Režie:
Michel GondryScénář:
Charlie KaufmanKamera:
Ellen KurasHudba:
Jon BrionHrají:
Jim Carrey, Kate Winslet, Kirsten Dunst, Tom Wilkinson, Mark Ruffalo, Elijah Wood, Ryan Whitney, Debbon Ayer, Thomas Jay Ryan, Jane Adams, Paulie Litt (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Joel (Jim Carrey) je ohromen, když zjistí, že si jeho přítelkyně Clementine (Kate Winsletová) nechala vymazat z paměti jejich bouřlivý vztah. Ze zoufalství kontaktuje vynálezce tohoto zákroku, doktora Howarda Mierzwiaka (Tom Wilkinson), aby mu naordinoval stejnou léčbu. Když se však jeho vzpomínky na Clementine začnou vytrácet, Joel si náhle uvědomí, jak moc ji stále miluje. Charlie Kaufman získal Oscara za (velmi) originální scénář. V tomto surrealistickém milostném příběhu, který je úchvatným a vizuálně podmanivým mistrovským dílem, hrají také Kirsten Dunstová, Elijah Wood a Mark Ruffalo. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (1 511)
Velmi zaujimavy, zvlastny film, ale chvilkami aj nudny alebo chaoticky, pricom uvodne titulky zamerne zacali az v 20-tej minute filmu:-) Jim Carrey ma vo svojej vaznej ulohe prekvapil rovnako, ako aj Adam Sandler v drame VOLANI O POMOC (2007), skutocne mi ani na chvilu nenapadla myslienka, ze je to ten blaznivy komik, ktoreho som prvykrat videl v komedii ACE VENTURA: ZVIERACI DETEKTIV (1994) a potom este v mnohych dalsich. Kate Winslet je tentokrat uplne ina, ako som na nu zvyknuty, asi to bolo povahou jej postavy a zafarbenim vlasov, ale to ma skor potesilo, pretoze mohla ukazat v sebe takeho hereckeho chameleona. Elijah Wood sa po PANOVI PRSTENOV straca vo vedlajsich ulohach, alebo v nevyraznych postavach, jedine v HOOLIGANS (2005) mi zostal v pamäti, kde hral hlavnu ulohu. ____ Jim Carrey - (Joel Barish) +++ Kate Winslet - (Clementine Kruczynski) +++ Elijah Wood - (Patrick) +++ Kirsten Dunst - (Mary) +++ Mark Ruffalo - (Stan) +++ Tom Wilkinson - (Dr. Howard Mierzwiak) +++ Jane Adams - (Carrie) +++ Hudba: Jon Brion +++ ()
Jedním slovem chytrý film, který se opírá o scénář pravděpodobně nejlepšího a nejkreativnějšího současného hollywoodského scénáristy Andyho Kaufmana a který se může navíc pochlubit chytrou nápaditou režií a výborným hereckým obsazením. Tenhle film připomíná nejlepší československé parodie a fantastické snímky 70. let. Hravá inteligentní filmařina. Celkový dojem: 85 %. ()
Tahle uznávaná Britka jednou pronesla: „Doufám, že se budu s postavami, které hraji, trápit a ničit po zbytek života, protože v okamžiku, kdybych si řekla, že něco lehce zvládnu, nemá smysl, abych v tom pokračovala. Když se člověk uchýlí k podobnému postoji, přestane se zlepšovat a učit se.“ V případě Kate Winslet by to byla sakra škoda. Tady se objevuje v jednom z nejneobvyklejších romantických filmů, které jsem kdy viděl. Její postava nechává zasahovat do nejkřehčích zákoutí své mysli, divák si může lehce zanadávat nad některými lehce matoucími scénami, ale hlavně se kochat nejen jí, ale i Jimem „tehdy hodně v kurzu“ Carreym a inteligentním příběhem. ()
Důvod toho, proč jsem se dal na prznění zvířat a semišových gaučů, je více než prostý. Zaujmout druhé pohlaví natolik, aby si mého ptáka dobrovolně strčilo do úst, je pro mě disciplína prakticky nesplnitelná, anžto jsem objekt esteticky nevhodný k souloži, s mnoha charakterovými vadami a psychickými poruchami, co je agresivní, fetuje, kouří, pije, kouří pyje a každou ženu, která o něj zavadí pohledem, má chuť unést, znásilnit, případně unést a znásilnit. Nehledě na to, že moje genitálie dosahují velikosti buráku a v ústech by mohly spíše působit jako dentální nit. Proto mne udivuje, že filmy o lásce mezi mužem a ženou, ty já můžu a není vzácností, když u nich nabulím kýble slaný vody. Džim Kery, který zrovna nehraje vypaštěného průzkumníka kravých análů, mi sedl jako jehla do žíly a Kejtý a její kejty jsem si mimo roli buržoazní pračky na čuráky užíval taktéž skvěle. Láska je svině a ženský jakbysmet. Otevřete se jim, zamilujete se do nich, darujete jim všechny své city a ony vám pak na oplátku vypárají srdce z těla rezavým srpem a po fazolovým maratónu vám do něj naserou tak, že nepomůžou ani hektolitry osvěžovačů. A když už ležíte na zemi, krvácíte rudé slzy, utápíte se v dušidrásajícím zoufalství a čiré beznaději, ona přijde a sebere vám mikrovlnku a toustovač! Pak už asi nic jinýho, než výmaz mozku nezbývá, a to ať už moderní technikou, nebo revolverem. S chutí do toho, pánové. ()
„Končí to. Za chvíli bude po všem.“ - „Já vím.“ - „Co uděláme?“ - „Užijeme si to.“ Na snímku mám rád, že ačkoliv jde o hodně pocitový film, divák u něj musí i přemýšlet a být ve střehu. To proto, aby se ve všech těch fantazijních představách, vzpomínkách a časových přeskáčkách neztratil. A baví mě, že se u filmu s každým dalším zhlédnutím (prozatím jsem viděl 3x) chytám zas o něco víc. Na rozdíl od jiných nepoznám, kde přesně končí Kaufman a začíná Gondry, ale to je myslím úplně jedno, protože spojení těch 2 přineslo na plátno jednu z nejoriginálnějších a nejpovedenějších romantických žánrovek vůbec. I za velkého přispění luxusního hereckého ansámblu, a to nejen skvělé dvojky Carrey-Winslet, ale i herců ve vedlejších rolích (hlavně Dunst a Wilkinsona). Tuto hořkou, smutnou, ale i vtipnou a příjemnou studii vztahu 2 zcela rozdílných lidí jsem si oblíbil natolik, že už o 5* nemám pochyb. „Nejseš nějakej stalker?“ - „Nejsem. Tys oslovila mě.“ - „To je finta z příručky stalkerů!“ - „Stalkeři mají příručku? Tu si musím nastudovat.“ ()
Galerie (143)
Zajímavosti (46)
- Scéna, ve které se Joel (Jim Carrey) vyspí se svou bývalou přítelkyní Naomi (Ellen Pompeo), byla z filmu vystřižena. (don corleone)
- V dialogu mezi Joelem (Jim Carrey) a Clementine (Kate Winslet) ve vlaku měla hluchá místa vyplňovat hudba. Charlie Kaufman se ale rozhodl pro opačný postup a hudba hrála vždy, když herci hovořili. (don corleone)
- Oranžová bunda, kterou Clementine (Kate Winslet) nosí, a která na Joela (Jim Carrey) tak zapůsobila, napadla režiséra jako odkaz na knihu "Dívka s pomeranči" spisovatele Josteina Gaardera. (Nancy...)
Reklama