Reklama

Reklama

Film Wonka je založen na výjimečné postavě, která je ústřední postavou knihy „Karlík a továrna na čokoládu“, nejkultovnější dětské knihy Roalda Dahla a jedné z nejprodávanějších dětských knih všech dob, a vypráví podivuhodný příběh o talentovaném Willy Wonkovi, který se s očima dokořán ocitne v centru světa čokolády, nemá nic než pár mincí v kapse a plný klobouk snů – jedním z nich je otevřít si vlastní čokoládovnu, která by se vyrovnala největším čokoládovnám světa. Ale v tomto velkolepém, i když nelítostném městě se Willyho skromné peníze rychle utratí a zavedou ho na cestu strádání a otroctví v nedaleké prádelně. Ačkoli se zdá, že Willyho vyhlídky jsou zmařeny, jeho naděje nikoli, přestože podnikání ve výrobě čokolády je mnohem těžší, než se zdá, a Willyho genialita není vítána cukrářským kartelem, který se nezastaví před ničím, aby si udržel svou klientelu pro sebe. Nicméně díky své osobité značce geniálního vynálezu, troše neotřelého myšlení a pomoci několika nejlepších přátel- zejména bystré mladé dívky jménem Noodle - se Willy stane odhodlanějším než kdy jindy a využije svého talentu a houževnatosti k tomu, aby si splnil svůj sen. Během následujícího kouzelně lahodného, někdy nebezpečného a život potvrzujícího dobrodružství Willy zjistí, že ačkoli většina lidí, které potká, dá přednost chamtivosti před dobrem, každý mrak má stříbrný okraj... stačí jen nepřestávat snít. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (9)

