Ostřílený detektiv, který pátrá po brutálním vrahovi mladé realitní makléřky, odhalí spletitou síť kriminálních aktivit. (Netflix)

Recenze (361)

GeusX

Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní ... tak ze žánru bych to mysteriózní škrtnul, a řekněme si to na rovinu... je to "jen" velmi solidní kriminální thriller. Pátrání po vrahovi je hezky očekávaně jasně-nejasné, závěr propletený až jsem po skončení si úplně nebyl jistý, jak se to všechno doopravdy událo a některé pátrací indicie mi připadaly, že vlastně nikam nevedly a nic neobjasnily. Možná opětovné shlédnutí by (mi) pomohlo. Celkově však jistě nadprůměrný film. 70% (viděl jsem: 1x cz) ()

Lima

První půle je taková fajn krimoška skandinávskýho střihu, včetně sadistické vraždy, toho sychravýho podzimního počasí a tlumených barev. A s jedním fantastickým  hercem, kterýho totálně, totálně žeru. Benicio je prostě chodící charisma, čím je starší, tím je lepší a z jeho úsporného herectví nespustíte oči (trošku tam cítím „Rudolf Hrušínský (major Kalaš)“ vibe :o) Uprostřed to na chvilku ztratí řemen, a pak se to začne zamotávat a zamotávat a neříkám, že to není fajn, ale tvůrci až moc brzo vyloží karty na stůl a ztratí to moment překvapení. Prostě to není o krok před divákem, jak by taková kriminálka potřebovala a to je škoda. Ale za mého milovaného Býka vachrlaté 4* dám. ___ PS: Výborní a herecky přesní jsou též psychotický Michael Pitt a Timberlake, s jeho prázdným žraločím pohledem. ()

Anderton

Veľmi solídna detektívka s kvalitným hereckým obsadením a dobre napísaným scenárom. Nie je tu nič, čo by sme už nevideli inde, Jašter mi pripomenul špeciálne dva filmy, avšak ich spomenutie by mohlo pôsobiť ako spoiler. Problém mám subjektívne s tým, že v súčasnosti rád sledujem kriminálne minisérie a tým pádom nie je Jašter pre mňa ničím výnimočným. Ak ich sledujete tiež, tak tu máte pre zmenu jeden prípad zredukovaný do niečo vyše dvoch hodín a nemusíte tak čakať, kedy sa smerom do cieľa eliminujú všetky slepé uličky. 70% ()

*CARNIFEX*

Grant Singer a jeho prvotina je nesmierne milým prekvapením v rámci veľmi náročného krimi, thriller žánru, opierajúceho sa o námet, ktorý rozhodne vyzliekol do noha nejedného scenáro-režiséra. Moje očakávania napriek pozitívnym ohlasom neboli veľké, no skutočne musím uznať, že samotný príbeh, hudba, casting, to všetko dokopy naplnilo kalich spokojnosti. Jediným mínusom, je pomerne očakávaný záver a práve preto mínus jedna hviezdička. ()

TheEvilTwin

Jak je možné, že tvůrce s jeho úplnou režisérskou prvotinou udělá na první dobrou takhle high-level vyšperkovaný thriller? Jak?! Reptile je totiž masterpiece slowburn thriller s prvotřídní, dusnou a nezaměnitelnou atmosférou zabývající se vraždou mladé makléřky - čím víc se ale detektiv dostává hlouběji do případu, tím se drasticky mění nejen jeho pohled na celý případ, ale i jeho charakter. Paranoidní halucinace, nervydrásající přerod osobnosti a mrazivé zabředávání hlouběji do případu dělají z filmu, který se jeví zpočátku a v celé první půlce jako obyčejná detektivka, thrillerové drama, jenž se postupně zarývá hluboko pod kůži diváka a vzbuzuje v něm neskutečné emoce a něvěřícnou zvědavost, co bude dál. Případ se totiž zamotává daleko složitěji než zpočátku vypadá a ukazuje, že rozhodně nejde o obyčejnou vraždu, ale o mnohem, mnohem větší intriku. V druhé půlce jsem se bavil skvěle, film si mě získal naplno na svou stranu a musím říct, že kdyby v závěru přišlo o něco doslovnější zúčtování a finální "vysvětlení", byl bych asi připraven na plnou pětku. Takhle si to musí divák z malé části trochu domýšlet. I když ve výsledku to možná ani není mínus. Výborné, mrazivé, dusné a Benicio Del Toro zas a znova dokazuje, že je to právoplatný bůh, což ostatně ukázal už v Sicariovi. Excelentní. ()

Zajímavosti (8)

• V čase 41:26 si po pohřbu Will (Justin Timberlake) sedne k detektivovi Tomovi (Benicio Del Toro) do zaparkovaného auta, který má volant v rovné poloze. Hned v dalším záběru je volant otočený o 180°. (Pulos)