Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když americké manželky opustí v létě s dětmi rozpálený Manhattan, jejich obětaví pracující manželé se věnují "kladení pastí, lovu a honu", jinak řečeno, zajišťují rodinu a "trpí" ve městě. Své utrpení a samotu si zlehčují občasným zakázaným doutníčkem, nezdravým jídlem, příležitostnou sklenkou whisky a ti nejodvážnější dokonce proměňují chtivé pohledy na ženské křivky mladých krasavic ve skutek. Také Richard Sherman je typickým manhattanským manželem, který pravidelně v červenci vyprovodí ženu Helenu a synka Rickyho na nádraží, aby si užívali venkovských radovánek. Poté se chce ve vší počestnosti soustředěně věnovat své práci v nakladatelství, protože v bytě je konečně klid, nemusí nikoho zdravit a odpovídat na stále stejné otázky. Může se věnovat například korektuře nové knihy "Člověk a podvědomí", která se sice zdá nezáživná, ale její třetí kapitola "Potlačovaná vášeň u muže středního věku, její kořeny a důsledky" je svým způsobem inspirativní. I ten nejvěrnější otec od rodiny však může podlehnout pokušení, když se o patro výš nečekaně nastěhuje blonďaté sexy stvoření, roztomile naivní a nedotčené, zato s křivkami hollywoodské hvězdy. Na scénu opět přichází Marilyn Monroe ve své nezapomenutelné roli naivní a prosté dívenky, jejíž vlající sukně nad pouličním větrákem v jedné ze slavných scén tohoto filmu probouzela fantazii mužského publika mnoha generací. Předlohou k nestárnoucí konverzační komedii Billyho Wildera se stala divadelní hra herce, scenáristy a producenta Georga Axelroda (1922-2003) s původním názvem "Sedmiroční kopřivka". Po boku M. Monroe uvidíme Toma Ewella. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 1

Recenze (156)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Až teďka jsem pochopil, že jedna z nejznámějších scén s MM byla vytvořena jen pro plakáty - podzemka NY metra totiž zvedla Marylin šaty, ale filmový divák zase tak moc neviděl, herečka je v tu chvíli téměř v polodetailu, zatímco na známé fotce pózuje celá. Poprvé se seznamuji s Tomem Ewellem, který mi svou postavou hodně připomíná o něco starší film-noir snímky (Sunset Blvd., Maltézský sokol). Opravdu film-noir, protože i tady je hlavní hrdina, slaměný vdovec, osamělý. Vyzdvihněme také výborný dabing ČST (Postránecký, Zahajský, Medvecká, i Konvalinková, která mi ale moc neseděla, odvádějí na dnešní poměry dokonalou práci). A nenechte se mýlit, i debilní Nova si film nadabovala (Brožová), a vsadím se, že tenhle zmetek je i na bontonovských DVDčkách. ()

eye candy 

všechny recenze uživatele

vyčpělá senilní tlachárna pro pamětníky, která obsahuje celou škálu nevtipného hnusu úhledně zabaleného do štavnatého českého dabingu. Tom Ewell je jeden z těch mála vyvolených co by vypadal marně i vedle na mol sťatýho Michala Davida spícího na nádraží na svým elektrickým piánu. Další Billyho konverzačka podle pravítka..nuda a velká spousta dnes již trapných nevtipností ()

Reklama

Sokkk_y 

všechny recenze uživatele

Marilyn Monroe je zkrátka legenda světového filmu. Člověk ani nemusí být znalec filmů, ale stejně určitě pozná nejslavnější fotografii, kde Marilyn stojí nad metrem a její sněhově bílá sukně se zvedá výš a výš ("asi to příjemně fouká na kotníky"... ;)... Slaměný vdovec je výborná pohodová komedie, jen někdy mi připadalo, že Richard je tak trochu blázen, protože si stále povídal pro sebe. Ale sladká Marilyn vše vynaharadila. Velice doporučuji tento film, když budete někdy sami doma. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Seven Year Itch a třeba i německý název Das verflixte siebte Jahr jasně prozrazují o čem to tak bude - co všechno manželství snese, kam se až může zajít, co škodí, co prospívá a kdy se pozná, že s kořeny jen tak nepohneme. Dost zajímavé "poselství ", záplava slovního humoru a Marilyn, které žádné herecké nedostatky vytknout prostě nedokáži. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Hodně zpopularizovaná komedie, u které mám ale pocit, že mohla být lepší. Myslím si to především 'zásluhou' výrazně nesympatické hlavní postavy, přemýšlící více přirozením než mozkem. Nemám rád tyto oblíbené tvůrcovské sázky na jistotu - tzn. postavit do centra dění jakousi modifikaci Brouka Pytlíka, už třeba proto, že v běžném osobním kontaktu takoví vševědové nevyznívají zrovna dvakrát příjemně. I díky tomu tak některé jinak dobře napsané dialogy (a hlavně monology) vycházejí nazmar. Jediná humorná věc ve spojistosti s touto postavou byl ten kontrast smyšlení mezi ním a jeho partnerkou. Rozechvění bránice tak přichází až na výjimky jedině skrz symbol doby Marylin Monroe, u níž se dá samoúčelná tupost ignorovat, už také z toho důvodu, že, upřímně řečeno, nemusela nic hrát. Co se týče slavné scény u biografu - někomu může (oprávněně) připadat nicneříkající, ovšem z hlediska vlivu na budoucí tvůrce je opravdu skvělá, podobně jako například sprcha v Psychu. A navíc jinak to tehdy ani natočit nešlo, Wilder měl už tak dost problémy s americkými censory. Dal bych i čtyři hvězdy, protože psát scénáře opravdu uměl a třeba závěrečná zmínka o samotné Marylin jen těžko někoho nedostane, ovšem i tak by moje hodnocení bylo nejisté. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (33)

  • Devítiměsíční manželství mezi Marilyn Monroe a Joe DiMaggiem skončilo formálně během tohoto natáčení. (Kulmon)
  • Billy Wilder si do hlavní mužské role našel Waltera Matthau, ale studio bylo proti. (Kulmon)
  • Naposledy se před kamerou objevil Victor Moore. (Kulmon)

Reklama

Reklama