Režie:
Adam SedlákScénář:
Adam SedlákKamera:
Dušan HusárHudba:
Oliver TorrHrají:
Adam Mišík, Marsell Bendig, Sergei Barracuda, Anna Fialová, Jan Révai, Alfons Llupi, Vojtěch Vodochodský, Roman Motyčka, Valentin Torač, Kamila Trnková (více)Obsahy(1)
Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (481)
Jakože...BANGER hodně překvapil....Vůbec mi vyobrazené prostředí není blízké, pořádně ho neznám, ale Sedlák to dokázal natočit způsobem, že jste všechny strasti hlavního hrdiny prožívali společně s ním. Fakticky, po stránce technické a vlastně i režijní, ten film snese nejpřísnější evropská měřítka (ve výsledku docela úsměvné, že film natočený na iPhone rozmetává většinu konkurence na české scéně). Ústřední dvojice velice uvěřitelná, Bendig si tímto výkonem rozhodně řekl o další role. Na tuzemské poměry BANGER obstojí i po stránce scénáristické, v rámci žánru dokáže překvapovat. A v závěru doslova šokovat (vůbec jsem neočekával, že se Sedlák vydá tímto směrem...za tu odvahu smekám klobouček). Musím zde s ostatními souhlasit. Za poslední dobu jeden z nejprogresivnějších českých snímků :) ()
Punková feťácká komedie s kadencí vtipných nadávek a hlášek a dramatickým vyvrcholením, které jí dodá vážnou tvář. Kreativní střih a autentická forma hektické ruční kamery (mobilu) filmu nejen dodávají solidní drive, ale dělají zábavným i jeho jinak řídký příběh. I když těch rozkmitaných detailů tváří je pro kino plátno přespříliš. Hloubka Mišíkova výrazového herectví v poslední scéně prozrazuje jeho největší životní trauma, když jako dítě chtěl a nedostal zmrzlinu. Film si užijete o to více, pokud neznáte formálně podobné, ale scénáristicky vyspělejší dílo bratrů Safdiů (především Uncut Gems). ()
Marsell Bendig Benger? Skôr bender. Hnusné prostredie, hnusné postavy, odporný slovník, fet a smrad. Niekoho to vzrušuje. Pohľad na prázdne schránky, čo nevedia nič len pičovať a ten čo to natáčal má Parkinsona. Keby to videli v zahraničí a pozrú, že film je v červenom, tak si budú myslieť, že tu žije samá socka. Ale asi to tak aj je. ()
Silně autentické dílo, natočené handheldem na iphone, plné hlášek ze života, přirozených výkonů a silné vize. Tahle jednodenní naháněčka za snem udělat Banger se Sergeiem Barracudou, který všem ukáže a vše vyřeší si nakonec může vybrat těžkou daň. Silné témata, silná vize, silné provedení. Opět jen menší problém s tempem a jasnou předvidatelnosí lehce průhledného scénáře, jinak totální autentická jízda! ()
Tie všetky pozitívne reakcie nie sú ani tak zrkadlom kvality samotnej, ako skôr dôkazom veľkého diváckeho hladu. Česko-slovenský divák je už prežraný druhou svetovou, komunistami a hercami za zenitom predvádzajúcimi romantikuš. BANGER. nie je šablóna, nie je sádzka na istotu. Keby však takýchto filmov vzniklo za rok 10, tak by zapadol ako víťaz SuperStar mesiac po finále. Zopár fajn momentov, to jo. Ideálne padnúci záver, to jo. Bendig ako smažka roku, to jo. Kreatívny slovník, to jo. Ten príbeh miestami vytváral na postavy neexistujúci tlak, a tak tomu chýbali emócie. Na drama málo drsné, na komédiu málo vtipné. Dajte si radšej Anděl Exit (2000). Inak Anna Fialová má myslím potenciál, aký sa kedysi tak nejako neúspešne očakával od Kláry Issovej. Uvidíme. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (10)
- Slovo „banger“ v raperském prostředí znamená povedená či dobrá písnička. (SONY_)
- Sergei Barracuda zde hraje sám sebe. (LUKICKK)
- Režisér Adam Sedlák se svěřil, že chtěl, aby jeho film byl Dealer (1996) pro „tiktokovou generaci“. (vyfuk)
Reklama