Série(2) / Epizody(19)

Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)

Recenze (97)

BoPo

Odloučení je ten typ seriálu, kde dostanete jednu odpoveď a hneď sa objavia tri nové otázky. Zároveň seriál, v ktorom si musíte pracne hladať pointu toho, prečo Vás vlastne baví sa na to pozerať. Po dlhej dobe zasa raz úvodná znelka, ktorá zaujala. Človek v nej rád hľadá skryté indície. Celkom dlho som si zvykal na ústredného hrdinu. Pôsobí, ako keby ste AI zadali otázku: Ako by vyzeral Tom Cruise, keby nebol fešák? Ďalej čítať, len ak ste videli kompletnú prvú sériu. SPOILER: Bavili ma ksichtové „výmeny“ v rámci výťahu. Čím viac dielov vidíte, tým viac je Vám jasné, že cieľom seriálu nie je na Vás vybafnúť šokujúce tajomstvo. On len tajomný spôsobom servíruje vizuálne skvelo stvárnenú, výborne zahranú a do dôležitých detailov premyslenú satiru na prácu v korporáte (nezmyselné pracovné oddelenia, bizarné interné smernice,...). Seriál Vás čoraz výraznejšie núti premýšľať o dôsledkoch odlúčenia. Jeden žije na úkor druhé. Robí z neho otroka, ale pritom zotročuje seba samého. Otrok neustále myslí na svojho šéfa, chce ho spoznať, zároveň ho neznáša, chce dať výpoveď, ale pritom nechce, lebo koniec v práci je koniec všetkého. Teším sa, kam sa dej v ďalšej sérii posunie skrz dôsledky pracovnej cesty mimo firmu. A aká bude pointa nadstavby, ktorá buduje tajomný zámer všetkého. ()

ledzepfan

Super. Má to originální nápad, metronomicky přesné tempo, nesnaží se to být překombinované, herecky je to špička. Patricia A. si potřetí v krátkém čase střihla charakter na zabití.. a oči jsem spustit nemohl z Britt Lower (za tu tam dokopnu pátou hvězdu). Poslední dva díly jsem byl napnutej jak struna a teď fakt doufám, že druhá série nebude dělat zagorku a přifičí co možná nejdříve.. ()

Martrix

Pro mě je to nejpříjemnější seriálové překvapení letošního roku. Zatímco loni mě takto potěšily Arcane: League of Legends, nebo Hra na oliheň, letos se žádné seriálové WOW nekonalo. Doteď. Vzhledem k obrovskému potenciálu a velmi nedopovězenému příběhu doufám, že se Apple rozhodne pokračovat. Ideálně kdyby se vybodl na prznění Nadace a raději se věnoval originálním kouskům, jako je Odloučení. Herci vynikající, Scott brilantní, parádní vizuál, Stiller to zvládl na jedničku...atmosféra... . Pro milovníky chytrých, ale weirdy věcí, jako byl třeba Devs, je to lahůdka. Jestli vznikne aspoň jedna další řada, nebudu se jablíčkářům celý měsíc vysmívat. Slibuju. ()

vyfuk

Tato nová záležitost si dokázala získat spousty lidí. Ano, je to opět takový ten pseudodystopický apel na naše svědomí s nějakými sci-fi prvky. Však už to znáte. Zde to bylo jinak a bráno po svém. Jasně, hodně škobrtáme. Občas koukáme na něco a ani nevíme přesně proč a jak. Délka série už je docela někdy na pováženou, ale ještě se držíme. Asi chápu rozporuplnější pocity, ale za mě jedna z těch lepších věcí, které jsme v poslední době na seriálovém poli viděli. A ač Scott není zřejmě špatný herec, tak v tomto provedení vypadá strašně. ()

petikacka

Ty jo, tak to mě akorát utvrdilo v tom, že jsem udělala dobře, když jsem z korporátu vypadla. Jeden má sice méně peněz, za to však získá SVOBODU!  Vizuálně je to geniální v té úsporné formě postupně osvěcovaných a zhasínajících chodeb, ta bezútěšná kancelář pro 4 a nicneříkající práce kterou nikdo nechápe...Dávkované benefity pro jednoho nebo pro všechny ovšem pouze 5 minut?! Pro mě je to zásadní představení dnešní doby pro většinu lidí, kteří z ní nechtějí nebo nedokážou vystoupit..."Kašlete na to, že majitel má na zdi  hodiny, které se na vás šklebí ...Čas máte vy ve svých rukou"...A vo tom to je. Za mě 90% ()

Zajímavosti (15)

• Ben Stiller mal najprv režírovať len pilotnú epizódu, ale potom sa rozhodol, že ostane dlhšie. (Arsenal83)
  • Dan Erickson povedal, že zmes áut a technológií z rôznych období mala „poskytnúť mierny pocit dezorientácie“ a spôsobiť, že Lumon „dával pocit odpútanosti od času a priestoru“. (Arsenal83)
  • Ve 31. minutě na videu zobrazeném na pohřbu hraje Petey (Yul Vazquez) společně se svou dcerou skladbu „Enter Sandman“ od americké metalové kapely Metallica, která vyšla v roce 1991 na jejich albu nazvaném „Metallica“. (Trajektt)