Veterán z americké občanské války, který jezdí po celé zemi a přináší lidem zprávy ze světa, se vydá na nebezpečnou cestu přes Texas, aby osiřelé dívce našel nový domov. (Netflix)

Videa (5)

Recenze (235)

lamps

Ano, News of the World rozhodně je zajímavý snímek a NE, určitě to není western v tom pravém slova smyslu. Westernem nebylo ani Tenkrát na západě, které rozložilo klasický svět drsných kovbojů divokého západu zapojením modernity na úrovni tématu i filmové formy - Greengrassův snímek je oproti tomu opět rychle sestříhán a vzbuzuje dojem o dost dravějšího tempa, než jaké příběh skýtá. A jestliže 'westerny' většinou cílí na jasný cliffhanger a vedlejší témata okolo soužití s indiány či železnice se podřizují vyprávění, zde se jede po kružnici, kde se vzájemně dohání jen zdánlivě oddělené historické etapy (oddělené Občanskou válkou, během níž se otroctví sice zrušilo, ale v myslích hlavně jižanských občanů se nic nezměnilo) a z níž se ústřední dvojice snaží uniknout - posunout se dále. A v mých očích posouvá tenhle snímek dále také možnost přemýšlení o 'westernu', který už dávno není striktně etablovaným žánrem, nýbrž spíše jakýmsi svobodným projevem nadaných režisérů, kteří v něm spojují vlastní historickou reflexi a autorské formální uchopení, v tomto případě určitě ozvláštňující a podnětné. Je to dílo, které se nepodřizuje (podobně jako svého času Tenkrát na západě), ale které konceptuálně přepisuje. A má můj plný obdiv. 90% ()

silentname

"News Of The World" sa konečne dostali aj k nám tak si môžeme vypočuť, čo nám Tom Hanks v tejto role povie za novinky. Myslím si, že film reálne môžem označiť slovom - fungujúci. Nie je nič v čom by reálne pôsobil nudne, má dobrý spád, príbeh sa dá celkom ľahko sledovať, stretávame sa s postavami aby sme sa od nich postupne posunuli ďalej a podobne. Reálne je to film o dvoch ľuďoch, ktorí však počas svojej cesty niekoľko ďalších zaujímavých osobností môžu stretnúť. Máme tu akčnejšie momentky, máme tu tichšie momentky a film to medzi sebou strieda. Aspoň teda spočiatku. Ku koncu už sa z toho stane vyslovene dramatická jazda. No film ma nenudil najmä vďaka tomu, že priateľstvo medzi Kiddom a Johannou je spracované veľmi dobre a páči sa mi ako sa učia jeden druhému rozumieť, komunikovať spolu a podobne. Vďaka tomu pre mňa aj vynikol záverečný moment a odkaz filmu. No na druhú stranu je treba potvrdiť, že film nemá žiadny moment, kde by som ho ohodnotil ako vynikajúci. Pre mňa je to fungujúci dobrý film, ktorý som si pozrel rád. Len tento mesiac som ale videl niekoľko filmov, ktoré na mňa mali oveľa silnejší efekt. Tom Hanks je majster charizmy a vie vždy svoje role skvele predať. No neočakávajte od toho nový filmový trhák. Hodnotenie: B+ ()

mzss1

(55%) Zprávy ze světa, coby takový dobrodružný western či co? To je jedno, jak to žánrově zařadíme, tak jako tak je to celkem nuda. Nic výrazného se ve filmu neděje, nic extra zapamatovatelného až na jednu výbornou scénu – přestřelku – ta se povedla. Hanks zde hraje svůj standart, začal mě víc bavit až v druhé polovině filmu a ve finále. Ta malá holka mě moc nebavila a zpočátku mě i dost otravovala. Ostatní herci bez připomínek. Hudba – taková obyčejná. Jako určitě jsem v tomto filmu nenašel hlubší zápory. Rozpočet není zřejmě nejvyšší, ale ty kulisy, prostředí té doby – to bylo celkem fajn. Jen mi spíš chybělo to osudové, emocionální propojení mezi Hanksem a tou holkou. Ve finální scéně tu máme jakýsi pokus a dojemný kontext, ale jinak nic moc. Snímek byl dlouhý, chvílemi kolísalo tempo, ale přežil jsem to. Obyčejný průměr, nic horšího tedy. ()

Anderton

Kvalitne nakrútený western s kvalitným scenárom a dobrými hereckými výkonmi, kedy herci hrajú skutočne svoje postavy a napríklad po chvíli zabudnete na to, že sledujete Hanksa. Čisto subjektívne ale musím skonštatovať, že som sa westernov už pred dávnejšou dobou prehltil (najmä tých klasických) a nemám príliš chuť objavovať nové. Napriek obdivu ku Greengrassovej poctivej práci musím dať nižšie hodnotenie. Ale News of the World obsahuje určitú formu reflexie súčasnosti, kedy máme v spoločnosti tiež problém vo výbere toho, čo čítať, a čo nie. Nehovoriac o dobovom rasistickom zmýšľaní v Texase tesne po prehratej vojne, tam ale súčasnú situáciu ohodnotiť nedokážem. Helena Zengel bude asi už raz a navždy narušovať systém... ()

somnar

Film o důležitosti slov a příběhů, v němž se komunikuje pouze skrze banální floskule, film, kde má jít neustále o život, ale neexistuje v něm nosný konflikt ani jakékoliv vnitřní napětí, film, který má nejlepší herečku roku 2019 Helenu Zengel, ale v její podmanivé vzdorovitosti ji pořádně nenechá projevit. Celé to pak korunuje Hanks, který se už definitivně zakonzervoval v jediné, povrchní poloze účastného empatického páprdy. V roli Freda Rogerse ve Výjimečných přátelích to samozřejmě mělo smysl, po Greyhound už je to ale jenom otravné a vlastně nesnesitelné. Všechno špatně! 30 % ()

Zajímavosti (8)

• Film byl natočen podle stejnojmenného románu z roku 2016, který napsala Paulette Jiles. (SONY_)