Hollywood o něj nestojí a talentovaný Rudy Ray Moore se proto vydá vlastní cestou. V roce 1975 natočí pro černošské publikum film Dolemite. (Netflix)

Recenze (106)

Enšpígl

Eddie mě po Mr. Church opět přesvědčil, že civilní herectví mu není cizí a velmi dobře zvládá i dramatické pasáže. Film má sice vtipný momenty, dobrou vyprávěcí strukturu (konečně film kde se neskáče v čase sem a tam jak na trampolině ) , ale tu nejsilnější složku filmu má v sobě hlavní postava - člověka žijícího pro svůj sen. ()

filmfanouch

Ve finále fajn překvápko, jeden z nej filmů od Netflixu (což zase tolik neznamená) a především stylovej comeback Eddieho Murphyho. Dost slušná dobová atmosféra a především i tak trochu film pro milovníky filmů. Zároveň se ale jedná o biografii člověka, který se sice zapsal do dějin kinematografie, rozhodně ale tak trochu zvláštním způsobem a bude ve finále fakt těžké říct jestli je ,, Dolemite" vlastně sympatický hrdina (Murphy si ho dává skvěle) a jeho humor je vlastně fakt všechno ne jen vtipný. Zároveň nechci znít jako rasista ale myslím, že tohle bude film, který si užije především afroamerické publikum na které Dolemite cílil především a samotný Dolemite používal především humor, který cení jen afroamerická komunita. Ten film je dobrej, jenom není vyloženě pro každýho a záleží jak moc člověku samotný Moore/Dolemite sedne. Krom comebacku Murphyho jinak cením i výraznou úlohu pro Wesleyho Snipese a jsem rád, že je Eddie zpátky. Jen bych chtěl zároveň i trochu lepší film, Jmenuju se Dolemite ale určitě stojí za to vidět. Zvláštně pokud se člověk zajímá o dějiny filmů a chce se podívat na člověka, který to dělal tak trochu jinak a definitivně přepsal dějiny kinematografie.... ()

Eddieho Murphyho jsem neviděl ani nepamatuji, takže na jeho Comeback jsem byl zvědav a jedná se o slušný životopisný černošský film vycházející z blaxploitationu Dolemite ze 70.let. Hlavní hrdina se živí jako stand up komik a zpočátku se mu příliš nedaří, ale jakmile vyslechne vtipné historky místních bezdomovců, tak je upraví, vydá za svoje a vzniká z toho nečekaný hit a honba za slávou. Z herců potěší určitě i Wesley Snipes či Keegan-Michael Key a v menších rolích se zde mihne Snoop Dog či Chris Rock. Film je vtipný především v Angličtině, takže obávám se že dabing ani titulky příliš nepomohou ( rýmy v titulkách nesedí). Já se nečekaně bavil. 80% ()

Spiker01

Kdo tvrdí, že Eddie Murphy v posledních 10ti a více letech nic nepřevedl, měl by si naordinovat pecku Mr. Church. Fakticky si dal tvůrčí pauzu, aby nyní natočil své vysněné filmy a vrátil se ke klasikám (Policajt z BH 4, Cesta do Ameriky 2). Dolemite je rozhodně film pro úzkou cílovou skupinu, osobně jsem ztrácel, jelikož o subžánru Blackpotation nic nevím, ale dá se to brát jako pohodový netflixovský feel good s dobrými herci ve vedlejších rolích. Nic, co bych si za pár let chtěl zopakovat, ale za nahlédnutí pod pokličku a několik humorných scén díky...7/10 ()

Oralfabet

O Rudym Ray Mooreovy jsem věděl jen díky videu o filmu Petey Wheatstraw od Red Letter Media, takže jsem nijak zvlášť informován nebyl, i to jedno video ale stačilo k tomu, aby ve mě vzbudilo zájem o shlédnutí tohohle filmu a musím říct, že jsem si ho moc užil. Eddieho Murphyho jsem asi v žádné lepší roli neviděl (celkově jsem ho asi neviděl v moc rolích) a i zbytek hereckého ansámblu je super... Jinak je to docela obyčejný, ale velice vtipný a sympatický biopic. BTW: Snoop Dogg je letos v samých dobrých filmech, zajímavé... (ok, ve dvou dobrých filmech) Slušných 8/10 ()