Režie:
Sam MendesScénář:
David SelfKamera:
Conrad L. HallHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Tyler Hoechlin, Paul Newman, Jude Law, Daniel Craig, Stanley Tucci, Jennifer Jason Leigh, Liam Aiken, Dylan Baker, Ciarán Hinds, David Darlow (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Titul Road to Perdition lze chápat ve dvou významech. Perdition je jméno města, do kterého jede Michael Sullivan (Tom Hanks) se svým synem Michaelem Sullivanem jr. (Tyler Hoechlin). Perdition - zatracení - je také eufemismus pro peklo. A Sullivan senior poznává, že si zvolil životní cestu vedoucí do pekel. Modlí se, aby svého syna od takové cesty uchránil. Je rok 1931, doba velké hospodářské krize. Michael Sullivan, nájemní vrah, pracuje pro irský gang. Do jeho života vstoupí pan John Rooney (Paul Newman). Zachrání mu život dřív, než si Michael Sullivan vůbec uvědomí, že o krk jde. Pan Rooney je pro Sullivana seniora vzorem. Totéž k svému otci cítí Sullivan junior. Annie Sullivanová (Jennifer Jason Leigh) svého muže velmi miluje. Neptá se ho na jeho práci. Má se dobře a je za to vděčná, ale často má strach. Bojí se o děti. Avšak práce zasáhne do života Sullivanovy rodiny. Umírá manželka Annie a jejich starší syn. Michael Sullivan se s druhým synem vydává na cestu odplaty a vyrovnání. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (864)
Tom Hanks není zrovna můj favorit, ale tady zahrál parádně a nejen on. Třeba Dan Craig, myslel jsem si že v kategorii mafianů nikdo ani na moment nepřekoná Joa Pesciho v oboru "mafián-surovec" ale scéna kdy Dan doběhne Michaela, který zrovna chytil svýho syna a ty pohledy tam, hmm v tu chvíli mně bylo jasný že začne bejt velmi brzo hodně lidem horko a po větě "je to tvůj syn, to mě stačí" nasledoval ještě jeden pohled se rozjasnilo úplně. Každý film, kterýmu dávám nadprůměr mně musí něčím zasáhnout a tady zafungovaly dva elementy, totální herectví všech zůčastněných a vynikající obrazová složka. Těch záběrů co mám teď v hlavě je víc, ale samozřejmě vrcholem je závěrečný střílecí scéna, kterou jako třešinku na dortu ještě zvýraznily herecký výkony Paula Newmana s Tomem Hanksem a právě to propojení dokonalýho obrazu a mistroveského herectví udělalo tuhle scénu věčnou. Jediný co jsem nesplknul až s takovou chutí byl vyvíjející se vztah mezi otcem a synem, tam to chtělo ještě přidat nějakou tu minutu, nějakej ten dialog, pohled nebo gesto, ale i tak patří tenhle bijáček mezi ty, kvůli kterým milujeme kouzlo pohyblivých obrázků, slyšící na jméno Film. ()
Cesta do zatracení zavádí diváka do prostředí krutých gangsterských obchodů ve 30. letech. Do doby, kde jste nikdy nevěděli, zda když otočíte hlavu přes rameno, nebude na vás mířit váš nejlepší přítel či nejhorší nepřítel. Příběh je dekorován vynikajícími hereckými výkony Hankse, Newmana, ale také Craiga či Judea Law. Atmosféra doby je skvěle vylíčená, hudba podmanivá, scény chladné a brutální, ovšem také s dávkou emocí. Rozhodně bych vyzdvihl také kameru, která divákovi servíruje opravdu zdařilé záběry (Líbila se mi třeba aranž scény, kdy je záběr na dlouhou silnici, mlha hustá jako mléko, když v tom se vynoří dva kulaté světlomety auta starých tvarů..a za volantem sedí zvrhlý Jude Law.). I přes všechny klady tohoto snímku však nemohu dát plné hodnocení. Gangsterek je celá řada a Cesta do zatracení u mě rozhodně nedosahuje kvalit jako je Kmotr (to je ovšem Mt. Everest mezi mafiánskými filmy), Mafiáni či Neúplatní. Dávám tedy slušné 4*. ()
