Dark Waters

• USA Dry Run (pracovní název) (více)

Psychologický thriller rozpráva skutočný príbeh právnika Roberta Bilotta (Mark Ruffalo), ktorý odhalí spojenie medzi záhadnými úmrtiami a chemickou spoločnosťou DuPont. Bojuje za to, aby pravda vyšla najavo. (dixx)

Videa (11)

Recenze (145)

elanius

(77/2021) / Rola dokonale napísaná pre Marka Ruffala, podobne ako napríklad v Spotlight. Pre fanúšikov legal thrillerov povinná jazda. Film je extrémne pochmúrny atmosférou ale aj samotným príbehom a posolstvom. Téma je inak naozaj stále aktuálna a dosahuje globálne rozmery. IMHO rozhodne o dve triedy lepšie ako bláznivá Erin. (8/10) ()

Temné, tísnivé, znepokojivé, ale hlavně výborné psychologické drama dle reálných událostí s excelentním Markem Ruffalem. Příběh se zaměřuje na jednoho farmáře, kterému začíná umírát dobytek nepříjemným způsobem a má podezření, že ve vodě jsou znečisťující látky od největší chemické firmy Dupont a rád by ji žaloval, ovšem každý právník má strach riskovat kariéru proti největší korporaci a tak zkusí oslovit Marka Raffala, který chemické korporace zastupuje. Jedná se o jeden z nejhrůznějších zločinů vůči lidstvu a film bych povinně pouštěl i ve školách. Film má až pochmurně Černobylskou atmosféru, tísnivé prostředí a spousta zajímavých informací ( Teflon mě rozsekal na 3x!!!) a scéna, kde farmář popisuje a ukazuje, co chemie provedla jeho krávám byl vrchol. Občas mi bylo hodně nepříjemně, ale určitě doporučuji. Must see záležitost. Příběh*****, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí*, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra*****, Napětí****. 8/10. ()

Marze

Téma korupce bohatých korporací a odpovědnosti. Téma toho environmentálního thrilleru je tak silné, že bez námahy rozmotává uzel faktů zabalených do zápletky. K tomu ještě přispívá svým výkonem Mark Ruffalo jako ústřední postava. Možná by nemusel být tak domýšlivý a předvádět normálnější chování. Film je působivý a zároveň děsivý. Po shlédnutí i ti, kteří věří ve spravedlnost asi začnou mít pochybnosti. ()

Real Tom Hardy

"HE TOLD ME THAT MARY MAGDALENE WAS A HOOKER." ------------ O DuPonte mám toho načítaného/nasledovaného pomerne dosť, avšak len v dokumentárnej forme, preto mi táto téma v luxusnom filmovom prevedení padla veľmi vhod. Počas 126 minút sa odkrýva za pomoci parádnej réžie, dobrej kamery, nádherného tmavého, pochmúrneho kamerového filtra, skromnej hudby a výkonov Hathaway & Ruffala prípad/nedbanlivosť/ľahostajnosť, o ktorej sa takmer polstoročia nevedelo a stále nič "nevyriešilo". Kvalitných, dá sa povedať investigatívnych filmov sa v 2019 urodilo celkom dosť (námatkovo spomínam na Official Secrets a The Report), čo ma značne teší. Pri posledných dvoch spomenutých je relatívne ťažké zhodnotiť ich dopad, v tomto prípade sa to však istým spôsobom podarilo – DuPontu druhý polrok minulého roku klesala hodnota akcií a v čase vydania Dark Waters ešte o značný kus. Celkovo ale nejde o nič, čo by ich muselo trápiť. Ako bolo aj uvedené vo filme, svoje finančné straty zarobia do dňa naspäť. Zvažujem päť hviezd a titul film roku. ()

castor

Bojovali už jiní, určitě budou i další, ale teď se pere jistý právník Robert Bilott za oběti chemického znečištění zdrojů pitné vody. Je sám, zavalený bednami dokumentů, čelí útlaku systému, pochybnostem kolegů, unavenou rodinou a hlavně útokům mocného zástupce chemického průmyslu, který udělá všechno pro to, aby se vše ututlalo, respektive na jakýkoliv dílčí úspěch zapáleného jedince nasadí tvrdý protiúder. Prostě jeden bojuje proti zlotřilé korporaci v sympatickém oldschoolovém balení, kterému vládne Mark Ruffalo. Tvůrci na to jdou s rozumem, neženou se za senzacemi, neexhibují, hledání pravdy je o přezkoumávání a neustálém dotazování, každopádně nějaké dvě tři vzrušivé scény navíc bych rozhodně uvítal. Bez nich se totiž na tenhle kus poměrně rychle zapomene. ()

• Herec Mark Ruffalo už druhýkrát na filmovom plátne má čo dočinenia s americkou spoločnosťou DuPont. V roku 2014 si už "spoluprácu" s rodinou Du Pont vyskúšal vo filme Hon na líšku. (MikaelSVK)
  • Bucky Bailey je vo filme niekoľkokrát spomenutý ako jeden z príkladov štúdie obetí, ktoré prežili, a jeho fotografia ako dieťaťa je vyobrazená vtedajšiemu generálnemu riaditeľovi spoločnosti DuPont. Skutočný Bucky sa objaví ku koncu filmu v scéne na čerpacej stanici. (TomX2)