David Attenborough: Život na naší planetě

• Velká Británie David Attenborough: A Life on Our Planet

Známý moderátor se ohlíží za svým životem a historií vývoje života na Zemi. Truchlí nad ztrátou divočiny a přichází s vlastní vizí budoucnosti. (Netflix)

Recenze (340)

Mikarda

Povedený sled podmanivých myšlenek a krásných záběrů. O to působivější, když si člověk uvědomí, že to vyčerpávání půdy a zabíjení zvířat je z velké části nesmyslné, protože lidstvo vyhazuje neskutečné množství jídla zbytečně. Na to mohli také ještě upozornit a podpořit lidi, aby jim stačilo málo. Ale orpavdu skvostné shrnutí pozoruhodného života. ()

Hwaelos

Jisté je jedno: David Attenborough je frajer. Ve svých 93 letech disponuje nejenom velmi bystrou myslí, ale především by si mohl říct, že už to má za pár a že na nás peče. Místo toho vytvoří dokument, který je mnohem přesvědčivější než libovolné alarmující pokusy z poslední doby (za všechny třeba Before the Flood). Čím to? Především tím, že je dokument postavený coby svědectví jeho života. A přiznejme si, nikdo není povolanější pozorovatel než člověk, který sledoval úbytek divočiny tolik dekád. Nikdo si u tohohle dokumentu nemůže namlouvat, že jde o dílo kancelářského aktivisty, který si přečetl pár knížek a od stolu pronáší nějaká univerzální moudra. Proto je i pro lidi s nulovým zájmem o environmentální problematiku tenhle film odmítnout. Patřím k těm, kteří se z dokumentu nedozvěděli informačně nic nového, ale přesto jsem hrozně rád, že jsem ho viděl. Protože vědět a být svědkem jsou rozdílné věci - a naléhavá svědectví jako je tohle teď potřebujeme jako pes drbání. ()

Superpero

Statistikami a depresivním obsahem mi to připomnělo Threads v klimatické verzi. Záběry jsou perfektní a poselství jasné. Jde o takovou hodně obecnou analýzu, která nejde dopodrobna. U apokalyptické části to zas tak nevadí, ale zejména u části, která radí, že každý může přispět svým dílem například změnou jídelníčku by možná stálo za to být o něco více vzdělávací. Ale asi to byl záměr. Attenborough nechce lidi poučovat, pouze upozornit a další iniciativu už musí projevit divák sám. ()

Cappuccino

David Attenborough má už 94 rokov a je teda pravdepodobné, že sa katastrofy, ktorá ľuďom hrozí, nikdy nedožije. Aj preto treba oceniť jeho snahu a úsilie celého štábu výstižným a emóciami nabitým filmom ukázať na problém, ktorý sa týka každého z nás. A Life on Our Planet je zatiaľ najlepším „hororom“ roku 2020, ktorý dáva svojim hrdinom šancu na prežitie. Viac tu: https://refresher.sk/89604-Recenzia-A-Life-on-Our-Planet-je-zatial-najlepsim-hororom-roku-2020-Upozornuje-ludstvo-na-to-aby-sa-spamatalo. ()

LND

Fakt, že lidstvo postupně ničí přírodu, není nic nového pod sluncem. Slyšet to ale z úst člověka, který tuto změnu pozoroval celý svůj dlouhý život, je něco jiného. Dokument není jen o tom, že se lidstvo řítí do záhuby, ale také o tom, že když se naučíme žít v harmonii s přírodou, čeká nás zářná budoucnost. To se mi na něm líbilo nejvíc. Alegorie s Černobylskou havárií je více než výstižná a závěrečné záběry na město Pripjať krásně podtrhují myšlenku celého snímku. ()