Do česko-německého pohraničí přijíždí skupina brigádníků na geologický průzkum. Ne všichni lidé však mají čisté úmysly i minulost, a tak skupinu geologů ohrožují diverzanti, kteří chtějí vyhodit do vzduchu opuštěný důl a uniknout přes hranici... (oficiální text distributora)

Recenze (59)

Adam Bernau

Další zapomenutost z dob boje proti agentům, v níž hrají zase snad úplně všichni. Rafinovaně exponováno tak, aby divák od začátku musel z agentství důvodně podezírat úplně každého. Jedna si schovává lejstro, jeden je představitelem úpadkové kultury, jeden má foťák a neštítí se ho používat. Považte! Politickovýchovně skvělý tah, přesně v duchu doby. U vědomí toho, že tři jinak celkem normální mládenci zvolí noc jako nejvhodnější dobu pro nalezení něčeho v horách, nemá moc cenu vyjmenovávat všechna "škobrtnutí" v jednání a myšlení postav. Ostatně tito čerství absolventi hornického učiliště jsou již sdostatek obtěžkáni náhledem životních znalců ("co vy víte o lásce!"). Je zde také hajný, který vše jenom zpovzdálí pozoruje a v pravou chvíli se do věci vloží. Finále je báječné hlavně v tom, jak se v pohádkové jeskyni nakupí všechny možné potřebné rekvizity, včetně seznamu konfidentů Gestapa. Na konci máme dokonce jednoho vyléčeného z četby brakové literatury. Rozhodně největším bonbónkem je Bohoušek Záhorský s kvérem v ruce a s "es kommt der Tag!" na rtech. ()

Wacoslav1

Standartní budovatelský a jak hlásají titulky dobrodružný film. No v dnešní době si pod pojmem dobrodružný film představujeme něco jiného, ale tohle na svou dobu určitě není úplně špatné. Plejáda tehdy ještě mladých, ale už v dohledné době budoucích filmových hvězd a slušně vystavěná zápletka plus i pár pokusů o bitky a přestřelky a jen nezbytná dávka propagandy, takže za mě ok a Sequens už i tady dokazuje, jak zdatným režisérem byl. Průměrné 3* dávám, protože to zároveň ničím neoslní, ale jako zábavný relikt dávných časů proč ne.55% ()

Big Bear

Vcelku koukatelné, byť opět budovatelské a s temnými živly. Tento film bych řekl, že je mnohem lépe obsazený než ostatní dobové budovatelské sníky, kde hrají stále ti samí herci. Možná to byl důvod, že se na něj koukalo lépe než na ostatní rozjásané agitky. Navíc tady na diváka alespoň toho mladšího musel dýchnou tak trochu divoký západ. Desperáti, pohraničníci na koních, stará štola se svým tajemstvím... Tohle je asi jediný film z padesátek, který ode mne dostal za 3 hvězdy. * * * ()

Gilmour93

Plány revanšistů zhati, Pepa Vinklář boubelaty? Měla tahle akce šíleně smutných henleinovců šanci na úspěch? Proč naši pohraničníci nesoutěžili na Velké národní steeplechase? Spousta otázek a ještě více odpovědí. Na palubě hvězdná posádka včetně mladých kadetů, ale šeredně se to zmítá v žánrové neukotvenosti (ten akční dokonce způsobil díru pod čárou ponoru). Nezbývá, než dodat: „Pomoc, soudruzi..!“ ()

noriaki

Rudolf Hrušínský, Miloš Kopecký, Stella Zázvorková, Josef Kemr, Stanislav Neumann, Josef Vinklář, Lubomír Lipský, Radovan Lukavský a další. S takovým hereckým materiálem nešlo natočit vyloženě špatný film. Scénář je na padesátá léta překvapivě ideologicky vyklidněný, takže se Větrná hora dá přijmout jako místy trochu hloupý, přesto mírně nadpůrměný dobrodružný film s přesahem do kriminálky. ()

• Nákladní automobil, který se ve filmu objevil, je Praga N vyráběná v letech 1915-1939. (schwalbe)
  • Filmovanie prebiehalo v Krušných horách, Děčínskom Sněžníku a v obci Tisá. (dyfur)