Velké příběhy končí tragédií. Je to jako s životem, taky končí blbě... Zvláštně uhrančivý film o tom, že zvědavost se nevyplácí, pravda nakonec vyjde najevo a za chyby se krutě platí. A také možná - s čím kdo zachází, s tím také schází. Cesta, jejímž smyslem je pomsta, nemůže prostě dopadnout dobře. Vynikající kamera vás občas vtáhne do filmu, že cítíte, jak jste součástí obrazu. Pak nabídne neobyčejně poetické záběry s dechem smrti - tma, pouliční lampy, hustý déšť a černé siluety mužů v dlouhých kabátech. Smrtící zbraně jen mimovolně protahují jejich ruce jako nepřirozené stíny. Velmi dobrá hudba, věrohodná dobová atmosféra. Tolik k filmu. Comics doporučuji číst až po něm. S předlohami je to těžké, málokterý film se jim vyrovná, pokud zrovna není naprostým propadákem. Comics je naprosto úžasný a já se do něj pustil záměrně až po filmu. M.A.Collins stvořil neobyčejně silný příběh, který se filmu nepodařilo oživit. Jeho vyprávění je drsnější, spletitější, více vysvětluje a předkládá konec, který netušíte. Ten filmový lze naopak tušit velmi dobře. A kresba R.P.Raynera vás vhrne po hlavě do doby, kdy policajti byli vrazi v modrém a osud světa řídila mafie... ()
Gangsterka? K čertu ani studie vztahu otce a syna to není. Nemít tak skvělý obsazení, ani pes by po tom neštěkl. Je to příliš nudný, plný vaty a bez něčeho, co by člověka opravdu připoutalo k příběhu. Zápletka je příliš neuvěřitelná, hloupá, trapná a možná i trochu směšná. Atmosféru doby zachytili jenom pomocí kostýmů a dekorací, ale žádná postava tu neměla ten šmak starýho, prohibičního. Možná je to tím, že je to vlastně strašlivě povrchní. Celou dobu jsem to srovnával s hrou Mafia, která tu atmosféru má od prvních okamžiků. Navíc se tu objevuje jistý nešvar, a sice předvídatelnost děje (už při slovech: "Nebylo nám dopřáno mít vlastní děti," mi bylo jasný, jak to skončí). Konec už je jen posledním hřebíčkem do rakve. Předvídatelný je slabý slovo. Připadal jsem si, jako kdybych v křišťálové kouli viděl, co se bude dít. A okamžik, kdy zastřelí Newmana je doslova zářnej příklad hlouposti. Kulometem na padesát metrů rozstřílí šest chlapíků kolem něj a Newman nemá ani škrábnutí. Navíc absence zvuku při té scéně, dodávající filmu "poetičnost" ztracené šance na dobrý snímek mě opravdu dostala. Je smutný, že každý tu píše, jak se zklamal, ale dá s ostatním stádem čtyři hvězdy. To není můj případ. ()
Akční scény (nebo obecně scény, kde se střílí ) jsou vrcholy tohoto snímku. Zejména Jude Law versus Tom Hanks a Tom Hanks s Thompsonem versus Paul Newman. Druhá rovina filmu, rozvíjení vztahu otce a syna, není tak dobrá. Ty scény jsou příliš dlouhé a do děje zasahují trochu násilně. Sem tam i trocha nepříjemného sentimentu. Ale pořád se jedná o nadprůměr. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (27)
- Režisér Sam Mendes si zahrál cameo roličku jako jeden z osobních strážců Johna Rooneyho (Paul Newman) v přestřelce v dešti. (Hal_Moore)
- Tyler Hoechlin (mladý Michael Sullivan) svou roli získal v národním castingu, kde se sešlo více než 2.000 mladých herců. (Hal_Moore)
- Film je věnován památce kameramana Conrad L. Halla. (Hal_Moore)
Reklama