Student práv z Yalu se vrací do rodného města v Appalačském pohoří, vzpomíná na minulost svojí rodiny a přemýšlí o vlastní budoucnosti. (Netflix)

Recenze (147)

Rudinsky

Veľká americká melodráma z čias American beauty, ľúbivá Albertiovej kamerou, Zimmerovými sláčikmi a perfektnými hereckými výkonmi (bezchybný, najmä ženský casting). Problémom filmu ale je, že aj napriek veľmi silnej téme nereže do hĺbky a teda dotkne sa vás iba v špecifických prípadoch (najmä, ak ste niečo podobné zažili na vlastnej koži). Je to škoda, pretože tieto ženy (vrátane Haley Bennet) by bez problémov utiahli aj oveľa väčší hardcore. ()

Arsenal83

Amy Adams je aktuálne jedna z top herečiek a vie si vyberať filmy. Tentokrát hrá drogovo závislú matku a hrá ju skutočne skvele. A k nej sa pridáva fantastickým výkonom aj Glenn Close. Ale samotné nadštandardné výkony mne nestačili, aby som tak mohol označiť aj samotný film. O smažkách sme videli mnoho, mnoho filmov a zapôsobili na mňa viac, ako tento príbeh. Skutočná udalosť, ktorá mi prišla tuctová. ()

3DD!3

Ve finále je to klasická človečinka se srdíčkem, ale těch sraček (podle skutečných událostí) co si ten klučina musel prožít. To stojí za vidění. Amy Adams si polohu zfetované maminy vychutnává a většinu pamětihodných scén si krade ona. Glen Close jako bábinka (co zapálila ožralého manžela!) si pak krade scény zbylé. Ron Howard ve Vidlácké elegii rozdává svoje osvědčené karty s jistotou protřelého karbaníka a zručně vypráví příběh hrdiny střední třídy. Nominaci na plešouna má jistou. Soundtrack se taky povedl, zase jednou výborný minimalistický Zimmer. ()

rikitiki

Sociální drama, které nesoudí ani nepoučuje, spíš jen ukazuje. Docela drsné, velmi dobře zahrané, zručně zrežírované. Co mi však nejde do hlavy, je důvod, proč má tohle být vysvětlením postojů Trumpovy voličské základny. Hlavní hrdina se dostane mimo svoji sociální bublinu, vystuduje a dostane příležitost u vcelku intelektuálně vypadající právnické společnosti. Zatímco jeho matka na drogách – opravdu si o ní myslí, že by jí pomohl drsnější kapitalismus? Či se domnívá, že za Trumpa či jemu podobného politika by měla jeho matka dostupnější léčbu a preventivní ochranné programy? Předloha a tedy i film má prý být vysvětlením, proč volba Trumpa byla pro určitou vrstvu americké společnosti něčím, jakoby hodili cihlu do okna. No, já to z  filmu nevyčetla. Naštvanost – ano, špatné poměry – jistě, nedostatek peněz – rozhodně. Ale demokraté opravdu nemohou za to, že babička hlavního hrdiny otěhotněla ve 13 s opilcem a pak už se to s rodinou vezlo. SHRNUTÍ: Špatná rozhodnutí a postoje mohou rodinu pronásledovat po generace. ()

Malarkey

Trochu mě zarazilo, že je tu novinka Rona Howarda v modrých číslech. Nicméně jsem neváhal a Americké elegie zkusil. Jaké pro mě bylo zjištění, že tu Amy Adams a Glenn Close hrají naprosto nadpozemsky. Pro děti Amy to nebyly jen elegie, ale i legie, pro mě pak spíš solidní filmový zážitek z, pro mě, dobře odvyprávěného rodinného dramatu jedné chudé americké rodiny. Kolik takových v Americe je, co... ()

Zajímavosti (10)

• Amy Adams a Glenn Close mají dohromady 14 nominací na Oscara, které se jim však ani jednou nepodařilo proměnit ve výhru. (oli009)