Reklama

Reklama

Obsahy(1)

DOBRODRUŽSTVÍ POD POSTELÍ je brilantní komedie, kterou pro televizní diváky objevil mladý režisér Jaroslav Pozzi. Ze čtyřiceti stránkové povídky F. M. Dostojevského DVA MUŽI POD POSTELÍ JEDNÉ ŽENY vytvořil a domyslel komedii plnou záměn, omylů a svérázných postav, ve které je místo pro smích, smutek i dojetí. Do hlavních rolí (a to jsou skoro všechny) obsadil nejlepší z nejlepších, přičemž v roli despotického sklerotického, ale i ubohého starce exceluje dokonalý Oldřich Kaiser. Spletitý příběh jednoho žárlivce, který se nakonec ocitne ve flagrantní situaci milence pod postelí (a to ještě cizí ženy) umocňuje hudba otce a syna Rakových. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (38)

helianto 

všechny recenze uživatele

“Každá žena je had a každý had je žena.“ Další z dlouhé řady televizních zpracování ruské literární klasiky, které mají v československé kinematografii tradici. Zde poněkud netypicky komická Dostojevského povídka, převedená do svižné televizní inscenace, jíž bezesporu kraluje trio protagonistů pražského divadla Ypsilon – pánové Kaiser, Lábus, Dejdar, s nimiž si nikterak nezadají ani dámy – Paulová a Issová. Všichni zúčastnění předvádějí velmi zralé, civilní komediální výkony, prosté jakéhokoliv pitvoření. A účinek je maximální. Atmosféru carského Ruska v inscenaci podtrhuje příjemná a přitom velmi moderní hudební linka, jejímž autorem je český kytarový mág Štěpán Rak. ()

Cibulka_C 

všechny recenze uživatele

Ježiši tohle bylo super, já se toho nemohla nabažit a když to skončilo, tak jsem měla chuť si to pustit znovu, protože to bylo tak ztřeštěné a všichni ti herci přiletěli z úplně jiného vesmíru nebo se v té chvíli pohybovali v absolutně jiné dimenzi. ✨🕺🏻 Má to atmosféru už na začátku a já nechci Jiřího Lábuse nějak urazit, ale on tak skvěle hrál žárlivého muže, že jsem si to až užívala. Oldřich Kaiser zde na první pohled není k poznání - jen bych prosila vysvětlení, proč měl na uších ta podivná sluchátka? která na skvělosti filmu sice neubírala, ale celou dobu jsem nad nimi přemýšlela a možná mohli maskéři zestařit i jeho ruce, protože s jeho extrémně stařeckým obličejem to byl trošičku nepoměr. 🤪 A pro upozornění, objevují se tam velmi často ehm vtipy o hemeroidech. :D ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Už během krátkých okamžiků sledování jsem začal promýšlet, kolik chvály napěji na tento televizní unikát z depozitáře věhlasného archívu České televize. No, nebudu zdržovat výčtem kvalit zúčastněných herců. (SPOILEROIDNÍ) Vypíchnu nápad situační komedie, umístit meritum celého dění pod postel (kam se ubírají amanti, a v našem případě tam právě skončí hned dva, a to přitom žádnými amanty nejsou) přátelsky poplácám mladého režiséra, jenž svou prvotinou skutečně zabodoval a jdu dál, za trochu lásky světa kraj. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Ruští literární klasici mají v československé kinematografii své nezpochybnitelné místo. Na podobně laděné inscenace ze šedesátých let se sice tato dívá zpovzdálí, nicméně na ně hrdě dohlédne. Každému známá, humorná trojice z Ypsilonky, (známá tak, že to někomu může překážet) tu sehrává nádherně zamotanou, klasickou manželsko - mileneckou situaci a Jana Paulová zase, překvapivě dobrým způsobem, odhaluje sílu ženské fantazie. Mladoučká Klárka Issová sekunduje dokonalému hereckému talentu Oldřicha Kaisera také výborně (až na ten závěrečný mimózní smích) Vynikající sloh, skvělé herectví a jasně postřehnutelné kvality navazující na tradici československé kinematografie. Pokud nemáš osobní problém s ústřední hereckou, mužskou trojicí, můžeš se u snímku skvěle bavit. ()

ondrula 

všechny recenze uživatele

Pobavilo mě to zcela mimořádně a navzdory skutečnosti, že je to natočeno dle předlohy staré 150 let (mívám s tím obvykle problém) a taky přestože tam hrají Lábus, Dejdar a Paulová (nemívám je obvykle rád). Kaiser hraje dědka výtečně a v zásadě je to Jáchym Boubela z rozhlasového cyklu Tlučhořových. Přestože se jedná o nízkorozpočtový studiový snímek, kupodivu na mě dýchla atmosféra zasněženýho Pětěrburgu. Podstata celý komičnosti spočívá především v situaci pod postelí a eskaluje myslím na závěr, když je tam Lábus přinucen bojovat se psem. Ale na 5* to přeci jen není, protože pořád tam figuruje Paulová. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama