Reklama

Reklama

Člověk obojživelník

  • Sovětský svaz Čelovek-amfibija (více)

Obsahy(1)

Silně emotivní příběh kombinuje prvky science fiction, romantiky a napínavého dramatu. Pro svou žánrovou výjimečnost a originalitu příběhu se tento film stal jedním z nejpůsobivějších děl ruské kinematografie. Pozoruhodný svět ruského spisovatele Alexandra Běljajeva ožil na stříbrných plátnech v roce 1962. Legendární dílo popisuje osudy mladíka Ichtiandra, kterého nadšený vědec zachránil před smrtí tím, že mu implantoval žábry žraloka. A zároveň přišel s přelomovou představou, že by lidé, sužování věčnými sváry a válkami, mohli žít pod mořskou hladinou. Sotva dospělý chlapec slouží jako první experiment vědcovy vize. Co se ale stane ve chvíli, kdy člověk obojživelník potká dívku svých snů? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (87)

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Myslím, že kdo Člověka - obojživelníka prohlašuje za telenovelku, by se mohl chytit za nos. Tohle je krásná soudobá, přesvědčivá pohádka s atmosférou, skvělými herci a fungujícím hlavním párem, na který je radost se dívat. Ona (ironicky se směje): Žeby láska na první pohled? On (smrtelně vážně): Je snad nějaká jiná láska? Ona: (z jeho výrazu šokovaná, zmlkne a nesměje se). Prostředí je krásné, nadčasové (jak je ten jih SSSR pestrý...). Výborný komentář má sportovec. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Měřeno objektivem malého kluka, který na pionýrském táboře opustil post strážce brány a odešel do povětšího stanu zhlédnout promítaný film o nějakém chlapíkovi, který měl žábry a mohl žít pod vodou. Pamatuju, že mě fascinovala ta barevnost a unikátní záběry plavající bestie Ichtyandra pod mořskou hladinou. Děsilo mě, že ho ti zlí chytili a drželi v sudu, aby nelekl na vzduchu nebo naopak - už vlastně nevím. Ono, z dnešního hlediska to je asi blbost a i se z dnešního hlediska těžko věří tomu, že tenkrát bylo vzácnost vidět podmořské krajiny, ale halt byla taková doba a ani pionýři neměli na růžích ustláno. ()

Reklama

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Další  filmů, kterej padl při debatě o filmech, který se libily zamlada mým rodičům. Nazval bych to takovou naivní utopickou pohádkou s né až tak pohádkovým koncem. Dokážu pochopit, že tenhle film na mnohý diváky dnes bude působit naivně ale mě to kupodivu bavilo a určitý kouzlo to prostě mělo. Takže se ani nedivím, že tenhle film ve své době slavil takovej úspěch. Komu nevadí tyhle starší fláky nechť to zkusí. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Soudruzi z Ruska sice v pohledu z dnešní doby nepředvedli nic převratnýho, ale tehdy to musela být asi fakt převratná sci-fi pecka, u který se ani v nejmenším nedivim, že se v Rusku stala slavnou, nicméně přece jen dialogy zaváněly skoro až trošku moc parodií a naivností, stejně jako některý scény zase telenovelovitostí. Ovšem na druhou stranu triky jsou na tehdejší dobu celkem chytře řešený, i když jich tu teda moc nemuseli použít ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Vyjdeme-li z průměru vědeckofantastické literatury - fantastiky - první a druhé čtvrtiny minulého století, není pochyb o tom, že ČLOVĚK OBOJŽIVELNÍK - a s ním i film - je dílo nejen nadprůměrné, ale i špičkové. Romantické opojení technikou se v něčem vztahuje ke klasikovi žánru Julesu Vernovi, v něčem k ruské lyrické větvi této tvorby (Alexander Grin). Není náhodou, že toto dílo bylo realizováno ne Mosfilmem, ale konkurenčním petrohradským Lenfilmem. Pojetí latinskoamerické země, dotčené stejně americkými i evropskými vlivy, je na sovětské poměry té doby mimořádně přesvědčivé. Výkon představitelů obou titulních rolí - současného člena Moskevského akademického divadla Vladimíra Borisoviče Koreněva (nar. 1940) i kmenové herečky dalšího významného moskevského divadla Sovremennik Anastasie Alexandrovny Věrtinské (nar. 1944) - jsou pozoruhodné a prozrazují u obou významný a slibný dramatický talent. Idealistický všelidský koncept ideového zázemí románu i filmu naopak ukazuje spíše do předminulého století. Otázku, zda film přežil ono takřka půlstoletí, které uplynulo od jeho premiéry, musí dnes zodpovídat především mladá generace. Určitě nejde o špičku žánru, přesahující úrovní i vloženým poselstvím meze sci-fi, stejně tak však i při dnešním pohledu nelze nevidět určitou akčnost děje, schopnost dobré fabulace a rozhodnou vůli nepropadnout happyendu, které naopak trendují spíše k trilleru nebo dobrodružnému žánru. Děl této úrovně ani dnes není - a zřejmě ani v dohledné budoucnosti nebude - nadbytek. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (10)

  • Film sa oproti predlohe líši v niekoľkých drobnostiach a jednej zásadnej veci: Ichtiander (Vladimir Korenev) nie je Indián, doktor v závere neabsolvuje súd, v ktorom sa musí spovedať v pozmenenie „dokonalého božieho diela”, a dej je zasadený do bližšie neurčeného prostredia, zatiaľ čo písaná verzia odkazuje na Argentínu. Predovšetkým je však dôraz knihy položený na etickú stránku, odsudzujúca absenciou morálnych hodnôt pri vidine bohatstva plynúceho z nálezu periel plus očividné náboženské pojatie, takže na rozdiel od filmu v ňom úplne chýba hlavná ženská postava Gutierre (Anastasiya Vertinskaya). (classic)
  • Podstatnú časť filmu tvoria atraktívne „podmorské” zábery, ale časť z nich vznikala v hodne prispôsobenom bazéne. Pokiaľ sa Ichtiander (Vladimir Korenev) pohyboval priamo v mori, hlavného hrdinu pri nich nahradzovali profesionálni potápači. (classic)
  • Mořské záběry byly natáčeny v oblasti Krymu. Scény z města, kam se Ichtyandr (Vladimir Koreněv) po rozhovoru s profesorem Salvatorem vydá, vytvořil filmový štáb v Baku, hlavním městě Ázerbajdžánu. (Robbi)

Reklama

Reklama