Trailer 15

Recenze (410)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Moc pěkné až magické. Karlík a Továrna na Čokoládu mě nikdy moc nevzalo a přehrávající Depp je tam spíš otravný, tohle je přirozenější bez amerických bejkáren a nepamatuji se kdy jsem viděl hezčí pohádku kříženou s muzikálem. Výprava je okouzlující, Timothee Chalamet trefně zvolený a hraje na pána ( i hezky zpívá), celé to jeho dobrodružství mu divák sežere i s navijákem, písničky jsou hezky melodické a pasují k ději, nápad s čokoládovým Kartelem je super, občas se vyvedl i humor ( Keegan- Michael Key v roli policisty naprosto boží a potěšil i Rowan Atkinson či Hugh Grant). Takhle před vánoci to má hodně feel good atmošku a za závěrečný heist by se nestyděli ani tvůrci z La Casa de Papel. Jo byl jsem dojat i k slzám. 8/10. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Dva díly Paddingtona evidentně nebyly žádná náhoda a Paul King je králem současné fantastické rodinné podívané. Při tvorbě prequelu k předloze Roalda Dahla měli scenáristé dost volnou ruku a zdařile toho využili. Timothée Chalamet byl stejně perfektní volbou pro hlavní roli jako Sally Hawkinsová pro roli jeho mamky. Muzikálová čísla do toho celkem sedí, ale nemají tolik prostoru, abych film přímo označil za muzikál. Možná (hlavně v těch písních) mi přišlo, že trochu drhnul dabing, třeba film uvidím i v originále... ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Z úvodních minut jsem měl hrůzu a to ne tak kvůli tomu, že jsem byl na dabované verzi a došlo mi to až později (ale vzhledem k tomu, že je to rodinný film a v sále bylo hodně rodin si říkám, že narazit na originál bude asi oříšek? Rád bych tomu věřil, teď si připadám trochu jako debil), ani ne kvůli tomu, že se tam zpívalo (na to jsem se poctivě připravoval celý týden), ale hlavně kvůli tomu, jak ta muzikálová scéna vypadala. Čekal jsem tedy vrcholně otravný kýč, který ještě celý přetrpím v češtině, když už jsem na tom byl v lokálním kině a ne klubovém. Dabing do hodnocení ale nepatří a naštěstí jsem si na něj brzo zvykl. Mimo něj se mi ale krásně postupně otevírala Kingova (Paulova, ne tamtoho) genialita, jelikož tak dokonale filmařsky propracovaný současný film jsem neviděl ani nepamatuji. Obrovská salva kreativity, geniální filmařiny, chytrého vypointování veškerých dějů i motivů (postupně tloustnoucí polda, variace motivů zpočátku a ke konci, jako např. dvojité "ehm" nebo tvorba týmu uvězněných proradnými hoteliéry skrze postupně se rozsvěcující okna x scéna v holubníku a využití všech oken v něm) a těch je tady popravdě tolik, že jsem je sotva stihl naráz vstřebat a musel bych si je při promítání psát, abych na nic nezapomněl. Je ale příjemné vidět, jak moc King ví co dělá a příběh Willyho Wonky si sice pojal naprosto po svém a vytvořil alternativní verzi, ale zároveň se dá pospojovat tak, aby seděl na verzi Burtonovu - ač to není záměr, ale King se tomu nebrání. Muzikálová čísla jsou plná vtipných detailů, kterými (a hláškami obzvlášť) je film až přeplněný a to hlavně pro fandy Mighty Boosh, což je britcom, na kterém King s Farnabym pracovali a je vidět, že v nich z něj mnohé zůstalo. Vždyť se tu objevuje i Rich Fulcher ve větší roli a dokonce takové, která k němu naprosto přesně sedí! Cítil se v ní jako doma, jelikož tak trochu hrál sám sebe, užíval si to a bylo to na něm vidět, stejně jako na ostatních. A skrytých vtipů je zde taky nespočet - jako jeden příklad za všechny bohatě stačí, že vysoký Hugh Grant hraje umpalumpu, který je menší než ostatní jeho druhu. A výstavba filmařské stránky je kapitolou sama o sobě a klidně bych mohl rozsáhle básnit jen o ní, jak pečlivě má vystavěné záběry (díry v kanálu) či celé scény (domlouvání plánu Wonkova útěku), jak dokáže neustále překvapovat, vrstvit dějové linky a postupně je ukončovat a funkčně vkládat do celku, jak krásně si hraje s barevným laděním scén a synchronizací, jak hravě a neokoukaně umí variovat již viděné scény (což už jsem naznačoval výše), jak si hraje se světlem nebo jak promyšleně a svým způsobem napínavě dokáže podat třeba scénu, kde se poprvé objeví umpalumpa. Krása na to pohledět, jak se vše snoubí dokonale dohromady a jak je tu jen naprosté minimum hluchých míst, která snad nemá ani smysl jmenovat. Dokonce mě bavila většina muzikálových čísel, kterých naštěstí nebylo tolik a bohužel nebyly tak chytlavé jako u Burtona, ale třeba ta pracovní je geniální choreografií, kreativitou, vtipem, melodií i textem a stejně to tak platí i u většiny ostatních. A v závěru to i funkčně dojme, sice už skoro na hranici sentimentu, ale pořád z větší části přirozeně. Ono ale taky uzavření dvou zásadních dějových linií nemohlo dopadnout jinak, takže sice mohly být kratší o pár vteřin, ale i tak jsou správně úderné a rozdíl v tom moc není. Popravdě jsem od toho čekal průser i přes slušné hodnocení, Paul King po Mighty Boosh nikdy nebyl tak kreativní a ačkoli v sobě měl hodně, chybělo mu tam vše ostatní, co mu dodával zbytek "boosháků" (a bohužel to nejvíc platí o druhém Paddingtonovi), ale tady se snad konečně našel a snad takhle kvalitně bude pokračovat i nadále, jelikož by svět měl dalšího nástupce Burtona či Jeuneta, který je od Wonky na svém vrcholu a snad na něm ještě dlouho vydrží. (Modřanský biograf, Praha) Slabých 5* () (méně) (více)

Hees 

všechny recenze uživatele

Výborná zábava aj pre mladších aj pre starších divákov a najlepšia je asi kombinácia oboch (teda ak ide rodič so svojimi deťmi do kina), je to rodinný film, ktorý obsahuje veľa pre všetky vekové kategórie, aj s nejakým poučením, ktoré je síce jednoduchšie, ale je a Wonka je trochu aj rozprávka. Priam osviežujúce sú muzikálne vstupy a tak isto jemné vtipné situácie, ktoré sú ale koncipované tak, aby sa človek jemne zasmial a nie rehotal na plné ústa, ale to je dobre, dokresľuje to atmosféru filmu, ktorá pohlcuje. Vôbec mi nevadí, že to úplne nepasuje do osobnosti akú by mal v budúcnosti Wonka mať, lebo v tomto filme je všetko správne tak, aby dokázal dostatočne zabaviť na vyššej úrovni. ()

