Poslední recenze (76)
The Changeling (1980)
Skuseny herecky buldog George C. Scott (jeho znechuteny profesor hudby ako najsilnejsi prvok) v mysterioznom skoro-horore, ktory ale akoby sa filmarskym vyznenim zabudol v 1970 a nie uz v progresivnom 1980, kedy nastupovali onakvejsie pecky typu The Shining alebo o rok Evil Dead. Za hrst solidnych scen (uvodna nehoda, seansa pri stole, pretacanie zvukovej nahravky, utopenie maleho chlapca, invalidny vozik, kosti pod domom, finale v haunted house), podkreslenych zaujimavou hudbou, nedokaze ospravedlnit teatralne herectvo vedlajsich postav (Trish Van Devere sa svojim prejavom zabudla niekde v beckovych hororoch z 50. rokov), prilis "zastaranu" kameru (mozno zamer), ci rutinersky strih. Vysoke ocakavanie, mierne sklamanie.
Mare z Easttownu (2021) (seriál)
Unavena detektivka z Easttownu alebo Ako teenageri vedia skurvit zivot svojim rodicom (ehm, az do urciteho zvratu). Chcel som od toho viac krimi, nez vztahovku modernych buranov z malomesta. Samozrejme chameleonska Winsletka opat s prehladom vladne celemu panoptiku vyborne zahranych realnych postav (az na toho Evana "Quicksilvera" Petersa, ktory sa mi do tej role nehodil). Ma to niekolko strhujucich scen (prestrelka u niekoho a zabitie niekoho, zaverecne zvraty s identitou vraha Erin), ale ziadny novy True Detective sa nekona. Na to sa to moc toci v kruhu domacnosti, kto chce ake pivo, kto s kym chodi alebo kto koho podvadza. Silne 4 zarezy. PS : Kate Winslet (moja platonicka laska od doby Titanicu a jedna z top 3 mojich najoblubenejsich hereciek ever) to stale ma a je sexi aj s pivom v ruke a v baggy teplakoch.
V zajetí démonů 3: Na Ďáblův příkaz (2021)
James "king of the modern horror" Wan chyba. A velmi. Kdezto prvy Conjuring bol, aj napriek stokrat videnemu, remeselne excelentne osetrenou lakackou sezony a druhy este pribehovo i remeselne o triedu lepsi ako ten prvy, tak pri tretom citit neskusenost a neoriginalitu rezisera Chavesa. Skvely uvod a la legendarny Exorcist (duchovny prichadzajuci taxikom, ohybanie tela dietata, svatena voda a citovanie Biblie) nastavi zimomriavky na skvely hororovy retro zazitok, ktory ale nepride (biedne lakacky, vyprazdnenost scenara). Dvadsat minut po nom sa nesympaticky keca a laka sposobom ako z Ouije (zena za oknom, mysia diera), vraciame sa o par mesiacov naspat a divak trpi jedno zanrove klise za druhym. Vera Farmiga sa nudi a na zaciatku vyzera strhane akoby mala 60 rokov, Patrick Wilson ma jeden kozeny vyraz a ostatni herci len fadne prehravaju (cernossky detektiv) alebo stoja na znackach (omladina) podla pokynov patlalskeho, az beckoveho rezisera. Sceny ako vodna postel, "doupe" plne potkanov pod domom, navsteva odbornika a jeho pivnicnych artefaktov Warrenovcami (sami si podobnu "room" zriadia), "into the woods" ci marnica formalne potesia (pekna kamera a prijemna 80's vyprava), ale vsetko je to tak neatmosfericky a rutinne zlatane, ze sa to "lutostivo" zaraduje k jednohubkam typu The Nun, Curse of LaLlorona alebo treti Insidious. Zaver v podzemnych chodbach vs. psychiatria uz len odzivana zalezitost. Skoda preskoda. PS: Tento rok uz priniesol tolko filmovych failov (od ultra ocakavanych titulov), az zacinam verit, ze ten covid nelezie len na pluca, ale aj na mozog.