Oblíbení režiséři (10)
Je takovej srandovní. A ten druhej taky.
Jméno, při jehož vyslovení nejedné feministce a abstinentovi vzkypí krev v žilách. 1) Divoká banda 2) Straw Dogs 3) Pat Garrett a Billy the Kid
Nikdo nikdy nenatočil stylovější westerny a napínavější přestřelky. A navíc nám dal ještě pár dalších zajímavých věcí: Eastwooda a Morriconeho.
K hercům (a nejen k nim) se choval krutě a mnozí ho nesnášeli, ale koho to zajímá, když nám zanechal takové poklady, jakými jsou Stezky slávy, Zabíjení, Mechanický pomeranč a mnohé další? Snad jenom ta Vesmírná odysea se mi moc nelíbila.
Jak řekl sám Leone, jako herec má jenom 2 polohy - s kloboukem a bez klobouku, nicméně režisér je to perfektní. Nikam se nehrne, režíruje nenápadně, ale s citem a každý, byť i ten nejpatetičtější a nejslzopudnější film dokáže natočit tak, že vás skutečně strhne a leckdy si i pobrečíte.
Kvůli Polanskému si budu dávat setsakramentský pozor, až si budu kupovat byt. Kdoví, jestli tam na mě nečekají praskající zdi, přisluhovači satana nebo třeba ,,jenom" velice nepříjemní sousedé.
Je libo svérázné, nadsazené a skvěle vypointované variace filmů Alfréda Hitchcocka? Nebo příběh o vzestupu a pádu jednoho kubánského narkobarona? Či snad hon na Al Capona za zvuků Ennia Morriconeho? To všechno a mnohem víc najdete ve filmech Briana De Palmy - chlápka, co prostě umí.
Mistr minimalismu a zdánlivé nenápadnosti. Málokdo dokázal natáčet filmy tak lehce, a zároveň nechával diváka až do posledních chvil přibitého k sedačce.
Evald Schorm
Nejlepší filmy:
Bratři Karamazovi (1981) (divadelní záznam)
Farářův konec (1968)
Návrat ztraceného syna (1966)
Roy Andersson
Nejlepší filmy:
Písně z druhého patra (2000)
Ty, který žiješ (2007)
Švédská lovestory (1970)