Recenze (1 880)
Vratné lahve (2007)
Pozvolna plynoucí film prošpikovaný více či méně pravdivými životními "moudry" s pár prvoplánovými a pár docela vtipnými okamžiky (cimrmanovští "senilové" v parku potěšili). Neurazí, nenadchne.
Synové (2006)
Zajímavé uchopení tématu homosexuální pedofilie, přesněji toho druhu pedofilie, kdy mladík nemá otce, případně se o něj jeho otec špatně stará, nevěnuje se mu - a tak chlapec hledá útočistě jinde - tehdy vstupuje na scénu pedofil, který chlapce zahrne pozorností, penězi a samozřejmě i sexuálními nároky - chlapec se však nebrání, neboť je rád, že našel "spřízněnou duši" - teprve za pár let si uvědomí, jaké duševní následky na něm toto "spříznění" zanechalo a že bude poznamenán až do smrti. Snaží se proto zapomenout, vytěsnit všechny ty vzpomínky - ty však někdy opět musí vyplavat na povrch a je jen na tom kterém dotyčném, jak se s nimi vypořádá. Plavčík Lars se snaží jednu takovou mladou ztracenou duši "zachránit" a rozjíždí nebezpečnou hru, při které jde nakonec i o život. (3,5*)
Děs, který je stále s tebou (2006)
Podivný film s podivnou atmosférou. Trochu mysteriózní drama, trochu komedie, trochu tragedie. Každopádně celkem originální kousek o tom, jak absurdně se občas chová církev, stát i jednotlivec samotný...(jasné 3,5*)
Šťastný život (2007)
Před začátkem promítání ve Varech se autoři oháněli různými oceněními a vyhranými soutěžemi. A nakonec skutek utek. Jediné, co jsem ochotna pochopit, je cena za hudbu, která je prakticky jediným (a vcelku velkým) pozitivem snímku. Jinak se jedná o již mnohokrát omleté a nijak objevně natočené téma člověka poznamenaného pobytem v dětském domově a neschopného začlenit se do společnosti, což zákonitě vyústí v tragédii.
Inland Empire (2006)
Totální výmaz. David opět vysadil prášky a seznamuje nás se svou další nádhernou noční můrou. Můrou krajně nevhodnou pro kardiaky, nedočkavce a především "normálně" či "racionálně" přemýšlející osoby. Někdo nebude s to dokoukat do konce, někdo zatouží zhlédnout Inland Empire okamžitě znovu (ať už kvůli touze topit se ještě chvíli ve skvostně schizofrenní atmosféře snímku, či proto, že mu Lynch jednoduše rozerval mozek na kusy a udělal z diváka nechápající slintající trosku, která se však přesto nechce jen tak lehce vzdát a hodlá dál pátrat po smyslu...nesmyslu) - žehnám druhé skupině a pokorně si stoupám do řady...
Optimisté (2006)
Povídky, ze kterých snímek sestává, jsou sice vlastně docela sympatické, avšak tak nějak nepříliš slanomastné. Divák se možná pobaví, ale nejspíš nenadchne. Škoda.
Černé ovce (2006)
Přerozkošné masky, příjemná hudba, romantická přírodička, spousta nezbytných klišé a nemálo povedených humorků - aneb jeden z mých nejoblíbenějších přírodopisných snímků! The Green Party says: don't fuck with the sheep & Martin Mrhálek je blbéééček.
Jedné noci v jednom městě (2007)
Několik sice vcelku milých, avšak spíše průměrných povídek - ovšem loutky zde hrající jsou vskutku k sežrání...
Psanci (2006)
Pro někoho zábavná kůl podívaná s pár povedenými akčními scénami a celkem dobrou propracovaností postav - pro jiného trapná nuda s nezbytnými klišé daného žánru. A nebo taky zlatá střední, že?...(2,5*)
Chechták (2007)
Anna Faris je sice sympaťačka a zhulenecké xichty zvládá na výbornou, avšak bez pořádného scénáře s vypointovanými a hlavně vtipnými situacemi může chudák holka jen těžko utáhnout celý film pouze svým dowňáckým obličejíkem.