Epizody(8)

Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)

Recenze (157)

herr_carter

Do závěrečných dvou dílů čistých 100 % a zážitek jako prase, Oriol ve své životní formě, ten chlap zraje jak víno. Konec už dost překombinovaný a schází ta zamotanost předchozích 80 % seriálu, i tak ale parádní jízda. Přemýšlím, jestli někdo kromě Nolana ze světových režisérů má takhle červenou ratingovou filmovou tvůrčí kariéru, myslím že ne....................moje hodnocení = 8 z 10. ()

Lukoboss

Režisér a scénárista O. Paulo má na kontě už nějakej ten film, osobně jsem viděl dva - Tělo a Contratiempo. Oba jsou to krimi-thrillery a u obou jsem napsal, že jako docela dobrý, líbilo se mně to, ale bylo to šíleně překombinovaný, a proto dávám nižší hodnocení. No, musím uznat, že tady to dotáhl v podstatě k dokonalosti, navíc formát seriálu tomu nesmírně sluší. Ve filmu na všechno to kombinování, vysvětlování, příběhový zvraty a matení diváka je prostě málo času a bylo to ve výsledku kontraproduktivní, Nevina si ale může s divákama pohrávat skoro osm hodin, takže je prostor to rozjet ve velkým. A taky, že jo! První dva díly sice vůbec nechápete, co se děje, jakoby to spolu vůbec nesouvisí, ale to je teprve příprava. A jak to postupuje dál, nestačil jsem skoro zírat, jak propletený příběhy se dají propojit, v podstatě nikdo není "hodnej nebo zlej", každej má svůj škraloup, kterej si sebou nese a kterej ho ve výsledku nějak ovlivní. Navíc se jedná o španělskou produkci, která si jede po svým a nenutí nikomu tu posranou "USA všekorektní" šablonu, aby se náhodou někdo necítil dotčenej. Celý je to drsný (uznávám, že s násilím na ženách se tady fakt nepárali a chvílema se na to nedívá dobře, ale do kontextu, prostředí a příběhu to sedí, navíc to v každým vyvolá pořádný emoce, což si troufám říct, měl být záměr!), ponurý, nepříjemný a zároveň výborně promyšlený a natočený. Tleskám a po dlouhé době si upřímně přeju, aby to nepokračovalo a nevznikla případně nějaká další série, protože takhle je to dokonalý. ()

Snorlax

Nevím, zda začít tím, že se jedná o scenáristickou exhibici, nebo rovnou zamířit k tomu, že i tenhle skvost má svá slabší místa, když zhruba v polovině mírně ztratí dech. Ale obratem jej opět nabere a pustí se do dalšího vyprávění se snad ještě větší vervou, než s jakou úvodní díly vtrhly na obrazovku. Několik velmi dobrých krimi seriálů poslední doby mě zklamalo současným módním trendem přejít k pointě již v předposledním dílu. Nevina sice naznačí totéž, ale poslední epizoda rozhodně není pouhým trapným dovysvětlením. Naprosto zbytečný je až faktický konec, který si Paulo mohl odpustit. Musím pochválit celkový koncept, každý díl představí jinou postavu, která je v něm hybatelem děje. Každý díl doplní další dílek do složité skládačky celého příběhu a všechny dílky do sebe krásně zapadají. Paulo stvořil napínavou, místy drsnou (obličej jeptišky), malinko akční a velice atmosférickou krimi. ()

akisha

Oriol Paulo zatím fakt boduje. Seriál má skvělou atmosféru a neustálé dávkování zvratů nebo nových informací, které mění děj a posunují pozornost z jednoho na druhého - to přesně jsem žrala už na Contratiempo. Líbil se mi příběh o striptérkách, ty flashbacky patřily k tomu nejlepšímu. Jediný, co mě trochu lezlo krkem, byl záměrně/nechtěně super prkenný Mario Casas s věčně naraženým totálně vyprázdněným výrazem, a pak taky ta poslední epizoda, tam už to prostě tolik negradovalo a úplný dovysvětlení už bylo takový umělý a divný. Jinak ale super, fakt se těším, s čím Paulo přijde příště. ()

Lachtaan

Jestli jsem do nového roku vkročil něčím správným, je to stoprocentně výběr španělského seriálového thrilleru od mého už teď definitivně oblíbeného rejži Oriola Paula, co se nám po svých geniálních filmových počinech (dva mi stále chybí) opět vydal zavařit mozky a zase se mu to podařilo. Nedoporučuju tenhle skvost komukoli, kdo si jde večer k televizi jen odpočinout. Ale kdo si chce užít neutichající jízdu, co mu nedá spát, bude tady naprosto správně. [viděno na Netflixu] ()

Zajímavosti (3)

• Krátko pred koncom epizódy si môžeme povšimnúť, ako Mateo (Mario Casas) sedí s deťmi v obývačke a spoločne pozerajú film. Konkrétne sa jedná o španielsku animovanú rozprávku z roku 2019, Klaus. (TomX2)
  • Ve 2. minutě, když Emma (Juana Acosta) tančí u tyče v nočním klubu, slyšíme v pozadí skladbu „Third Day of a Seven Day Binge“, která vyšla jako první singl z devátého studiového alba „The Pale Emperor“ od amerického zpěváka Marilyna Mansona v roce 2015. (Trajektt)