Mařenka a Jeníček v lese hrůzy

• USA Gretel & Hansel

Kdesi daleko v zemi pohádek vede mladá dívka svého malého bratra do temného lesa. Zoufale shání jídlo i dřevo. Narazí ovšem na děsivé ztělesnění zla. (Filmbox)

Recenze (183)

JASON_X

Příliš nerozumím strategii některých režisérů obsazovat hlavní role svých filmů ošklivými lidmi. Nedávno mi způsobila psychickou újmu golemka Elisabeth Moss v Invisible Man, teď mi zase hýbla žlučí Sophia Lillis coby Gretel/Mařenka. Ale zatímco Líza je chuděrka ošklivá objektivně a od přirození, Sofii nepochopitelně zošklivili až nějací deviantní maskéři, a to opižláním tak úděsným, že mi zprotivila celý film (a to se mi přitom v novém It coby zrzavá lolitka moc líbila). Hnusná a nesympatická tlama je i její bráška (taky od přirození, ne kvůli maskérům). Naopak ovšem musím maskéry pochválit za práci na charmantní královně borgů, kterou zpizdili fakt dokonale a jejíž zlověstná ježibaba je naprosto prvotřídní. No a co k filmu - taková vizuálně hodně pohledná (až na Hänsela und Gretel) postmoderní multietnická horrorová pohádka, inspirovaná Grimmy jen hodně volně. S nelibou syntezátorovou hudbou a samozřejmě s poněkud pravdoláskařským koncem, nejsme přece ve středověké Evropě, ale v bigotní happyendové Americe. ()

verbal

Z krátké pohádky o tom, jak fakani zabloudí v lese, ožerou ježibabě chajdu, bába je chce za to sežrat, ale nakonec ti malí zmrdi sežerou ji, se klasickou cestou moc uvařit nedá. A tak nyní odporná transgender Mařenka a mongoloidní Jeníček pohrdnou perníkem, protože se cestou už sjeli muscimolem z muchomůrek, načež následuje sice poměrně atmosférické, avšak veskrze otravné osmdesátiminutové haluškovité artistické vykrmování v břidlicové funkcionalistické Tugenchaloupce s narkofilosofickým přesahem a nepřekvapivým koncem. Už by taky, kurva, jednou mohlo zvítězit dobro a ta ubohá stařenka se pořádně nacpat dokřupava propečenýma frackama. ()

T2

Rozpočet $5miliónovTržby USA $15,347,654Tržby Celosvetovo $21,282,967Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Skôr vizuálne podmanivé než nejako zvlášť dejovo pútavé, taký dosť komorne podaný horor, ktorý to ale nejak zbytočne neprestrelí a zbytočne netlačí na pílu. Necháva diváka nasávať tú ponúknutú ponurú patinu. /60%/ ()

Nach

Jedna ze slabších adaptací slavné pohádky. Bohužel o to více temná, že skoro ani není nic vidět. Příběh je prostoduchý, což bych této verzi ani neměl za zlé. I originální pohádka je prostoduchá, dokonce i více než tento snímek. Bohužel ale linka tohoto hororu nás nevede zajímavými cestami k poznání charakterů a jejich sžití se, aby se probudil náš strach o hlavní aktéry a tedy i nějaké připoutání se k ději. Ne, Mařenka a Jeníček v lese hrůzy je nedotaženým sourozeneckým dramatem s prvkem magie, který se postupně šourá ke svému očekávatelnému cíli, ale je vám celkem jedno zda Jeníček bude sežrán či nikoli. Na druhou stranu ale chválím repliky z úst čarodějnice i celkem zajímavě načrtnutou její dějovou linku. Žel ale přišla až příliš pozdě. 55% ()

oveckaoa odpad!

Jako už jsem viděl několik verzí Jeníčka a Mařenky, ale tohle byla snad nejhorší to snad i to od Asylumu bylo lepší. Celý film se vyšťaví během 10 minut pak to můžete rovnou vypnout a o nic nepřijdete říkal jsem si nyní se to rozjede , ale místo toho následuje pasáž keců ve stylu jsi vyvolená můžeš se učit a být bůhví čím a bůhví kým následovaných vidinami mrtvých dětí do toho ještě hýbající se stromy a hýbající se palice a podobné sračky a hovna mluví se zde z hřiby z palicemi a bůhví čím ještě (Harry Potter hadra) . Jeníček je zde úplně do počtu navíc se chová jak idiot (výmluva, že je to dítě a asi nebude tak chytrý neobstojí a neberu ji) obě děcka jsou sympatické asi tak jak koronavirus v domově důchodců a ty zhruba 2 hororové scény mě z letargie nevytrhnou. 0 procent díky bohu, že to nakonec z kin stáhly než dat za to prachy to radši zajít do bordelu a koupit si jednookou a jednonohou kurvu. ()