Reklama

Reklama

Obsahy(1)

3 herečky, 3 pokojíčky, 10 dní a 2458 potenciálních sexuálních predátorů. Radikální experiment otevírá tabuizované téma zneužívání dětí na internetu. Tři dospělé herečky s dětskými rysy se vydávají na sociální sítě, aby v přímém přenosu prožily zkušenost dvanáctiletých dívek online. Ve věrných kopiích dětských pokojů chatují a skypují s muži, kteří je na netu aktivně vyhledali a oslovili. Drtivá většina těchto mužů požaduje sex přes webkameru, posílá fotky svých penisů a odkazy na porno. Děti jsou dokonce vystaveny vydírání. Dokumentární film Barbory ChalupovéVíta Klusáka vypráví strhující drama tří hrdinek alias „dvanáctiletých dívek", pro které se účast na experimentu, od castingu až po osobní schůzky s predátory pod dozorem ochranky, stává zásadní životní zkušeností. Predátorské taktiky se postupně obracejí proti svým strůjcům: Z lovců se stávají lovení. (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (724)

lamps 

všechny recenze uživatele

Mám nutkání obdivovat tvůrce, kteří se pustili do natolik ambiciózního projektu za nesporně chvályhodným účelem. Zde probíraná témata skutečně nejsou jen problémem, ale relativně žalostným průserem dnešní společnosti, na nějž by se mělo poukazovat. Otázkou je, jestli zrovna takhle násilnou diváckou formou - osobně jsem se celou dobu nemohl zbavit pocitu, že sleduji nahrané divadlo, přestože nepochybuji o tom, že jednak to takhle opravdu chodí a jednak jsem na plátně sledoval skutečné zavrženíhodné lidské kreatury. Problém je v tom, že dokument zůstává přes všechnu deklamovanou autenticitu hrozně manipulativní a tlačí diváka k jednostranné interpretaci každé myšlenky či dialogu v podstatě ještě dříve, než k nim vůbec dojde. Nejdojemnějším výjevem tak má být hovor se slušným dvacetiletým klučinou, který sice nechce nahotinky, ale stejně se baví komunikací s dvanáctiletými dětmi (což mi pořád přijde divné). Ony ty jednotlivé scény i celkové schéma fungují, ale především proto, jak to tvůrci všemi formálními prostředky hrají na diváka, od něhož se automaticky očekává empatie a emocionální účast - a ano, párkrát mě to skoro zvedlo ze židle, ale mnohdy jsem se musel rovněž hlasitě smát nad hlody postav (respektive herců, přičemž zkrátka nevím, u čeho herectví končilo), jelikož ta forma "reaction shots" to po mně přímo vyžadovala. Je to určitě zajímavá a snad i záslužná práce a je dobře, že česká kina plní také někdo jiný než sexuálně rozervaný Langmajer, ale navzdory tomu, že zdejší poselství uznávám, to tvůrcům bohužel tolik nežeru. Velký palec nahoru každopádně za trojici hereček, které to zvládly až neskutečně. 65% ()

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Respekt před holkama.. Já bych tak kamenou tvář rozhodně neměla. Mnohým bych se vysmála, jiné bych poslala do patřičných míst. A jsem strašně ráda za dobu, ve které jsem vyrůstala, protože se internet a podobné sociální sítě teprve rozjížděly. Fotky kkt, sex za peníze a podobné nabídky jsem začínala dostávat až v pozdějším věku, kdy už jsem měla rozum . Dokumentu si cením a doufám, že se dostane mezi nejširší veřejnost, možná i povinně do škol!! ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Osobně mi přijde verze Za školou daleko smysluplnější a hlavně efektivnější, obzvláště pro cílovou skupinu, jež jsou skutečná dvanáctiletá děvčata. Tam totiž promlouvají všechny tři, mimochodem naprosto bezvadné, protagonistky přímo k divákům, skvěle popisují veškeré nastalé situace a mile, kamarádsky radí co s tím. Hlavně co v žádném případě nedělat. Je tam vlastně vše základní, včetně nechutných videí, ústečáka, který už asi žádný dětský tábor jen tak nezorganizuje a také výborné Terezino vypořádání se s tím vyděračským zmrdem. Tato verze mi přijde jen jako taková jistota návratu investic. Šok to bezpochyby je, kina vyprodána, i když asi každý divák nad 15 let věděl, co od toho čekat. Stejně jako Klusák, který nepochyboval o tom, že mu lidi přijdou nakupovat do neexistujícího supermarketu, že životem zmatený a na hranici svéprávnosti balancující Daliborek bude žvanit nesmysly v Osvětimi a že na tři krásné návnady se chytí ta největší česká internetová lůza, hledající uspokojení všeho druhu. Opět se tedy u Vítka nemohu zbavit dojmu prvoplánovosti, ale i lehce amatérského přístupu, jenž dosahuje vrcholu při konfrontaci zmíněného vedoucího, přičemž tam byly daleko větší svině, jež by byly schopny jakkoli zneužít nevinnou dívku. Přesto určitou nutnost zobrazení tématu dokumentu nelze upřít, i když forma mohla být preciznější, základní pozitivum tedy osobně vidím ve výběru "obětí", to se režisérské dvojici povedlo na výbornou a holky jim vlastně tzv. zachránily kůži. [Kino Citadela] ()

