Mosul

Irácká jednotka odpadlíků zachrání život mladému policistovi, který se pak přidá k jejich boji proti Islámskému státu tam, kde kdysi bývaly ulice Mosulu. (Netflix)

Recenze (126)

rublik05

V životě by mě nenapadlo, že si někdy pustím válečný film v arabštině. Mosul je velmi autentický snímek, který poměrně věrně zobrazuje hrůzu a utrpení vojáků, ale i běžných obyvatel Iráku. Irácká jednotka SWAT Team, bojující v ruinách města Mosulu s bojovníky Islámského státu, působí dost věrohodně, po herecké stránce je na tom tedy snímek dobře. Děj má trochu pomalejší tempo, nejvíc mě asi bavil začátek, který má pořádné grády a rovnou diváka uvrhne do pořádné akce. Jinak se dočkáme spíše menšího množství přestřelek, nicméně nutno uznat, že jsou velmi dobře natočené. Tvůrcům se povedlo navodit velmi drsnou, místy dost smutnou atmosféru, dopomohlo tomu věrohodné vyobrazení zničeného města a ta všudypřítomná beznaděj. Příběh mi však přišel hodně nelogický, hlavní pointa pro mě byla velkým zklamáním, stejně jako ne moc povedený závěr. Také mě trochu mrzí, že ve filmu není ani jedna jediná výrazná postava, ať už kladná nebo záporná. Ve výsledku se tak jedná o nenáročné, ale dobře natočené válečné drama, jehož největším plusem je atmosféra, kamera a snaha o co největší reálnost. 6/10. ()

Vavča

Válka v urbanizovaných oblastech je vždycky ošklivá záležitost, zejména, když je vašim nepřítelem islámský stát, který se chystá zdrhnout a na síle jejich odhodlání zemřít se vůbec nic nemění ani tváří v tvář jisté porážce. Atmosféra beznaděje, deprese, trvalého napětí a stresu, kterým vojáci ninivského týmu SWAT prochází je všudypřítomná. Nejasná je hranice přítel, nepřítel, zrádce, případně spojenec, kterého byste raději nepotkali. Týmu majora Džasema budete držet palce v jejich úsilí, byť munice málo, a nepřátel hodně, včetně dalších těžkostí. Na režijní debut velice povedená práce, hudba na minimum, aby více vynikla reálná atmosféra, technické provedení více, než slušné, když je za kamerou kouzelník jako Mauro Fiore. Je to divácky náročný a pro někoho asi až příliš drsný zážitek, ale takové pocity má realisticky pojatý válečný film přinášet. ()

Maynard.

Momentálně prožívám lehký irácký období a odbodí boje proti islámskýmu státu :o). Né, že bych teda zrovna s Okamurou bránil hranice před nátlakem uprchlíků :o), ale spíš sem viděl za poslední tejden 3 filmy s podobným jarabáckým tématem. Tenhle na mě neudělal tak velký dojem jako Základna. Tady je to takový celý slabší. Scény jsou sice uvěřitelný, ale není to uplně vončo . Nějak mi taky hrdinové nepřirostli k srdci. Každopádně respekt před tamní SWAT, kteří těm zlejm celkem obstojně zabíjeli kamarády. ()

Spiker01

Rozhodně se dá říct, že jsem viděl mnohem lepší válečné filmy, nicméně stejně mě Mosul na konci překvapil svou lidskostí a tíhou okamžiku (stejně jako pro hráče až notoricky známý příběh Spec ops - the line). Rozhodně bych pak neřekl, že ten film vypadá nějak levně a nestojí za moc...ano, je to víceméně malé levné béčko z produkce Russoových, jež zúročili zkušenosti z velkolepějšího akčňáku Extraction, nicméně zvlášť v téhle době sucha mohu doporučit, ačkoliv jsem se osobně nebavil po úplně celou stopáž...70% ()

mortak

Článek v časopise NewYorker, podle něhož film vznikl, je naprosto dechberoucí. Bohužel Carnahanův scénář z něho udělal tak trochu generickou historku o tom, jak zkušený moudrý mazák učí mladé ucho bojovat. Chybí tomu strašně to zasazení do bitvy o Mosul, tak jak ho najdeme v novinovém článku. Carnahan jen vybral určité motivy a příhody (třena kuvajtskou soap operu), ale nedokázal (a ani s malým rozpočtem nemohl) ukázat celou tu hrůzu v Mosulu. Proto jen solidní tři hvězdy. ()

• Již od počátku natáčení bylo členům štábu, ponejvíce hercům Suhail Aldabbach (velitel) a Adam Bessa (policista), vyhrožováno smrtí z řad ISIS. Šlo o videa a různá zlá vyjádření. Film se tedy natáčel za přítomnosti bezpečnostní agentury a byla použita přísná bezpečnostní opatření, například ze scénáře byly vyjmuty všechny zmínky o ISIS. Zdroj výhružek na adresu Adama Bessa byl vypátrán v Turecku. (mnx)
  • Film se natáčel v Maroku. (Yardak)
  • Na jednom vozidle Hummer jednotky S.W.A.T je instalován předválečný československý kulomet vz. 37. (SsgtJira)