Mayday

• USA Plane (více)

Pilot Brodie Torrance je během bouře nucen přistát se svým letadlem na válkou zničeném ostrově na Filipínách. Brodie musí dostat cestující do bezpečí a vyřešit riskantní situaci, protože ho pronásledují nebezpeční povstalci. (HBO Max)

Videa (4)

Recenze (242)

Chrustyn

Příjemný akční thriller, který se pocitově vrací o nějakých 30 let zpátky, ale není to vůbec na škodu. Vše zde funguje, Butler se postupně přetransformovává do nového Neesona, zápletka chytře vystavěná, napětí funkční a ta občasná akce neurazí. Jediný problém tak je, že vše jede na půl plynu a nikdy se neobjeví žádný wow moment, který by film posunul nad slušný průměr. Na jedno podívání plně vyhovující, neurážející a zábavné a v rámci Butlerovek, lepší kousek. ()

verbal

Žerárovi tentokrát upadlo letadlo, a nebyl by to sveřepě šišlavý altruista, filantrop a pyjonýr Řiťler, jakého máme tolik rádi, kdyby jej okamžitě nezvednul, nechytil za špici a neumlátil s ním celý pluk zlotřilé filipínské guerilly, zmrdsky ohrožující klasický psychologický pelmel porážkových pasažérů pod JEHO bdělým dozorem! Ovšem ač zní výše uvedené sebeabsurdněji, jedná se opět o hezky natočený jednoduchý, svižný, přímočarý, vcelku se neseroucí, homixové debily nementorující a veskrze vinně potěšující akčňák, jakých je dnes už jen asi jako bílých heteroseksuálních supersvištivců, mile evokující další, ještě podařenější kousek z roku 2015, kdy se tenkrát hostilním rákosím prodíral Twouba Vilzn. ()

Lima

Vůbec ne hloupé drama, v porovnání s průplachovými pitominami, co Butler obvykle točí. Je vidět, že to stvořil šikovný Francouz, takže klišé, typické pro akčňáky z dílny Holého Údu, vás v jeho podání neuráží a má to takový příjemný starosvětský náboj, jaké měly filmy starší o několik desetiletí zpět. Akce tu vlastně ani moc není, a když už je, tak je fajn syrová (sniperka!) a skvěle ozvučená. Tohle se fakt povedlo. ()

castor

Skok o minimálně dvacet let zpět, aneb stárnoucí, ale pořád solidní ranař Gerard Butler tentokrát nehlídá hlavu státu, ale je kapitánem letadla druhořadé aerolinky, pasažéry osobně vítá na palubě, vtipkuje směrem k nim z kokpitu, zanadává si, že mu nějaký hlavoun přikáže proletět nepříjemnou bouří, aby firma ušetřila pár tisíc za palivo. Navíc do letadla neplánovaně nastoupí mezinárodně hledaný zločinec, ovšem dá se od začátku odhadnout, že bude kopat za správný tým. Zbytek se odehraje po nouzovém přistání na odlehlém ostrově plném nasupené party teroristů... Butler tentokrát není tak nekompromisní bijec, na to má druhé, ale samozřejmě stoprocentní srdcař, který svou posádku prostě nedá. K postavám si nicméně pražádný vztah nevybudujeme, takže je divákovi docela šumák, kdo přijde o hlavu (nejde si každopádně nevšimnout modelky Kelly Gale). I mezi kapitánem a vězněm chybí chemie. Co ale nechybí je průměrná akce, závěrečný vítězný potlesk na několika frontách, řada náhod, štěstíčka i neautentických situací. ()

Eliott

Hmm, tak s Butlerem bych dobrovolně nešel ani do sámošky přes cestu. Ať se totiž tento herec vyskytne v jakékoli situaci, můžete si být zatraceně jisti, že celé okolí lehne popelem! Tentokrát je tedy pilotem letadla, co se může pokazit? Příběh možná nepřinese nic originálního, ale i tak se na skvěle kouká a film zaručeně potěší zejména fanoušky herce a akčních děl. Ihned po shlédnutí dokonce tak skvělé, až jsem ohodnotil 4*, ale po nějaké době se mi kvality filmu ještě trochu rozležely. 70% ()

• Natáčanie filmu prebiehalo v Portoriku počas leta 2021. (Real Tom Hardy)
  • Během bouřky nebo turbulence kapitán rozhodně neleze z bezpečí kokpitu, aby šel zkontrolovat cestující, to není jeho práce. Zaprvé se může zranit, ale hlavně v takto extrémní situaci se má hlavně věnovat pilotování. (PROCESOR)
  • Kapitán civilního dopravního letadla ve skutečnosti nevítá v uličce pasažéry, to je práce vedoucí kabiny. Kapitán by měl být už zamčený v kokpitu a připravovat se s druhým pilotem na let, provádět kontrolu systémů a jiné. Obzvláště po 11. září 2001, kdy se změnily bezpečnostní předpisy, a dokonce i když jeden z nich jde na toaletu, tak se druhý musí zamknout. Kontakt s cestujícími je minimalizován. (PROCESOR)