Režie:
Grant SingerKamera:
Mike GioulakisHudba:
Yair Elazar GlotmanHrají:
Benicio Del Toro, Alicia Silverstone, Justin Timberlake, Frances Fisher, Eric Bogosian, Michael Pitt, Matilda Anna Ingrid Lutz, Karl Glusman (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Ostřílený detektiv, který pátrá po brutálním vrahovi mladé realitní makléřky, odhalí spletitou síť kriminálních aktivit. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (360)
Velmi solidní žánrovka, která se zpočátku tváří jako hutná severská kriminálka, aby se nakonec vyvrbila v něco poněkud jiného. Jasně, prokouknete hlavní záporáky celkem brzy. Musím říci, že tohle mě docela chytilo, i když teda stopáž byla fakt šílená. Proč to nezkrátit o dvacet minut, aby to odsýpalo rychleji? Jinak ale velmi solidní řemeslo za 80% ()
No páni, tak tohle byla fakt zatraceně působivá oldschoolová kriminálka. A Benicio na tom má lví podíl, pro tyhle role se narodil. Atmosféra hustá že by se dala krájet, ale nečekejte žádné laciné a prvoplánové režisérské triky, napětí je dosahováno nepřímo, jen nevyzpytatelnými pohledy, temnými sny, ponurou hudbou, jste neustále v očekávání čehosi neblahého, ale vlastně se dlouho nic takového neděje, vy jen tušíte, že se něco takového stane, nebo spíš že se to jen kdykoliv může stát... A postupně vás víc a víc pohlcuje ona zvláštní zlověstnost a vy se cítíte stále víc a víc nepohodlně a stísněně... až se vám při závěrečném zúčtování vlastně uleví, že už je TO konečně tady a že už to budete mít z krku. No a když tohle opojení záhy (už při závěrečných titulcích) vyprchá, řeknete si že to vlastně byla "jen" nadprůměrně skvělá televizní inscenace, ale že na pátou hvězdu vám tam přece jenom ještě něco scházelo, třeba víc epiky, nebo nahatá Silverstonka, nebo co já vím... ()
Začátek byl ještě docela slibnej, ale časem se to vyvrbilo v pomalu plynoucí a na moje gusto až moc překombinovanou detektivku. S každou další minutou pak moje pozornost klesala víc a víc a finále který nepřineslo nic co by se nedalo předem čekat už jsem vyloženě odzýval. Tenhle typ filmu holt není pro mě.25% ()
Jako rozvířit vody v posledních letech spíše konzervativního Hollywoodu tak svěžím kriminálním dramatem, to musím Granta Singera pochválit (a to si pak ještě člověk uvědomí, že se jedná o jeho režisérskou prvotinu...opravdu smekám klobouček). Ještěra bych zařadil do kolonky klasických, skoro až starosvětských detektivek. A to, lidičky, berte jako pochvalu. Film se tak nese v pomalejším tempu, což nemusí sedět každému, já si to ale užíval. Užíval jsem si tu bezchybnou audiovizuální stránku (neznámé jméno Glotman po hudební stránce zabodovalo). Užíval jsem si zajímavé nápady s kamerovými záběry. A hlavně jsem si užíval one-man-show Benicia Del Tora. Tak charismatický herec, to se dnes již moc nevidí. Ale i ostatní osazenstvo zabodovalo, potěšil zejména Michael Pitt se svým "divnočlověkem". Druhá půlka docela překvapovala. No a pak nám autoři naservírovali ten závěr, který jednoduše ťal do živého (ano, dal se odhadnout o trošku dříve, než by to chtělo, ale co už). Knockin' on Heaven's Door příznačnou skladbou k uzavření celého filmu...Za mě dávám solidních 8/10 P. S. Po druhém zhlédnutí jdu s hodnocením výše. Lepší detektivku jsem fakt dlouho neviděl. Zasloužených 9/10 ()
Atmosféricky plíživý krimi-thriiler se správně pochmurnou a v detailech originální hudbou, zajímavými střihovými hříčkami a dokonalým obsazením, včetně všech vedlejších postav. Královský herecký výkon Benicia Del Tora. Pravděpodobně letošní nejlepší americký příspěvek do žánru, se skvělým balancem mezi odkrýváním podezřelých postav a permanentní nejistotou v tušení, že všechno bude jinak. Na celovečerní debut režiséra videoklipů unikátní počin, Grant Singer má nakročeno do elitního klubu (Villeneuve, Fincher). ****1/2 ()
Galerie (24)
Zajímavosti (8)
- Příběh filmu nese jisté podobnosti s reálným případem nevyřešené vraždy kanadské realitní makléřky Lindsay Buziak. (NiWi)
- Natáčalo sa v Atlante v štáte Georgia od 15. augusta 2021. (Arsenal83)
- Název filmu vychází z postupné změny povah postav, které se objevují ve filmu. Zpočátku se prezentují určitým dojmem, ale s přibývající stopáží se začnou pomyslně „svlékat z kůže“ jako ještěři. Ukáže se, že postavy nejsou těmi, za které se zpočátku vydávaly. (UhLee)
Reklama