Ondatra 

všechny recenze uživatele

Postavu Willyho Wonky jsme měli možnost zahlédnout už ve filmu Karlík a továrna na čokoládu v podání Johnnyho Deppa. A je skutečně toto zpracování lepší než v roli Johnnyho Deppa? Moje odpověď je, že záleží v čem, protože oba filmy jsou pojaté trochu jinak. Ve vydání z roku 2005 jsme totiž spíš vzhlíželi k postavě Willyho Wonky jako vedlejší a o něm samotném jsme se moc nedozvěděli. A právě proto přišel tento film, který to celé má ukázat a uvést do světa původ a začátky kariéry jeho čokoládovny. Samotný příběh se teda dost liší od vydání z roku 2005, ale nemohu říct, že je špatný. Líčí nám příběh od příjezdu Willyho do města, kde se rozhodne vybudovat svou továrnu, až po jeho vrchol kariéry. Samozřejmě celý výstup na vrchol se neobejde bez spoustu zádrhelů a překážek. V zásadě se jedná o příjemnou rodinnou komedii/fantasy film, kde hlavními tématy je síla přátelství, láska a touha po snu. Filmu se uchopil tentokrát režisér Paul King, který stojí za filmy jako je například Paddington. A je vidět, že mu tyto žánry prostě sedí. Do role slavného výrobce čokolády se tentokrát pustil Timothée Chalamet, který tuto roli zvládl obzvlášť dobře. Máme totiž možnost sledovat tu stejnou postavu jako tomu bylo v minulých vydáních, ale naprosto s jinou identitou. Proto se kolikrát zdá, že se jedná o naprosto unikátní postavu, kterou vidíme poprvé v životě. Mezi další herce rozhodně musím zmínit Hugha Granta, který ztvárnil postavu Umpa-lumpy. Sice můj favorit bude navždycky ve vydání s Johnny Deppem, ale ani toto ztvárnění rozhodně nezklame. Kdo je fanouškem Hugha Granta a jeho humoru, ten si zde najde své. Postava nepůsobí otravně a ve výsledku hraje ve filmu docela dost důležitou roli. Co mě ale na filmu trochu štvalo je jeho zapojení do muzikálu. Chápu, i ve starších vydáních byly písničky, ale ty mě aspoň nějak zaujaly a nepůsobily otravně. Tady mi přišlo, že jich je až moc a příště bych jich trochu ubral. A to stejné jsem měl občas i s humorem. Vždy, když měl přijít nějaký ten vtip, tak jsem už předem věděl, co bude následovat a výsledek většinou dopadl vesměs trapně. Celkově když ale připočtu výpravu a celkovou atmosféru filmu, tak se jedná o nadprůměrný film, na který můžete jít do kina naprosto s kýmkoliv, ať už na rande, s kamarádama nebo s dětmi. Kdybych mohl, tak dám tři a půl hvězdičky, ale bohužel to nejde, tak aspoň nechám 6,5/10 ()

Galerie (72)

Zajímavosti (17)

  • Mesto, kde chce Wonka (Timothée Chalamet) otvoriť svoj obchod, sa nikdy nespomína. Hoci sa (čiastočne) natáčalo v Londýne, nápisy na obchodoch sú často vo francúzštine a v ZOO sú nemecké nápisy, čo naznačuje fiktívne európske mesto. (Arsenal83)
  • Hugh Grant otvorene kritizoval, že pre tento film musel až príliš často natáčať pred zeleným plátnom. (Arsenal83)
  • Pre režiséra Paula Kinga bol Chalamet prvou voľbou, pretože ho zaujali jeho výkony vo filmoch Daj mi tvoje meno (2017) a Lady Bird (2017). King ponúkol hercovi rolu bez konkurzu po tom, čo videl jeho stredoškolské vystúpenia na YouTube, čo dokázalo jeho vokálne a tanečné schopnosti. (Arsenal83)

Související novinky

Druhá Duna bude kralovat IMAXu

Druhá Duna bude kralovat IMAXu

30.07.2023

Sedmá Mission: Impossible měla IMAX kina jen něco málo přes týden, než ji odtamtud vystrnadil Christopher Nolan a jeho Oppenheimer. Atomový opus populárního režiséra si nyní tento formát udrží… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno