Poslední recenze (261)
Duna: Část druhá (2024)
Budu si muset po mnoha mnoha mnoha letech znova přečíst knižní předlohu, abych zjistil, co z tý příběhový/vztahový/charakterový demence je adaptace a co tvůrčí invence, protože bezprostřední dojem hraničí se zklamáním.
Avatar: The Way of Water (2022)
Jsem prase a viděl jsem to natřikrát. Doma, na projektoru, což jde, ale nafetovanej IMAXem tudíž nejsem. Jsem ochotnej připustit, že to mohlo ovlivnit moje hodnocení. Co mi vadilo/nevadilo na jedničce je fakt, že je to prostě vykradená pohádka. Tohle už pohádka není, což mě nutí se blíže podívat na postavy a příběh. Omezím se na hlavní rodinku. Jake: Family. Neytiri: Mama bear. Vostře si podá tejpky na lodi a Zoe Saldana mi přijde jako jediná, co tam nějak hraje, jen toho nemá moc. Bráchové: Hmmm, starší, mladší, dávej na něho pozor, pročs na něj nedával pozor, neměj za něj pořád zodpovědnost, nebuď debil, já chci bejt jako táta, ty nechceš bejt jako já. Ségry: Adoptivní Kiri / inkarnace místní biosféry, předvede toho jenom trochu. Roztomilá, s postupem času nesnesitelná a několik záchran vyžadující Tuk ("Nemůžu uvěřit, že jsem zase přivázaná" - Já taky nemoh). Proč jí furt tahaj s sebou do akce, fakt nevim. Můj hlavní problém s příběhem je, že jsme ve druhým dílu, po třinácti nebo kolika letech, a mám pocit, že jsem viděl jen tříhodinovej úvod, protože má bejt dalších "osm" filmů, takže času dost. To, co z příběhu nepovažuju za přípravku na další díly, mě nevzalo až na výjimky vůbec a logika dostává klasicky nařezáno. Radši nebudu pitvat. Mimochodem, další filmy byly ohlašovaný už kdysi dávno po jedničce a počkali jsem si tak dlouho, že jsem osobně ani nečekal, že dvojka ještě vůbec bude, takže uvidíme, že.
Víly z Inisherinu (2022)
Všechno je nuda a deprese. Proč je všechno nuda a deprese? Protože všechno je nuda a deprese. Anyway, nemluv se mnou, nebo si začnu sekat prsty... hmmmm. K týhle premise bych asi potřeboval výrazně větší vyhrocení nebo střelenost, ale ono zůstane jen u tý nudy.