castor 

všechny recenze uživatele

Dokument/experiment, který je plný chlupatých salámových pupků a ztopořených ocasů, jejichž majitelé mají zvláštní představu o realitě. Nicméně ta zásadní je tak nějak vidět hned z úvodu, kdy sledujeme záběry okolí nevnímajících dětí s tvářemi zabořenými do mobilů. Myslím, že právě o pasivitě rodičů tady chybí hrozně moc. Když vnímáme třeba jednu „oblíbenou“ českou reality show, ve které specifické spektrum účinkujících se zkaženými zuby hledá odpovědi v tom, vedle koho vlastně denně usíná, tak velká část epizod je plná dětí se závislostí na mobilech, kdy s elektronikou v ruce tráví hodiny denně a rodič netuší, na jakých stránkách a chatech. Ale zpět ke Klusákovi a Chalupové. Sehnali dospělé herečky, postavili dětské pokojíčky, přihodili medaile i vyřezávaný domeček pro panenky a rozjeli něco, co v několika fázích zaznamenalo masivní zájem a debatu ve veřejném prostoru. Za to velká poklona. Dívky opakovaně zdůrazňují, že je jim pouze 12 let, pánové na druhém konci mají ovšem pocit, že když někdo neklade aktivní odpor, tak říká ano. Myslím, že palčivých otázek je docela dost a mohlo se o nich mluvit. My ovšem sledujeme další a další úchyly a jejich chlouby. Víme, že taková situace je, ale dokument se nezamýšlí nad tím, jak z toho „ven“. Každý totiž asi tuší, o čem jednotlivé konverzace budou. Skutečnost, že se něco takového děje, už nikoho nešokuje. To spíš, s jakou intenzitou k tomu dochází. A jaké mohou mít potom náctiletí představy o partnerských vztazích. To, jak (ne)vypadá běžný sex, dobře vědí z porno stránek. Když se to celé začne zajídat, přijde pár odlehčujících momentů: kupříkladu nějaká z dívek vybuchne. Mimochodem Tereza Těžká se s „rolí“ popasovala asi nejlépe. Ale klobouk dolů přede všemi. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Sice se pořád nemůžu zbavit dojmu, že V síti byl v první řadě kalkul, nicméně když je výsledek nakonec takový, jaký je, snad to ani tvůrcům nemůžu mít za zlé. Pokud je situace opravdu taková, že si překvapení rodiče (ostatně stejně jako dokumentaristé) neuvědomují, jaké nebezpečí na jejich děti na internetu číhá, je třeba jim to nejen říct, ale rovnou ukázat. A je to opravdu ošklivá a znepokojující podívaná, místy i na mě velmi sugestivní. Klobouk smekám hlavně před trojicí hereček, jen je trochu škoda, že zrovna Anežka Pithartová dostala asi nejméně prostoru, protože právě ona si podle mě s volajícími "hrála" nejlépe. Její zdánlivě nevinné otázky neměli muži nejmenší šanci prokouknout, nicméně divák, který věděl, oč právě jde, se mohl snad až bavit tím, jak rafinované pasti to jsou a s jakou až loveckou přesností je herečka klade. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (38)

  • Natáčení probíhalo zejména v M3D Studiu, kde byly vytvořeny dětské pokojíčky pro tři plnoleté herečky, které působí velmi mladým dojmem, a mohly tak přesvědčivě komunikovat prostřednictvím webkamer a sociálních sítí s „predátory“. Filmový plac byl pod dohledem odborníků z oblasti psychologie, sexuologie i práva. Tvůrci také během natáčení několikrát komunikovali s policií. (Zdroj: Hypermarket Film Ltd.)
  • „Film jsme postavili tak, aby byl co nejvěrnějším odrazem toho, co se v dětských pokojících čím dál častěji děje. Pokud bychom film natočili jako soubor rozhovorů s odborníky nebo investigativní reportáž, nikdo by si nedokázal představit, čím si kluci a holky v tom věku procházejí. Doufám, že se nám podaří rozpoutat debatu a rodičům, učitelům a třeba i zákonodárcům trochu více otevřít oči,“ prohlásila režisérka Barbora Chalupová. (Duoscop)
  • Takzvaný „Ústečan“ Martin Konopásek, kterého natáčecí štáb konfrontoval na konci filmu, nakonec dostal od soudu dva roky nepodmíněně. Již jednou byl v minulosti v podmínce za sexuální obtěžování a ani nyní nad svým konáním neprojevil příliš mnoho lítosti, snad pouze nad svým odnětím svobody, nikoliv nad tím, že jeho konání mohlo poškodit děti. (Nick321)

Související novinky

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

08.07.2021

Spolurežisérka úspěšného dokumentu V síti a držitelka Českého lva Barbora Chalupová představuje svůj celovečerní debut Zákon lásky. Tragikomická dokumentární roadmovie sleduje cestu zákona, jenž může… (více)

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

26.04.2021

FAMUFEST a jeho 37. ročník již stojí za dveřmi a čekají, až je příští týden vpustí dovnitř. Od středy 28. dubna do neděle 2. května 2021 se v rámci festivalového dění můžete těšit nejen na nabitý… (více)

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama