Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (843)
[imdb: 7.2/10] | me: Úplna chujovina, ale totálna. Hlavná myšlienka je zaujimavá, ale prevedenie nulové, ľahko čitateľné a trápne. Nie každý akčný film môže byť Smrtonostná pasca a nie každý deň je nedeľa. Proste v tomto filme je toľko logických prešľapov a divočiny, pričom sa tvári úplne seriózne, že to je až absurdné. Manželka hlávneho agenta FBI (Travoltu) je neatraktívna podvíživnená žena, ktora by mu kľudne mohla hrať jeho matku. Od samého začiatku je film plný chýb, ktoré sa maju akože stratiť v superakčnej dejovej línii. Herecké výkony Travoltu aj Cagea su v dobré, ale o to tu teraz nejde. Totálna nelogickosť spôsobuje nechuť. Niekedy sa dá prižmúriť oko a baviť sa na dobrej akcii v dobrom akčnom filme (John McLane v Die Hard), ale niekedy to s tým nemá nič spoločné a toto je tento prípad. Možno je to už odstupom času, možno nie .. ale takú Smrtonostnú pascu si môžem dať kedykoľvek, toto už ani raz. (plusy: explózie, Travolta, Cage) ()
Kdyby se to trochu zkrátilo, tak bych dal plný počet. Akční scény jsou bezchybné, chvílemi i originální (masakr vnímaný dítětem se sluchátky na uších). Velmi pěkně je i natočená sekvence s výměnou tváří. Oba hlavní herci mají možnost představit se jak v kladné tak záporné roli a oba si to patřičně vychutnávají - i když o něco více se mi líbil Travolta - hlavně jako padouch. ()
Jenda Woo svoje řemeslo umí, o tom žádný polemiky, soudruzi. Výtečné choreografie obyčejných stříleček (vyvražďovačka v Buzzově domě s podkresem romantické hudby je zkrátka perverzně krásná), efektní kamera, kompozice s Jendovými milenými holuby... kdo by odolal? To se pak ztratí i pouťová zápletka, která je ale rozehraná s takřka komediální lehkostí (výtečný úchylák Travolta a jeho výchovný styl) a na druhé straně s naléhavou zoufalostí (psí oči mukla Nicholase Cage). Celé to funguje brilantně až do posledních vteřin, které však doslova rozmázne pekelný happy-end s jednou z nejhorších Wooových zpomalovaček, co jsem kdy viděl (a to jsem přežil i Živý terč, prosím!). Pokud si odmyslím závěrečnou trapnost, je Tváří tvář hodnotný člen silného akčního trojlístku druhé poloviny devadesátých, bez problémů se vyrovná Con Air, ale na druhou stranu kvalit Skály zdaleka nedosahuje. ()
Scénář: Mike Werb, Michael Colleary .. Zkřížené pistole, vlající pláště, pyrotechnicky jiskřící akce, poletující holubice míru - spousta oblíbených ingrediencí Johna Woo. Za přispění pokulhávajícího hi-tech námětu, naštěstí slušně promyšleného příběhu a sympatického dua herců slibuje dobrou akční podívanou. Bohužel jen dobrou. Nebyl jsem, přes všechnu řemeslnou snahu a přivřením oka nad přehnaným námětem, tak nadšený a vedle konkurence akčních skvostů devadesátých let zapadá až téměř k průměru. ()
Na ledové ploše už jsou proti sobě nastoupeny hvězdné týmy Jokerit Travolta a Dynamo Cage a zkušený hlavní arbitr z Číny John Woo se chystá vhodit úvodní buly ve středovém kruhu. Dlouho očekávané utkání nám právě začalo! Ač hráči obou klubů k tomu od úvodu přistoupili spíše exhibičně, je vidět, že se letní přípravě příliš nevěnovali. Některé akce jsou zbytečně hrané na krásu, zpomalené, příliš individualistické, a i když jsme svědky časté střelby, nepřináší to prozatím patřičný efekt. Na vině může být předzápasová hloupě stanovená taktika trenérů, hodící se spíše pro původně zamýšlený match Arnie Predators vs. Sly Cobras, nicméně jsem přesvědčen, že se nakonec najde spousta diváků, kteří budou vývojem klání unešení. Mě však i přes tu originální přestávkovou výměnu dresů mezi ně nezařadíte, protože nemám rád přeceňované soutěže zajímající se v první řadě o výtěžek ze vstupného. To se raději podívám na utkání nižší ligy, kde do toho hráči dají srdce a nebudou se tolik zajímat o bonusy ve smlouvě. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (34)
- V amerických kinech film vydělal 112,3 miliony dolarů, celosvětově pak 245,7 mil. (NIRO)
- Když ze začátku filmu pronásleduje policie letadlo s Castorem (Nicolas Cage) na palubě, Castor zastřelí pilota a pomocí kniplu navede letadlo do kolize s hangárem. Jenže knipl ovládá klapky na křídlech, které se používají k manévrování ve vzduchu a na zemi by jimi měnit směr nešlo. Od toho jsou vertikální směrovky na ocase, ovládané pedály. (Thommy91)
- Když měl v průběhu natáčení režisér John Woo narozeniny, dostal od Nicolase Cage (Castor Troy) a Nicka Cassavetese (Dietrich Hassler) plakát k filmu Drsný Harry (1971) s podpisem Clinta Eastwooda. (NIRO)
Reklama