Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Yiua (LEUNG KAR FAI) se připlete k vraždě a je odsouzen k trestu ve Stanleyově věznici. Je vhozen do uzavřeného světa s vlastními pravidly. Dostane se do konfliktu se všemi, se kterými by si vůbec začínat neměl. Naštěstí pro něj se ho ujme Ching (CHOW YUN-FAT Neprůstřelný mnich, Full Contact), charismatický podvodník, který má ve vězení výsadní postavení. Jenže v Stanleově věznici kope každý sám za sebe. Vězeňské triády, obyčejní vězňové i kápové ti všichni se snaží přežít. K brutálnímu násilí dochází každý den, lidé jsou mrzačeni a vše pomalu a jistě spěje ke katastrofě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (47)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Mám rád filmy z vězeňského prostředí. Ten omezený prostor a vysoká koncentrace těch nejrůznějších individuí - to už samo o sobě nabízí celou řadu dramatických zápletek. Celkem mne zajímalo jak to vypadá v současném čínském vězení. Filmů ze všech možných nápravných zařízení v USA může zájemce o toto téma vidět nespočet, ale Asie to už je jiná káva. Mno a řekněme si rovnou, že jsem byl velmi překvapen. Sice jsem nečekal drsné prostředí jako v Půlnočním expresu, ale přesto jsem očekával jistou strohost a primitivnost. Ale chyba lávky! Čisté cely, sice stále stejné ale vydatné jídlo, bílá pyžama na marodce a neskutečně slušní dozorci s až učitelskou trpělivostí a slušností, -to jsem tedy koukal. Yun-Fat Chow sliboval jistý herecký potenciál, ale tady zcela zapadl i když hrál jednu z hlavních rolí. Bohužel hned od počátku film trpí klasickou vadou asijských filmů, kterým říkám - afektované přehrávání. Možná, že se čínské publikum v kině komediálnímu chování Chowa smálo, mně však připadalo trapné. Naštěstí, když už film pomalu začíná nudit, dojde k rozjezdu hlavní zápletky a ke konci snímek dostane slušné grády. Ale i když divák čeká nejhorší, končí to dobře. Takže kdo čeká drsné vězeňské drama ve stylu Cely 211 apod.. bude spíše zklamán. U mne je to za tři cigarety. * * * ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Příběh Vězení v plamenech kopíruje oblíbený motiv o neprávem odsouzeném, který se ve vězení pod vlivem okolností a za podpory místního zkušeného mazáka, stává jiným člověkem. Zajímavější je zpracování. Zpočátku film tíhne spíše ke komedii, pak nastává nečekaný zlom v podobě brutální a špičkově zrežírované venkovní bitky těch nejdrsnějších muklů, která je následně ještě brutálněji potlačena dozorci. Lam si rozhodně nebere servítky a násilí zobrazuje v jeho plné děsivosti. Taková bitka šéfů triád znamená spoustu zpřerážených hnátů, spoustu rozmašírovaných obličejů a tržných ran způsobených tím, co bylo zrovna po ruce. Naturalistické scény zcela všedního násilí se překvapivě neperou s poklidnou psychologickou rovinou filmu. Vlastně mi přišlo docela normální a v souladu s vězeňskými pravidly, když někdo po několika minutách dialogů někomu rozkopal lebku, jinou otázkou je, zdali to tak má být. Srovnání s takovým Vykoupením z věznice Shawshank mi přijde příliš násilné, ale co se týče emočního dojmu, zapůsobilo na mne Vězení v plamenech více. 80% ()

Reklama

Strike 

všechny recenze uživatele

Nemůžu dát plnejch pět*, začátek (cca 25 minut) je dost nudnej. Potom převezme otěže filmu Chow Yun Fat a je to fakt paráda. Původně sem čekal něco trochu jiného, od Lama jsem viděl jen Full Contact a dva filmy s JCvD, ale byl jsem naprosto spokojen. Doufám, že Magicbox bude pokračovat v HK legendách, a že se dočkáme ještě vypečenějších kousků(Hardboiled, Lepší zítřky atd.) ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(KDV) VĚZENÍ V PLAMENECH je v mnoha ohledech znevýhodněné, a tudíž může být v rámci filmografie režiséra, herce ve (vedlejší?) roli či národní kinematografie opomenuto, popř. dokonce negativně přijato kvůli zklamaným (nesprávným) očekáváním._____ Ringo Lam si sice v roce 1987 získal větší pozornost drsnějším MĚSTEM V PLAMENECH, ale to neznamená, že by jeho vězeňské drama s komediálními prvky nestálo za pozornost už třeba v rámci režisérovy tvorby svým zakončením, které je nezvykle pozitivní. Ačkoliv je MĚSTO V PLAMENECH fanoušky asijské produkce vyhledávanější, protože ho (nepřiznaně) zremakoval Quentin Tarantino ve svém debutu GAUNEŘI, VĚZENÍ V PLAMENECH má svou nepřehlédnutelnou historickou hodnotu, když ukazuje formování Triád a přímo za to obviňuje nečinný systém a některé jedince v něm._____ Tony Leung se zdá být ústřední postavou, protože je s ním divák od úvodních chvil a s chodem věznice a tamními zákony se seznamuje prostřednictvím něj, ale vyprávění se začne postupně více zaměřovat na postavu Chow Yun-Fata. Divák je vyveden z míry nejenom vyprávěním, které se polovinu stopáže soustředí na jednoho hlavního protagonistu, z něhož se stane ten vedlejší, ale i tím, že Chow je zprvu profilován v rozporu se svými rolemi v heroic blood-shed Johna Woo jako komická postava. Její přerod je pak návratem k typům rolí, které ztvárňoval předtím, a zároveň závěrečný happy end je po předchozí scéně ospravedlnitelný vzhledem k strukturaci snímku, kdy se střídají odlehčené a drásavé sekvence. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Zpočátku spíše průměrný, zajímavý, ale již několikrát zpracovaný příběh o tvrdosti a nelehkém životě ze mřížemi, který ovšem postupující stopáží získává na kvalitě. Obvzláště ke konci atmosféra hodně houstne. V úvodní části to drží nad vodou jednoznačně herci. Chow Yun-Fat opět zcela přesvědčivý a charisma z něj přímo odkapává, což asi již těžko někoho překvapí, ovšem že i ostatní hrají skvěle a bezproblému jim jejich recividisty uvěříte již tak jasné není. Jako hodně z HK snímků film staví hlavně na přátelství ústřední dvojice, přesto patří spíše do kategorie syrovějších snímků typu Přežít kriminál než-li "lidských" jako Vykoupení z věznice Shawshank. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení trvalo pouhých 21 dní. (tequilla)

Reklama

Reklama