Epizody(3)

Legenda o hraběti Drákulovi ožívá v novém vyprávění, které detailně rozvádí upírovy krvavé zločiny – a prozrazuje jeho zranitelná místa. (Netflix)

Recenze (159)

pepo

Mila pulpova zabava. Keby islo regulernu filmovu trilogiu, tak by to stalo akurat za odplutie. Ale v serialovom formate, kde zjavne vazne nemozem ocakavat super remeslo a kvalita scenarov sa hodnoti stylom: "wow, to som necakal" som sa minimalne polovicu stopaze bavil. A posledna cast tomu vsetkemu bordelu nasadila korunu aj prekvapivu hlbku. A obsadenie sa celkom podarilo. 6/10 ()

sykyntosh

Tohle bylo opravdu útrpné a přitom to začalo tak dobře! První epizoda přinesla zajímavou adaptaci Drákuly, velice slibně natočenou se skvělou výpravou a maskami, to nejlepší však bylo použitím v některých momentech animace namísto CGI. Druhá epizoda začala také velice dobře, ale v polovině se cosi pokazilo a hororové drama o platbě, kde se tajemně ztrácí pasažéři se proměnila v přehnaně akční female hero projekt, kde se postavy najednou začnou chovat nelogicky, mnohdy až nesmyslně a v některých případech dokonce směšně. Pořád se ale jednalo o vcelku zajímavou epizodu, ale vše pak šlo do kopru třetí epizodou. Co to proboha bylo? Horší adaptace Drákuly než v E3 byla snad jen Upír v Brooklynu s Eddiem Murphym. Tady prostě od prvních momentů nefunguje nic... Jediné, co je opravdu dobré napříč všemi třemi epizodami je Claes Bang (představitel Drákuly), který této postavě dává přesně to, co by měla mít a dokonce některé jeho prvky bych označil za nejlepší hranou verzi Drákuly. Bohužel ani skvělé ztvárnění hlavního antagonisty neudělá dobrý film... ()

tlesk

Moffat a Gatiss mají problém. Zatímco Moffat dokáže být naprosto geniální scénárista, Gatiss je přinejlepším lehce nadprůměrný. Další problém mívají s dotažením věcí do konce. Mnohdy (i v DW) jim to zabředne do sebe a nedopadne zdaleka tak skvěle, jak by mohlo. Což se mimochodem stalo v poslední řadě Sherlocka, kdy celý do té doby skvělý seriál šel do kytek a působil jako parodie sama na sebe. Stejně je na tom tento Dracula. Dokud se jakž takž držíme knihy a podvratně se adaptuje, je to úplně skvělé. Claes Bang byl asi nejlepší castingová volba co jsem kdy viděl. Všechen potenciál jde ale naprosto do kytek ve chvíli, kdy se to přesune do přítomnosti. Minisérie ztratí dech a vlastnoručně si do srdce vrazí kůl. Strašná škoda. Mohl z toho být stejný fenomén, jako z Sherlocka... ()

YumiOkami

omg, tak to byla bomba. Claes Bang byl naprosto uzasna volba pro Draculu - je vysoky (JAKO DOST), sarmantni, sexy,.. klidne bych z neho udelala i Jamese Bonda. prvni dil byl skvelej, nejvic se mi ale libil ten druhy; “vysetrovani” vrazd bylo strasne napinavy (i kdyz my jsme uz davno vedeli kdo je spachal❤️). treti dil docela posrali, ale i tak me kvuli Claesovi docela bavil. ❝𝘗𝘦𝘳𝘩𝘢𝘱𝘴 𝘴𝘵𝘰𝘳𝘪𝘦𝘴 𝘧𝘭𝘰𝘸 𝘪𝘯 𝘰𝘶𝘳 𝘷𝘦𝘪𝘯𝘴 𝘪𝘧 𝘺𝘰𝘶 𝘬𝘯𝘰𝘸 𝘩𝘰𝘸 𝘵𝘰 𝘳𝘦𝘢𝘥 𝘵𝘩𝘦𝘮.❞ 🧛🏻🩸 ()

AloeB

"You're a monster!" "And you are a lawyer. Nobody is perfect." Co se původně zdálo jako libové pojetí upírské látky se zvrhlo v tvrdě impotentní scénář. Mnoho lidí už to naznačilo, že mají tři epizody sestupnou tendenci, a zatímco první (pro mě i druhá) je senzační, tak poslední díl je příběhové bahno snažící se tvářit vážně. Drákula v podání Claese Banga je k pomilování, jeho nejednoznačná sexuální orientace je roztomile inovativní (byť nechápu, jak mohl chtít Harkera za svou bride, když je chtěl primárně k rození dětí). Gender swap Helsingovy postavy je možná trochu zbytečný, ale Agatha van Helsing jako jeptiška byla skvělá postava. A přestože se seriál pyšní geniálními scénami jako vyjednávání nahého Drákuly před davem jeptišek, mnoho částí plavby na lodi (miluju lodě) nebo Renfieldova advokátská záchrana svého pána. I ta Lucy byla poměrně dobrá postava, sice u mě postava Sewarda trochu klesala tím, že takovou sobeckou instabitch tak čistě a bez nadhledu miloval (alespoň k tomu směřoval narativ filmu), ale jako nestranný pozorovatel jsem ji měl radši než jejího ex. Zasazení do moderní doby bylo násilné, závěr fraška. ()

• Seriál sa natáčal päť mesiacov. (dwdb)
  • Slovenské lokácie: ulice historického jadra a Starý zámok v Banskej Štiavnici, Oravský hrad a Zuberec. (DJW)