Režie:
Guillermo del ToroKamera:
Dan LaustsenHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Bradley Cooper, Cate Blanchett, Toni Collette, Willem Dafoe, Richard Jenkins, Rooney Mara, Ron Perlman, Mary Steenburgen, David Strathairn, Mark Povinelli (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V kriminálním dramatu se představuje Bradley Cooper jako mladý ambiciózní umělec s nadáním zmanipulovat lidi díky vhodně zvolených slov, který se spojí s psychiatričkou (Cate Blanchett), která je však mnohem nebezpečnější než on sám. (Falcon)
Videa (5)
Recenze (264)
Vizuálně bezchybné a v první polovině neuvěřitelně vtahující. Bohužel zbytečně dlouhé, vyprávěním rozpolcené a herecky nepřesvědčivé. Del Toro je vizuální mistr a jeho světy chce divák navštívit, ale nechápu proč zrovna tenhle příběh byl pro něj natolik důležitý aby ho natočil, bez jakýchkoliv režijních otěží. Co bych dal ta to, aby natočil nějaký monster horor. ()
Prvá hodina bola super. Bavilo ma sledovať prostredie toho cirkusu, jak fungujú všetky atrakcie a spoznávať jednotlivých členov, hlavný hrdina pôsobil dostatočne sympaticky, aby som mu fandil a takisto fungovali vzťahy medzi postavami. Potom sa ale dej presunie medzi vyššiu vrstvu na ktorú hlavný hrdina skúša svoje staré triky a medzi piraňami bude ťažké uspieť. Nové prostredie mi nesedelo, hlavný podfuk na ktorom pracoval, ma nebavil. Z hlavného hrdinu sa stal postupne odporný človek, takže mi bolo jedno jak dopadne. A úplne prestali fungovať aj vzťahy medzi postavami. Takže ironické finále, ktoré ma napadlo vo chvíli, keď to Dafoe tak hnusne opisoval, na mňa nijak nezapôsobilo. Smutná ukážka toho, jak sa skvele rozbehnutý film postupne úplne rozpadne. Ale technická stránka je fakt vymazlená. Del Tora by mali angažovať na nejakú Marvelovku. Lepšiu komixovku by síce nenatočil, ale aspoň by vyzerala mnohonásobne krajšie. 5/10. ()
Dle puvodni verze z roku 1947 podle romanu z roku 1946. Tato druha verze je nasilnejsi a temnejsi. Celkove to pusobi velkolepe a zive jako moderni noirovy thriller. Stylovy, pomaly se silnym koncem. S fascinaci lunaparky a poutemi. O chtici, chamtivosti, pomste, zrade v zaprasenych prostranstvich a odcizenych mestskych exterierech ve styku art deco. Ale je to dlouhe , s mnoha odbockami malo soudrzne. Stanton je zde nuzacky tulak s temnou minulosti. Uchytil se u kocovneho cirkusu. Pekne je vykreslena jeho minulost. Psycholozka Lilith vytusi, ze jako zazracny mentalista bohatym klientum lze. Rozhode se s nim spolupracovat. Cooper verohodne zahral prerod z cirkusoveho podnikatele k arogantnimu manipulatorovi. Rooney Mara hraje nevinnou divku. Jasnovidka Toni Colleteova je zivotem otlucena zena alkohokika. Stantonovi se instinktivne vyhyba, ale jeho charismatu podlehne. ()
Tentokrát forma vítězí nad obsahem, neboť atmosféra je milionová a režie až spielbergovsky detailně propracovaná, zatímco příběh mě za srdce úplně nechytil. První (zhruba) cirkusová polovina byla super, a protože jsem o ději nevěděl vůbec nic (i kratičký oficiální obsah distributora, který je tady, je vlastně spoiler), byl jsem zvědavý, kam to všechno směřuje. Bohužel to nakonec směřovalo do ne tak zajímavého druhého a třetího dějství, v nichž najednou bylo vlastně skoro všechno očekávatelné, včetně toho krásně zlomyslného závěru. Trochu mě to mrzí, protože Guillerma Del Toro mám moc rád a do Uličky přízraků navíc sehnal přímo snové obsazení, ale zároveň nejsem příliš zklamaný._____P.S. Hrdina Bradleyho Coopera je vyloženě lovecraftovská postava, a tak bych bych příště rád už viděl nějakého toho Cthulhu. ()
Nejděsivější noční můry na své oběti bezesporu nečíhají v temných stínech, za mlžnou oponou, či v jiných světech, ale skrývají se v hlubinách lidských myslí. A tak můžeme sledovat příběhy o přízracich, které nejsou vidět, a přesto, nebo snad právě proto, mohou mít nad svými nositeli vskutku osudovou moc. Málokterý z nich je ale obdařen takovým balením jako je tomu právě v tomto případě, kdy velmi pomalé vyprávění jde ruku v ruce s krásnou stylizací se smyslem pro detail a kdy se za přispění výtečných hereckých výkonů a v postupně houstnoucí atmosféře odehrává dramatický vývoj hlavní postavy až do krajnosti strhujícího závěru a nekompromisně škodolibého dovětku. 80 % ()
Galerie (82)
Zajímavosti (14)
- Jedná se o šestou spolupráci Guillerma del Tora a Rona Perlmana po filmech Stroj času (1993), Blade 2 (2002), Hellboy (2004), Hellboy 2: Zlatá armáda (2008) a Pacific Rim - Útok na Zemi (2013). (ČSFD)
- Natáčení začalo v lednu 2020. V březnu téhož roku Disney pozastavil natáčení filmu vzhledem k pandemii COVID-19. Natáčení bylo obnoveno v září 2020. Do listopadu 2020 bylo natáčení již dokončeno a došlo k opětovnému natáčení. Výroba oficiálně skončila 12. prosince 2020. (ČSFD)
- Bradley Cooper prozradil, že spousta rekvizit použitých při natáčení bylo skutečným vlastnictvím režiséra Guillerma del Tora, který si obecně potrpí na dobové předměty. (NiWi)
Reklama