt, že nejde o fádní prototypy kriminálních zápletek, podvodníka ozvláštňuje marnivá touha po herecké dráze a nesporně vzdělaná bývajhlá učitelka nepatří k důvěřivým babičkám zvoucím do bytu prodavače předražených hrnců. Oba jsou tedy vyzbrojeni inteligencí, jenže souboj mozků zahnaných do kouta přerůstá nutně v měření fyzických sil, na televizní zvyklosti poměrně brutální – a je zřejmé, kdo potom získává výhodu. Ve finále dojde na nejdrtivější tečku, jakou si snad lze představit. Jeden detail, jediný pohyb – a výsledkem je tak čirá marnost nad marnost. ()

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Přesně tyhle malé žánrovky mají šanci vytáhnout český film z toho marasmu, kde je. Byl jsem tam dvakrát dějově překvapenej, což se mi u českého filmu dlouho nestalo. Potěšila i Bohdalová u které mne prostě mrzí ta její karikatura, za kterou si dílem může sama, ale vinu nesou i hejteři, kteří to občas zahání hodně do krajnosti. Protože lepší herečku jsme tu možná neměli. 8/10 ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

  • „Byla to jedna z nejtěžších rolí, jakou jsem kdy ztvárnila. V textech Marka Epsteina je vždy nejdůležitější lidský příběh. Proto jsem chtěla, aby postava Květy Galové byla věrohodná. Musela jsem zahrát opravdu starou a velmi osamělou paní. Já jsem ale stále plná života. Byl to pro mě vlastně velký protiúkol. Je to paradox, ale musela jsem se nechat ještě zestařit. Tato figura mi dala takzvaně trochu zabrat,“ uvedla o své roli Jiřina Bohdalová. (SONY_)
  • Keď sa Květa Galová (Jiřina Bohdalová) prebudí v noci, lebo nemôže spať, zapne televízor a modlí sa ruženec. V TV práve vysielajú Barum Czech Rally Zlín z roku 2018, kde konkrétne môžeme vidieť Škodu Fabiu R5 s posádkou Miroslav Jakeš & Petr Machů s štartovným číslom 27. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama