Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

silentname 

všechny recenze uživatele

Škoda, že všetky filmy v českej kinematografii v posledných rokoch nie sú tak dobre napísané a spracované ako tento. Myslím si, že by mala oveľa viac čo ponúknuť a bol by som oveľa spokojnejší. "Klec" je podľa mňa vynikajúco spracovaný film s dobrou atmosférou a skvelými momentkami medzi Jiřinou Bohdalovou a Kryštofom Hádkom. Celé to graduje a graduje a v podstate tak máme možnosť poznať postupne životy oboch postáv, aj ako sa ich osudy vlastne prepojili a čím to všetko začalo. A musím povedať, že to funguje. Už dávno som nevidel Jiřinu Bohdalovú v takto dobrom filme a je super, že sa konečne dostala niekam, kde môžem oceniť jej talent. Kryštof Hádek sa ukazuje, že vie byť aj milý zlatý a vie byť aj skutočne desivý. Popravde si nie som istý, že by som sa ním niekedy chcel stretnúť, lebo pôsobí ako absolútny schizofrenik a nerád by som sa dostal na jeho zlú stranu. Celý film je silný až do absolútneho záveru, ktorý je podľa mňa veľmi pôsobivý a zaslúžený. Myslím si, že keby to skončilo inak, tak by som bol sklamaný. A je zvláštne, keď si človek pri sledovaní človek uvedomí, že sú na tom všetkom vlastne obaja rovnako. Ani jeden reálne nemá čo stratiť. Teda... Hádek môže niečo aj stratiť, no z toho aké fakty sa nám počas filmu predkladajú je to vlastne len úplný úbožiak. A pani Galová zase je len žena, ktorá dokopy rokmi prišla absolútne o všetkých a o celý zmysel života. Takže čo viac jej vlastne v jej veku ešte zostalo? Podľa mňa je toto skvelý psychologický thriller, ktorý stojí za vašu pozornosť. Čeknite si ho. Hodnotenie: A ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Dobrý  hlavně kvůli Kryštofu Hádkovi. Ten si  svou šílenou manipulativní  polohu přeházející od roztomilého slušňáka, slizounka až po terorizujícího psychopata dává geniálně.  Dokážu si představit, že přesně takového slušného hošíka by si každá osamělá babička ráda pustila do domu. Než se Kryštofova postava odbourá trochu to trvá, pak se ale atmosféra začne stupňovat a je z toho skvěle gradovaná podívaná  s promyšlenými opakujícími se motivy (klíče, cvrček, pláč) zakončena  znepokojivým závěrem, který neznamená vysvobození ani pro jednoho ze zúčastněných. Bohdalová velmi dobře hraje obličejem a na sklonku devadesátky mohla dostat ještě pořádnou hereckou příležitost a to ji nějak extra nemusím. Ale  tady vytvořila s Hádkem opravdu silnou nezapomenutelnou dvojici a bylo mi ctí to sledovat.  Na Svatou (která bude na ČT letos)  se těším. Protože za tuto spolupráci se  Bohdalová Strachem můžou jenom pochválit.   Jdětě blíž k oknu, je tam lepší signál. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Poslední z rodu Uriášů. A Kryštof Hádek, žádný Hádek, nýbrž pořádný Had a pořádný čert v jednom, který nedal Bohdalce (a divákům) ani vydechnout. Dvě ústřední postavy, tedy stará osamělá paní s pedagogickým vzděláním a problémový nýmand z ubytovny s hereckými ambicemi, mají dostatek prostoru, jak diváka vtáhnout a zatáhnout do nehostinného bytu s mřížemi na oknech a pancéřovými dveřmi, kde se rozehraje stěžejní psychárna. Zadlužený mladík, který o sobě tvrdí, že je vzdáleným příbuzným letité paní, chce důvěřivou ženu oloupit o peníze a vše cenné, co má v bytě, vymýšlí si o sobě historky, ovšem posléze narazí, když stařena prokoukne jeho lži a klíče od bytu prozřetelně zahodí do světlíku. Jediná úniková cesta je náhle zablokovaná, mladík je uvězněný a musí ve svém zoufalství improvizovat, zahrát na city a zajít až do krajností. Marek Epstein se nechal inspirovat úspornými západními thrillery a Jiří Strach dodal komorní atmosféru podepřenou vynikajícími herci. Na čele Kryštof Hádek, který v pravý čas v sobě probudil správného českého psychopata, paní Bohdalová s přehledem zvládá své utrpení, pohrdání i pochopení pro svého ničemu. Ostatních herců si ani nevšimnete, neměli proti jejich herecké kanonádě nejmenší šanci. Čestnou výjimku tvoří jen neurvalý recepční ubytovny Mirka Etzlera, ale opravdu se jedná jen o roli o dvou obrazech. Dějovou sevřenost však přece jen mírně narušil běh událostí, které předcházely bytové "kontrole", ovšem bez nich by divák nebyl tak úplně v obraze a neznal by důsledek psychopatova jednání, ani to, jak starou paní objevil pro svůj nekalý záměr. Nechybělo mnoho a film se mohl ucházet i o promítání v kinech. Jiří Strach po podbízivé pohádkové čertovině příjemně žánrově vykolejil a diváka, Bohdalku a ani zbloudilého cvrčka ne(u)šetřil v žádném ohledu. 10/10 ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Od televizní Klece se divák nemůže odtrhnout. Bohdalová s Hádkem jsou naprosto výteční. Partnerský souboj, který zde předvádí, by neměl zůstat nepovšimnut. Devadesátiletá Bohdalová stále exceluje, Hádek jí perfektně sekunduje a kolíkuje si expresivní prostor, aby ho ostřílená legenda nemohla zastínit. Jediná chyba Klece leží paradoxně v Epsteinově jinak velmi dobrém scénáři, který se z čistě žánrové půdy chvílemi přesouvá do širšího pásma dramatických linek a zážitek tak natahuje až rozmělňuje. Je to komorní, ale úderné, herecky požitkářské, společensky významné. Strach zkrátka umí, aby z něj šel strach. ()

Una111 

všechny recenze uživatele

Napětí dostatek, herecké výkony vynikající, Jiřina Bohdalová civilní, ani stopy po její celoživotní komediálnosti, nepřehrávala jako kdysi kdesi, prostě SKVĚLÁ! Možná trvalo trochu déle, než se příběh rozběhl, vedlejší dějové linie byly až moc nabádající a vysvětlující, ale celkovému dojmu to příliš neuškodilo. Za mne to byl v české produkci opravdový "sukces", jak říkají cirkusáci. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

  • Natáčení trvalo 20 dní. (Duoscop)

Reklama

Reklama