Mladý kovář Mikeš se vydává do světa na zkušenou ve společnosti mlynářského pomocníka Matěje a pacholka Ondry. Na cestě za třemi zakletými princeznami se mladíci utkají s potměšilou babiznou, s kouzly a nástrahami Černého krále a především s vlastním pokušením. (Magic Box)

Recenze (346)

Frajer42

Jedna z mnoha pohádek, na kterou mám z dětství uchováno pár mlhavých vzpomínek, které se během sledování oživují. Musím se přiznat, že mě zásadněji neoslovila. Příběh pojednává o hrozně silném 50kilovém kováři, který měl dva tatínky a na moment si odskočil od kovadliny, aby se mohl stát králem a tatínkové měli dostatek soukromí na tatínkovské anální hrátky. Malinko pohádka námětem připomínala pohádku Dlouhý, široký a bystrozraký. Snad s tím rozdílem, že zde se jednalo o silného, silného a silného tlusťocha, přičemž dva siláci byli mimo jiné také bezcharakterní retardi, aby vynikl vytříbený charakter hlavního hrdiny. Na této pohádce je také velmi zajímavé, že zde člověk takřka nenarazí na žádnou slečnu. Nakonec se tři přeci jen ukážou, ale jedna je hnusnější než druhá a druhá je hnusnější než třetí. Nevidím to na více než na pěknější dvě hvězdy. Začátek nebyl zlý, ale postupně se člověk začal nepěkně nudit. Pozitivně oceňuji snad jen příjemné písničky. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybrala uživatelka harfuska. ()

choze

Čekal jsem to temnější. Záporák, zbytečně kvalitně obsazený Čepkem, se tu jen mihne ve slabém závěrečném souboji, aniž by budil nějaký extra respekt. Ten jeden zvrat ohledně identity jedné z postav byl jasný dlouho dopředu. Kříž nesnesitelně čestný, karikatury a přehrávání ostatních ve snesitelné normě. Bitky trapně markýrované, ale ty zpomalovačky byly fajn. ()

kajas

"Ále, to kralování, od pořádné práce člověka jenom zdržuje." V dětství mě úryvky téhle pohádky buď děsily, nebo nudily, ale jako dospělou mě doslova okouzlila. Kříž byl vždycky sympaťák, scénář nabízí hezká moudra i zajímavý zvrat (což v českých pohádkách není úplně obvyklé) a všemu hodně pomáhá hudba - jak ve formě zakázaného veselého pískání, tak i ta skoro až "hororová". Moc hezké. ()

mzss1

Mě se pohádka strašně líbí, i dodnes. V dětství jsem ji sledoval velice často. Pavel Kříž, coby hlavní hrdina filmu zaujme nejvíc. Pohádka má skvělý příběh, dobré herce, dobré pohádkové a strašidelné scény a i tu hudbu. Jen konec filmu mi přišel trošku divný, ale to je detajl. Celkově pohádku hodnotím na 92% = ***** ()

Medzi tonami tunajších rozprávok sa môže O statočnom kováčovi stratiť, lenže stala sa z neho povedzme že mierna vianočná klasika. Je to taký film, ktorý dáte na sviatky niekde medzi dve super legendárne rozprávky, aby ste si oddýchli a navnadili sa na ďalšiu. Teda ich milovníci. Najväčším záporom je záporák, ktorý tu má pre seba zopár sekúnd a je porazený obzvlášť jednoduchým spôsobom. Je to škoda, pretože maskéri odviedli v jeho prípade dobrú prácu. ()

Zajímavosti (14)

• Větrný mlýn, který roztáčel Jiří Knot jako Matěj se nachází na kopci nad obcí Kuželov u Strážnice. (Stocki)
  • Král (Lubor Tokoš) slibuje třem nálezcům princezen dvě věci – ruku třech princezen a půlku království k tomu. Jedno království by šlo ale těžko rozdělit na tři půlky. (salahadin)