Pán tygrů

• USA Tiger King: Murder, Mayhem and Madness

Série(2) / Epizody(13)

Dokumentární seriál o chovu velkých koček a jeho podivném podsvětí obývaném výstředními postavami, které prostě musíte vidět. (Netflix)

Recenze (159)

Joe321

Když už zrovna přestanete kroutit hlavou, jak je tohle možné, tak musíe začít kroutit zase znova. Každou čtvrť hodinku se zprostředkovaný příběh posune někam a vy si jen říkáte... tohle přece musí jet podle scénáře. To přece nikdo nemohl zažít, to přece nikdo nemohl vymyslet. A ne jen na vyšší právní úrovni, ale třeba i na úrovní osobní konkrétních postav. Dokument je vskutku "enterteintment". Podle toho nikdo nemusí točit fiktivní film, protože všechno je natolik podrobně a poutavě podáno, že by to byla slabší forma. Zároveň si dokument drží i vysokou profesionální úroveň. A já tu pořád kroutím hlavou... jak se tohle sakra stalo. Co to sakra bylo... ()

Radiq

No ty vole! To nevymyslíš. Teda hlavně ty jednotlivé charaktery. Když už je tam někdo bizarní vizuálně, nemá to v pořádku ani v palici. Mezi náma, kdybych byl Joe Exotic (uff, hrozná představa), asi bych tu krávu chtěl zabít taky. Je to opravdu kráva na první pohled a jde to poznat i podle toho, jakého si vybrala nového manžela mamrda (to je brácha Prince Charlese, ne?) a podle toho jak připitoměle se směje. Jedno je ale jisté - že tenhleten byznys je zkurveně zkurvenej a nikdo, kdo se v tom pohybuje, by neměl vyváznout bez trestu. Chvíli jsem měl pocit, že jednotlivé postavičky a jejich zkurvené osudy zastíní tu problematiku věznění a zneužívání velkejch koček... ale tahle dokumentární série je tak silná, že do světa vysílá velkej alert. Skouknuto vše asi za 3 dny, kdy mě to opravdu chytlo. Nevím ale, jestli by mě to bavilo i podruhé, proto zůstanu u střízlivejch 4 hvězd. Ale bylo by zajímavé vědět, co se s jednotlivejma živlama bude dít dál... (obzvlášť by mě zajímal ten namyšlenej Doc Antle). ()

borec999

Netflix ma vynikajúce dokumenty a táto šialenosť podľa mňa absolútne zaslúžene pobláznila a udivila svet. Príbeh Tiger Kinga Joea Exotica, Carole Baskin a ďalších chovateľov tigrov v USA je tak bizarný, že by ho nevymysleli ani tí najbláznivejší scenáristi na svete. Nie nadarmo sa hovorí, že najlepšie príbehy píše sám život- tento tu je toho dôkazom. S každým dielom si budete hovoriť, že to nemôže byť už viac strelené. Ale vždy je. Čiastočne za to môžu postavy. Stojím si za tým, že som v tomto dokumente nenašiel jedinú normálnu postavu. Z úvodu si hovoríte, že Joe je riadny exot. Potom sa zoznámite s jeho nemesis Carole Baskin a zistíte, že asi ani ona nie je úplne normálna a má niečo "za ušami". No a potom doktor Bhagavan Antle. Nikto nevie síce čoho je doktor, ale kašľať na to. Keď si svojim tučným kontom zaplatí, že môže do hotela priviesť tigrie mláďatá v batožine, tak si môže zaplatiť že je aj doktor. Okrem podivností má však dokument aj jednu rovinu na zamyslenie a tou je téma chovu tigrov v zajatí a konkrétne v USA. V tejto oblasti prináša dokument naozaj veľa zaujímavých a hlavne znepokojivých faktov (najmä pri pohľade na chovateľov týchto zvierat). Jeden z tých príbehov, ktoré sú "možné len v USA" a dokument, u ktorého sa veľmi ťažkú popisujú výsledné dojmy. To proste musíte vidieť.  PS: Fuckin Carole Baskin... EDIT: 2. séria je prekvapivo podobný bizár ako prvá a naplno ukazuje povahu a charakter všetkých ľudí pohybujúcich sa v týchto kruhoch. A to čo niektorí robia chovaným zvieratám pre zisk a peniaze a ako im na nich "záleží", tak z toho sa mi naozaj škaredo dvíhal žalúdok. Jeff Lowe a Tim Stark sú ukážkovými príkladmi. 100% ()

Remedy

Bizarní přehlídka obskurních chovatelů zvířat, která má v určitých momentech mnohem blíže k hodně špatné gangsterské historce z prostředí rednecků než k prostému dokumentu o zvířecích chovatelích. Joe je samozřejmě v centru veškerého dění a i přes má veškerá přezíravá hodnocení jeho osoby nelze upřít této personě velké charisma a vytrvalou schopnost vybruslit (téměř) ze všech problémů. Tiger King je v jistém ohledu smutnou výpovědí dnešní doby, kdy podobně nechvalně proslulí lidé ve velké míře těží z benefitů sociálních médií a dávají často naprosto nezřízeným způsobem průchod svým exhibicionistickým choutkám, které často útočí na ty nejnižší pudy. Netflix si každopádně zaslouží poklonu za toto věru monstrózní dílo, které je z hlediska svých produkčních hodnot a úrovně dramaturgie zatraceně promakanou záležitostí. ()

rikitiki

Hustej bizár s povětšinou zápornými hrdiny. Je zajímavé, že pokud někdo působí aspoň trochu kladně, je to vždy člověk na nižší pozici, zaměstnanec, ošetřovatel, dobrovolník…. Ve finále vycházejí Joe a Carol naprosto stejně – lační peněz, schopní všeho, zneužívající lidi i zvířata. Otázkou je, nakolik tvůrci tento „dokument“ přizpůsobili až podezřele příběhovému vyznění. Zajímalo by mě, jak se natáčelo, jaké byly všechny zdroje videí, jestli byly některé scény inscenované (myslím, že jo). Každopádně, stojí za vidění, kvůli tomu, jak různí lidé můžou žít, jak můžou mít zvrácené cíle a obhajovat je jako nejčestnější úmysly, jak sami věří vlastním lžím, jak zlí a sobečtí jsou – což platí v exoticky odtažitém farmovém chovu kočkovitých šelem, ale stejné zákonitosti fungují i v „konvenčnějším“ prostředí. Tady jen výrazněji vynikne směšnost, hloupost a krutost. A taky nepřemýšlivost návštěvníků, kteří se baví týráním kočkovitých. SHRNUTÍ: Freek show s pruhy, zbraněmi a muletem..... 2. řada ()

• Ve skutečnosti se v žádném videoklipu nejedná o vlastní hudbu od Joe Exotic. Jedná se o předělávky písní vancouverské kapely The Clinton Johnson Band. (Kuzmik)