Poslední recenze (1 420)
Jako hrob (2023) (seriál)
Celá šestidílná minisérie zhlédnuta v jednom dni a není divu. El Slencio od začátku do konce napínavé a má tak hustou atmosféru, že vás to dokonale pohltí. Mladík Sergio kdysi zabil své rodiče a po svém předčasném propuštění se nevědomky stává předmětem studie psychiatričky Any. Arón Piper (Elita) podává v roli Sergia nádherně minimalistický výkon a je uvěřitelný i ve vypjatých momentech. Ostatní herci mu vydatně sekundují včetně mého oblíbeného Manu Ríose taktéž z Elity. Možná bude El Silencio pro někoho malinko absurdní, ale rozhodně na tuhle minisérii jen tak nezapomenete.
Kousek tebe (2024)
Silná psychologická dramata s náctiletými hrdiny a hrdinkami patří k hlavním doménám švédské kinematografie a ani Kousek nebe není výjimkou. Režisér Sigge Eklund natočil svůj celovečerní debut civilně a nijak nesklouzl k možnému sentimentu, který ztráta nejbližšího člověka může nabídnout. Felicia Maxime a Edvin Ryding jsou ve svých rolích mimořádně přesvědčiví a samotný snímek oplývá hutnou atmosférou a vynikajícím soundtrackem. Je to emocionální nálož a rozhodně stojí za zhlédnutí.
Žraloci v Paříži (2024)
Jediným větším záporem tohoto jinak dobrého thrilleru je příliš dlouhá expozice. Jinými slovy to, na co divák čeká v souladu s názvem snímku, začne až skoro hodinu po začátku projekce. Ovšem pak se spustí výborná jatka se skvělými gore efekty. Rozhodně si nelze stěžovat ani na slušné napětí i na mimofilmový přesah (klimatická změna, znečištěné oceány). Žraloci v Paříži jsou slušnou žánrovkou, která dokazuje, že kvalitní survival snímek může vzniknout i mimo Hollywood.
Poslední deníček (4)
3.5.2023
Viděl jsem první trailer na druhou část Duny. Audiovizuální potěšení v každém okamžiku. Oscarový kameraman Greig Fraser opět čaruje, Hans Zimmer opět lahodí uším a Timothée Chalamet ve mně v každém záběru vyvolává zimomriavky. Nemůžu se dočkat listopadu, kdy Villeneuveova Duna konečně přestane býti torzem. Bude to výjimečné dílo.