Režie:
Wes BallScénář:
Josh FriedmanKamera:
Gyula PadosHudba:
John PaesanoHrají:
Freya Allan, Owen Teague, Peter Macon, William H. Macy, Kevin Durand, Eka Darville, Sara Wiseman, Neil Sandilands, Lydia Peckham, Dichen Lachman (více)Obsahy(1)
Režisér Wes Ball přichází s čerstvým a strhujícím příběhem z Planety opic, který se odehrává několik generací v budoucnosti od vlády lidoopa Cézara. V té době jsou opice na planetě dominantním živočišným druhem a lidé musejí přežívat v úkrytech. Zatímco nový opičí tyran buduje své království, jistý mladý lidoop podniká strastiplnou cestu, během níž se musí vyrovnat s minulostí a učinit náročná rozhodnutí, která budou mít zásadní vliv na budoucnost opic i lidí. (Falcon)
(více)Videa (20)
Recenze (201)
Old schoolov= putování rozvratem a troskami civilizace s fajn atmosférou a docela likeable postavami, které ale sotva utáhnou 144 minut, ve kterých je děje objektivně tak na poloviční stopáž. Vizuálně je to velmi pěkné, potěší to lidi, co mají rádi původní Planetu svým komorním setingem a důrazem na spíš minimalistickou akci. Ale Noe není Cézar a Ball není takový baller jako Reeves, aby tomu dodal ten zvláštní apokalyptický nádech Úsvitu planety opic. Celkově ale důstojný příspěvek do kánonu. Jen škoda, že konec slibuje spíš variaci původní trilogie s o něco méně charismatickým protagonistou. ()
Návrat do světa Planety Opic v tom nejlepším možném stylu. Vizuálně nádherný film, který dokazuje, že když se na to jde s čistou hlavou, nemusí každý druhý film (Zdravím Ant-Mana 3, Marvels, odporného Thora a většinu filmů z roku 2023 i 2022) vypadat jako cut-scéna z Playstation 2. Režisér Trilogie Labyrint Wes Ball neměl vůbec jednoduchou pozici, protože musel navázat na úspěšnou trilogii s Caesarem a k tomu začít úplně nový příběh, který by měl být startem trilogie nové. A povedlo se mu to dokonale. Dobře napsané postavy, vizuálně vypiplané, parádní post-apo svět, kdy si příroda bere zpět co ji patří a hlavně vystavěný příběh, který nikam nespěchá a nechá diváka si v klidu udělat k postavám vztah, především k Noahovi, který si projde v průběhu filmů neskutečnou proměnou. Akce je solidní a natočená opravdu stylově a každá z nich je napínavá jak trenky. Pochválit musím i herecké výkony a parádní výpravu. Díky tomu fungují i emoce a humor, kterého bohudík není moc. Zamrzí tak jen malo prostoru pro záporáka, který nedostal tolik času, kolik by potřeboval a trošku urychlené finále. To nic ale nemění na tom, že se jedná o audiovizuální nářez, který doufám na sebe vydělá a těch dalšíh dvou filmů se dočkáme. Protože a jelikož, rozehráno je dobře. 9/10 a chci to vidět znova. ()
Všechno se to ke konci semlelo příliš rychle a v závěru zanechalo relativně dost trhlin a mezer, které měly být buď dořečeny v nějakém širším sestřihu anebo se mají vejít do druhého dílu a ani to není jisté. Království má naštěstí tolik silných chvil a po celou stopáž se drží v kvalitě tak vysoko, že za mě není o čem a potvrzuji, že návštěva kina je kvůli nádherným záběrům, opět uvěřitelným digitálním lidoopům, hudbě a zvuku naprostá povinnost. Potěší i pomrkání panenky a klasické hudební motivy. Producentům mávám a děkuju, že to nepodělali a držím jim palce, ať to s pokračováním funguje stejně tak dobře a ještě líp. Ať je příběh epičtější a akční scény více osudové a ať je čas na to říct toho méně, ale stejně dobře, tudíž fakt pořádně a v klidu. Jako to uměla celá předchozí trilogie. A vůbec, mám pro tuhle franšízu celoživotně slabost a zatím jsem v pohodě úplně se vším, co mi naservírovala, vedle ikonické Planety opic zejména v posledních čtyřech filmech. Malý zázrak mezi blockbustery, které jsou v dnešním světě kompjútrú plné bombastických scén o ničem a pro nic a vlastně ani ne tak efektních jako to umí Planeta opic, kde i jen jízda na koni v otevřené krajině nebo procházka lesem činí radost. A ve finále ani nevím, kdy to bylo a nebylo digitální. Fungovalo to na jedničku. ()
Jako reklama trikových studií to funguje perfektně. V žádném jiném ohledu to nefunguje. Doteď netuším, jak vlastně fungoval celý ten svět, ve kterém se to odehrávalo (mnoho generací po poslední "Planetě opic"), co bylo ve kterou chvíli v sázce a co koho motivovalo dělat to, co dělal. Jestli si vzpomínáte na divnou filmovou sérii "Maze Runner", tak tu režíroval stejný člověk a je to vidět. ()
Popravdě, tohle jsem nečekal. Návrat po sedmi letech od završení novodobé opičí trilogie, navíc s novým autorským týmem a dějovým posunem o pár generací kupředu, to nemůže klapnout. To bude jenom ždímačka značky pro dvanáctileté kluky. Hovno. Od začátku do konce totální nářez, audiovizuální hostina jak z partesu, skvěle napsané a hlavně plnotučné dobrodružství bez mezer či hluchým míst. Něco takového už jsem v kině dlouho neviděl. Opulentností bych to přirovnal ke druhému Avatarovi, jenže u něj jsem po 120 minutách usnul (v kinosále!) a nic si z něj nepamatuju. Je až neuvěřitelné s jakou razancí do toho Wes Ball šlápnul a já už teď jenom natěšeně vyhlížím pokračování. [kino Luna, s Jonášem] ()
Galerie (42)
Photo © 20th Century Studios
Zajímavosti (8)
- Výroba snímku podpořila v Austrálii až 400 pracovních míst. (fiLLthe3DD)
- V rozhovore pre Empire urobil režisér Wes Ball porovnanie, že kým v predchádzajúcich filmoch sme videli opice v ich „dobe kamennej“, v tomto filme ich uvidíme v ich „dobe bronzovej“, zatiaľ čo predtým boli organizovanými lovcami - zberačmi, teraz už majú trvalejšie sídla, nosia odev, používajú kovové nástroje a majú rozvinutejšiu kultúru s náboženstvom a systémom písma. (Arsenal83)
- Noa má na hrudi rovnaké materské znamienko, aké mal Caesar v predchádzajúcich troch filmoch. (Arsenal83)
Reklama