Daemon a Mořský had bojují s krmičem krabů. Říše slaví Aegonovy druhé jmeniny. Rhaenyra čelí vyhlídce na sňatek. (HBO Max)

Recenze (90)

Martrix

Ani kvůli závěrečné bitvě (která měla podivný průběh) nemohu ignorovat, jak moc zbytečně ukecaná tato epizoda byla. Přitom smysluplné a chytré dialogy, bych ocenil víc, než tu zmiňovanou rubanici. Jenže ...neustálé fňukání krále, že ho dcera neposlouchá, další a další důkazy o tom, že je nerozhodný a měkký, pořád stejně přinasraná póza Rhaenery, jako kdyby neuplynuly od narození konkurence dva roky. Žádný vývoj, žádné z postav. Dokonce se nevyvinuly ani pletichy. Tato epizoda byla zatím jednoznačně nejbezobsažnější. Někdy tím tvůrci připravují půdu pro klíčové události, takže nebudu zbytečně tvrdý, přestože jsem vlastně i zklamáný. Krabí tlama měl potenciál zajímavého protivníka. Samotný Daemon, mi totiž jako antagonista nestačí. PS: v takovém nudném podání, je ta stopáž přepálená. ()

Ten_Geek

Sérial už zaujal první ep, ale až teprve ve třetí nabralo grády. Kromě začátku a konce se zde díváme na rodinou/politickou směs kde se Rhaenyra, Králova dědička, nechce vdát za Lannistera. Zatím co král zapíjí svého prvorozeného syna (spíše svojí neposlušnou dceru). Epizoda se zaměří na Krále Viseryse a jeho vztah k jeho dceře, což bych řekl že dělá už tři díly v kuse, což je docela otravné. Chemie mezi Cristonem Colem a Rhaenerys Targaryen byla úžasná. Poslední scéna kde vidíme úžasná herecký výkon Matta Smitha jako Daemona byl úžasný. Seriál je zatím na dobré cestě být lepším, než GoT. ()

Remivsremi

Ten časový skok mi do epizody neseděl. Tolik příležitostí na pletichaření a vnitřní souboje se šmahem ruky ztratilo. Zbytek mě neoslovil. Viserys byl v této části nejsilnějším článkem. Nejedná se o hloupého vládce, chápe všechny svízele i tomu pletichaření nějakým způsobem rozumí. Je však nerozhodný, navíc v pozici, kde je třeba uštědřit tvrdý a razantní krok. Je to škoda, zejména pro něj. Vyústění s Crabfeederem mě zklamalo. Dalo se z toho vytěžit daleko víc. Celkově šlo o průměrnější epizodu. ()

WathanajX

Po dlouhé době jsem se s vidinou druhé série rozhodla k tomuto seriálu vrátit. Předtím jsem si ale musela předchozí dva díly osvěžit, jelikož mi v paměti utkvěly jen útržky… Třetí díl bohužel ještě více prohlubuje a bohužel pokračuje s tím, co mě štvalo už v druhém. Nekonečné politikaření a pletichaření, spousty řečí apod. No kéž by se některá postava v tomto mohla alespoň částečně vyrovnat Malíčkovi řeknu fajn. Ale tohle? Žádná postava mu v tomto ohledu nasahá ani po kotníky a všechny jejich manipulace s králem a podobně jsou tak průhledné, že si říkám, jak hloupé všechny postavy musí být, aby to přehlédly? Děj zcela nesmyslně a za mě zbytečně poskočil o tři roky. No ale budiž. Princeznu otec pořád tlačí do sňatku a mezitím se její strýc snaží porazit "krále krabíků". Jeho dosavadní neúspěch je mi záhadou stejně tak jako jeho neohrožený sprint vstříc nepřátelům a tisícům šípů. Aspoň jsem se zasmála. Není to vyloženě špatný díl ale také to není nic, co bych si kdovíjak užívala. ()

Necrotongue

Třetí epizoda se od obou předchozích dílů nikterak výrazně neodlišovala. A mohla. Tvůrci totiž v jisté fázi rezignovali na svou dosud marnou snahu stvořit dialog natolik zajímavý a bohatý na intriky, aby se alespoň vzdáleně přiblížil GoŤáckým verbálním šachovým partiím, a rozhodli se jít raději cestou nekompromisní akce. A to by bylo jistě fajn, kdyby svůj divákulibý záměr nepohřbili čím? Ano, spoustou kompromisů. Tím nejmarkantnějším byl hnusný zlozvyk z GoT- veškerá akce musí probíhat buď ve tmě, v mlze nebo v kouři. Tím dalším zůstává fakt, že scénáristé nemají potuchy o válečné taktice nebo dokonce o strategii. Příklad: Obránci mají vojáky na jediném zaprděném ostrově s velkou jeskyní, do níž se stahují v případě extrémního nebezpečí (drak). Útočníci disponují flotilou, vojáky a drakem. Drak ostrov v nepravidelných intervalech griluje, útočící flotila krouží kolem ostrova, přičemž ji obránci ostřelují z katapultů (zřejmě ohnivzdorných, protože drak?). Co takhle: Hromadné vylodění pod vzdušnou podporou s následnou postupnou likvidací či vyhladověním jeskyňářů, případně zavalením vstupů do podzemí. Tohle pisatelské neumětelství, kvůli kterému vzniká čistá stupidita jen proto, aby se prodali nějací ti efektové, které divák možná zahlédne v tom celkovém kouřmu, mě štvalo už v GoT a štve mě i tady. / Poučení: Napadne-li tě v lese divočák nebo medvěd, nepropadej panice a statečně mu plivni mezi oči. Sice zemřeš, ale malou chvilku na sebe budeš hrdý. ()

• Fanouškům Hry o trůny (od r. 2011) může Lord Jason (Jefferson Hall) spolu se svým dvojčetem Tylandem (Jefferson Hall) připadat povědomě. Je to dáno tím, že herec Jefferson Hall se objevil jako Ser Hugh z Vale ve dvou epizodách 1. série Hry o trůny. (Veskoslav)
  • V této epizodě byli představeni tři draci: Syrax – zlatožlutá dračice, na které jezdila Rhaenyra (Milly Alcock), Caraxes – červený drak, na kterém jezdil Daemon (Matt Smith) a Seasmoke – stříbrno-šedý drak, na kterém jezdil Laenor Velaryon (John Macmillan). (mikki089)