Temný dům

• USA The Night House (více)

Beth (Rebecca Hall), která se vzpamatovává z nečekané smrti svého manžela, zůstává sama v domě u jezera, který pro ni postavil. Začíná však odhalovat jeho znepokojující tajemství a je odhodlaná je rozluštit. (Falcon)

Recenze (199)

Azrael515

Bruckner by bol celkom schopny atmosferak, keby sa vyhol tej svojej patetickej WTF-Bobby-Ewing-happy-endovosti... Zamotat klbko vie celkom slusne, ale na konci si bez cheatovania noznicami nedokaze poradit. LAME! A pritom by stacilo vygradovat beznadej a hodnotenie by slo vyssie. Tema schizofrenie v kombinacii s architekturou pachne (myslene ako kompliment) "novsimi" Hellraisermi.. Vyber dalsieho projektu ma teda ex-post nezaskakuje.. :D Az objavi Barkerovsku nadsenost pre maso, dosiahne to aspon na priemer. :D ()

Vančura

Bruckner mě před pár lety dostal svým předchozím hororem The Ritual, takže jsem doufal, že by i tohle mohlo být dobré, a myslím, že se dokonce překonal. Po dlouhé době je to horor, u kterého mi skutečně běhal hrůzou mráz po těle a strachy jsem ani nedutal - ano, v některých momentech se tomu nevyhnula některá otravná žánrová klišé, ale vyloženě mi to nevadilo, a byl jsem vděčný za všechny "klidné" denní sekvence, během nichž jsem se mohl vzpamatovat z toho pekla, které se dělo v noci. A pokud jde o šokující závěrečné rozuzlení, pro to nemám slov, a doslova mě to rozsekalo - celou dobu jsem se snažil odtušit, jak to bylo s tou manželovou sebevraždou, ale něco takového by mě nikdy nenapadlo. Vážně smekám před tak povedeným scénářem, u něhož jsem si bezděčně vzpomněl na korejský horor Shutter, který mě kdysi podobným způsobem psychicky vydeptal a v závěru ohromil a šokoval. Jen si nejsem jistý, jestli mi je tahle "intenzita strašidelnosti" vlastně ještě příjemná a jestli to už není na mě moc - abych se po filmu bál i jít na záchod a nervózně vyhlížel, kde na mě vybafne nějaký bubák, takové "potěšení" si snad i nechám radši ujít. ()

sedm.1

V případě The Night House budu sice opravdu přísný, ale ten film mě skutečně naprosto v žádném ohledu nezaujal, nebavil mě a v rámci duchařského subžánru se jednoduše jedná o podprůměr, který si nezaslouží ani špetku pozornosti. Každopádně důvody, proč hodnotím tuto nepovedenou záležitost tak nízko, jsou dva. V první řadě jde o obsazení ústřední postavy, kdy jsem Rebeccu Hall nikdy nepovažoval ani za pohlednou, ale hlavně ani za příliš talentovanou herečku, ovšem to jak odpudivě a nesympaticky působí zde, a samozřejmě jaký výkon tu předvádí, tak u mě po tomto fiasku klesla na seznamu hereček na úplné dno a upřímně filmům s ní se budu vážně spíš už jen vyhýbat, než abych je vyhledával. Nicméně kdyby šlo jen o její mizerné účinkování, tak by se to dalo ještě možná nějak důstojně přežít, co zde ale tvůrci předvedli se zápletkou, tak to naprosto odmítám tolerovat. Neskutečně nezáživná, opravdu podivná, ale především tak nehorázně zmatečná, že mi přišlo, že i sami tvůrci hlavně ke konci v podstatě nevěděli, jak se dobrat alespoň nějaké důstojné pointy a prostě si nějakých posledních dvacet minut dovolím označit za tak strašně nezvládnutých, že už dlouho nepamatuji, abych byl při závěrečných titulcích tak moc otrávený. Navíc mě zde nebavila ani atmosféra, která v podobných typech filmů má většinou jednu z nejvýraznějších rolí, tady ale vůbec nefungovala, a co se týče napětí, tak alespoň v tomto ohledu se mě podařilo párkrát zaujmout, ale je ho tu stejně jako šafránu, takže na vylepšení výsledného dojmu to stejně rozhodně nestačilo. Tudíž ještě jednou, za mě dostává The Night House jedno velké NE, jelikož se jedná o skutečně naprosto nefunkční a nepůsobivou duchařinu se snad nejpitomější zápletkou posledních let, co se v tomto žánru objevila. ()

Trevor

Jeden z tých filmov, ktorého hodnotenie odráža jeho kvalitu, silné 3* či slabšie 4 ktoré sa objavujú u mojich obľúbených užívateľov sú naozaj obrazom presvedčivého výkonu hlavnej hrdinky a nie úplne domysleného scénara. Nič čo by mi vyrazilo dych a opäť spokojnosť s tým že ani na tento film sme do kina nakoniec nešli. ()

Martrix

Horor spíše na pomezí mystického thrilleru. Velmi solidně vystavený i obsazený. V tomto žánru je složité být originální, ale tvůrcům se daří poměrně dlouho držet diváka v napětí, co se z toho nakonec vyklube. Beth postupně rozkrývá, co byl její manžel zač, přesto atmosféra houstne a pořád netuší, proč ty podivné věci dělal. Pointa sice není dechberoucí, ale zato je příjemně metafyzická. Navíc má i díky R. Hall silnou emoci. Dlouho jsem se tomuto filmu vyhýbal, protože uplakané duchařiny rád nemám, ale obavy nebyly na místě. Ovšem kdo čeká ostřejší vymítačskou duchařinu, bude asi zklamaný. ()