Kdybys jen tušil

• USA The Half of It

Nesmělá jedničkářka Ellie pomáhá sympatickému sportovci Paulovi sbalit dívku jeho snů. Všechno se ale zkomplikuje, když se do ní Ellie zamiluje taky. (Netflix)

Recenze (89)

255085349

Zklamání. Premisa (byť založená na zrcadlově převráceném tématu rovněž netflixovské Sierry Burgess) i rozběh děje jsou více než slibné. Pak se do toho ale začne motat příliš motivů najednou, které rozmělňují klíčový love triangle a nadbytečně se u toho povídá. Ale úplně nejvíce mě zklamal závěr. Myslím, že film je tak dobrý, jaký má konec a tady to úplně pohřbili. Vlastně jsem vůbec nepochopila, jak to skončilo a kdo ke komu co cítil. Totálně to vyšumělo do ztracena a takové konce já nemám ráda. Je mi líto. ()

Borrtex

Docela nevšední psychologické drama z řad mladšího hereckého obsazení. Konečně se Netflix vydal trošku odvážnější cestou jak scénářem, tak stylem výpravy. Film mě příjemně překvapil relativní vztahovou i vírovou všestranností (čekal jsem osvětu LGBT) a také hereckými výkony. Celkem dobře se zde daří přenést perspektivu středoškolského života a člověka, který se snaží porozumět nejen svému okolí ale hlavně sám sobě. Každopádně po delším přemýšlení mě nic úplně konkrétního neláká to vyzdvihnout mezi vyšší nadprůměr. Ale je dost možné, že časem ještě změním názor. ()

ondraondra

Vcelku povedená středoškolská romantická komedie. Hlavní hrdinka je sympatická a film mě od začátku do konce strašně bavil. Taky je fajn, že tu není až moc vtipných scén. Akorát konec je trochu klišovitý a cítil jsem se při něm dost trapně, ale to už tak bývá u filmů takového žánru. Mám z toho fakt dobrý pocit. Nebýt toho konce, šel bych i na 5 hvězd, ale i tak je to nadprůměrný film. 8/10. ()

Zíza

Trochu jsem se bálo toho, že se holka zamiluje do holky a bude to trapné, ale nakonec mě to mile překvapilo, protože to takové vůbec nebylo. Naopak. Hlavně tam vůbec ani nešlo o pohlaví, spíš o vztahy mezi lidmi, budování přátelství, objevování sama sebe a to velmi příjemnou a přirozenou cestou. Dobře se na to koukalo, žádný cringe se nekonal, pěkně to odsýpalo. Pěkná podívaná ze střední v zapadákově. ()

ScarPoul

Feel good movie. Alice Wu prešla veľkou zmenou od svojej prvotiny. Hrá sa s detailmi a tvorí uveriteľnejšie, ľudskejšie postavy. Som tomu filmu rád, pretože aj napriek lesbickej tématike, je to film o kamarátstve a hľadaní sa. A je podaný decentne a bez explicitných alebo šokujúcich scén. Kladie dôraz na chémiu medzi postavami ( tá tu funguje aj vďaka skvelému catingu. Ústredné trio hrá prvú ligu) ale aj vďaka nenútenému a dobre načasovanému humoru. Ten funguje tiež. Nie je to typický študácky film. Je v ňom trochu viac. Menej cynizmu a predsa viac toho, aký by sme všetci mali byť. A do tých klišé ide sporadicky. Skôr lebo si to situácia vyžaduje, než aby sa v tom musela tvorkyňa účelovo rýpať. Film, ku ktorému sa budem rád vracať. Hodnoteniu ostatných úprimne nerozumiem. ()

• Filmovanie snímky prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte New York. Trvalo od 22. apríla 2019 do 31. mája 2019. (MikaelSVK)