Reklama

Reklama

Marťanské lodě

  • angličtina Two Ships
Trailer

Obsahy(1)

Martin (Martin Kyšperský) a Eliška (Eliška Křenková), hlavní hrdinové filmu Marťanské lodě, se poprvé setkávají na narozeninové party ve vybydlených prostorách brněnského nádraží. Mladá psycholožka hudebníka pozve na přednášku, kterou pořádá. Na Martina zapůsobí. On kolem ní krouží, ona ho loví. Martin za ní odletí do Norska. Po návratů domů zjišťují, že bez sebe nemůžou být. Je to jak z hollywoodské romance, jen v kulisách Brna. Vyléčí vesmírná láska všechny bolesti? (Falcon)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (116)

Dadel 

všechny recenze uživatele

Brněnská romance! Film podle skutečného příběhu, který zažil herec v hlavní roli Martin Kyšperský. Ve filmu vidíme jeho jeho vztah s dívkou, který neskončil dobře. On je rockový muzikant, sympaťák a tak trochu ňouma, ona je psycholožka a tak trochu hypochondr a psychopat. Čili takový normální vztah jako většina jiných. Ale je to natočené (sice lacině, ale) moc sympaticky, hořkovtipně a vyzrále. A má to fajn hudbu. Režiséra Jana Foukala je třeba sledovat, snad na další film dostane víc peněz. České lvy to asi nezíská, na to je to moc undergroundové. Fun fact 1: druhý film s Eliškou Křenkovou ve dvou dnech, ale zatímco v Atlasu ptáků hrála středoškolačku, tady hraje doktorandku. Fun fact 2: ve filmu zazní písnička z Chuchla, potěšilo moc. Fun fact 3: mediálním partnerem filmu je časopis Psychologie, cool! ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Ten lehce artový, ale hodně příjemně indie feel protkaný celým filmem mě na tom hodně bavil. Je to čistá pocitovka, tvořená prostředím, barvami, překvapivě i příjemnou hudbou a kamerou s citem pro detail. S parádní Eliškou Křenkovou, která je pro takovouhle citlivou romanci jako stvořená. Příběhově je to spíše taková psychologická terapie (na motivy skutečného příběhu), než-li plnohodnotný film, ale svou neurčitou mírnou zlověstností diváka po celou dobu dost napíná. I přes jednoduchost scénáře to na mě zapůsobilo, možná právě tou civilní všedností. Jedinou technickou výtku bych směřoval k fest tragickému ozvučení dialogů. To už je skutečně nepochopitelný trademark českých filmů. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tím, že je námět založen na skutečné události hlavního protagonisty Martina E. Kyšperského, z filmu dělá zajímavější zážitek, než by ve skutečnosti byl. Ano, zážitek, přeci jen mluvíme pořád o filmu. Byť uznávám, zkušenost to musí být strašná. Marťanské lodě jsou hodně střižené do umění. Mají světlé momenty, ale i slabší momenty. Mezi to nejzajímavější řadím záběry z Norska, konec filmu, hudební podkres a herecké umění Elišky Křenkové. Horší už je scénář, který ukazuje, jak se během 77 minut nemusí ve filmu dít prakticky nic konkrétního. Ti vnímavější si v tom ale pár myšlenek určitě najdou. ()

KIT.HL 

všechny recenze uživatele

Dobře obsazená Eliška Křenková , role pro její melancholické vzezření.  Martin dost toporný. Střih jsem nepochopil....Mnoho motivů bez konce. Děj  tak plyne kostrbatě . Nerozvinuté a drhne to. Příliš krátká stopáž naznačuje , že si tvůrci s dějem nevěděli rady. Přitom ten příběh mohl být nádherná a smutná romance. Je to leporelo.... Neviděl jsem v kině, ale v tv je rozumět každá druhá věta....Nevím jak na film tohle by zvládla i tv produkce, nechytlo mě to . Lidská duše je neuchopitelná... a film o ní rovněž. Tohle je bez šmrncu. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem lamentovat nad tím, jak přísně vzdělávacím způsobem jsou klíčové scény odvyprávěny. Když ale v okolních komentářích čtu, že diváci vnímají Elišku jako hypochondra nebo psychopatku, tak to spolknu a chtě nechtě film pochválím minimálně za stále ještě palčivě potřebnou osvětu, o kterou se pokouší. Forma se ve mně ale hrozně pere. Rozumím způsobu, jakým se Kyšperský snaží o autopsychoterapii, ale to, že v hlavní roli vlastního příběhu pak hraje on sám, je ten největší průšvih. Celou dobu jsem se nemohl zbavit pocitu, že se do role nikdy neponoří, že emoce jenom pohladí a zbytek rutinně odříká a neprolomí ve vlastním těle strach ani smutek. Cesta dvou lodí společným prostorem pak postrádá uvěřitelnost, protože vedle uzavřené a přesvědčivé Elišky působí jako dřevěný panák. Pnutí hlavní dvojice je poloviční, protože k nim poprvé spadneme ve chvíli, kdy už po sobě pokukují. Proč ale z jejich začátků, štěstí i problémů vidíme právě konkrétní záblesky, mi nikdy není jasné a třeba místo pointy usmiřování je na mě hozen nicneříkající dialog o Plutu. Chápu u něj onu metaforu, ale proč jsou oni dva v tu chvíli právě tam, kde jsou? Jakkoli je cesta do Norska a zpět na tuzemské poměry příjemně skromná i intimní, ztroskotává na tom samém, co každý jiný film, tedy na technickém stavu. Zvuková stránka je naprostá tragédie a nepřeháním, když říkám, že jsem si v desáté minutě přidal ke sledování titulky, abych porozuměl častěji než u každé druhé věty. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (7)

  • Natáčelo se na atraktivních místech v Brně, jako jsou Městské lázně v Zábrdovicích, funkcionalistický palác Typos, nově zrekonstruovaný palác Jalta, v Kabaretu Špaček, Kabinetu múz, Bajkazylu nebo v areálu brněnské Malé Ameriky u železničního nádraží. Natáčelo se také v Norsku na malém ostrově Strømtangen. (Česká televize)
  • „Filmovou hudbu nahrával orchestr Berg, dirigoval Albert Romanutti, ve filmové kapele Mulet hrají kromě Kyšperského Jirka Konvalinka a Cyril Kaplan ze skupin Vložte kočku nebo Mutanti hledají východisko. Obsáhli jsme široké hudební spektrum a jsem rád, že ve filmu o lásce se stala hudební koncepce zásadní součástí filmového vypravování,“ uvedl režisér Jan Foukal. (SONY_)
  • Podtitul filmu zní: „O lásce, odplouvání a múzách“. (SONY_)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama