Série(3) / Epizody(18)

V antikvariátu grobiánského Irčana Bernarda Blacka a jeho přítelkyně Fran zvané Kocovina, vám nejen nic neprodají, ale ještě vám vynadají, případně i namlátí. (oficiální text distributora)

Recenze (1 062)

HoneyBunny

Britcom z rodu Červeného trpaslíka, kterému obšem chybí takový ten opravdu chytrý humor. Místo toho spoléhá na absurdní dialogy a místy až pitvoření - to ale stále srovnávám s tou nejlepší britskou konkurencí. Jinak je Black Books uspokojivě vtipný a kvalitní seriál. Jenom to nadšení se v mém případě zatím nějak nedostavilo. ()

ad-k

Velká Británie byla vždycky plodná na humorné a kvalitní seriály, sitcomy a pořady. Odjakživa. Black Books v podstatě pokračuje v tradici; není to žádná oslnivá televizní bomba zastiňující slavnější předchůdce (na což si tu ani nikdo nehraje), ale vkusný anglický humor s velmi sympatickými hlavními protagonisty a rozverně hravými problémy. Oddech s příjemně malým výskytem trapnosti. 70% ()

Fr

,,VŠICHNI LIDI VYPADNĚTE! JE TO MŮJ OBCHOD!!..... Jste připraveni na pořádnou porci toho nejkvalitnějšího britskýho humoru dávkovanýho po 20ti minutách? Co může vzniknout jinýho spojením irskýho opilce nesnášejícího lidi Bernarda, s téměř Božím stvořením, jenž by mohlo být klidně maniakem Mannym? KNIHKUPECTVÍ! Nesmím zapomenout na Fran, která prodává věci, o kterých neví k čemu jsou, má ráda víno (vlastně cokoliv) a má smůlu na chlapy. Nesourodá trojice, která bez sebe nedokáže žít, je snad od Hotýlku tím nejlepším, co jsem v tomto žánru viděl! Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chci vidět bradku, na který visí idiot. 2.) Jsem neustále nalitej a mám kámoše, kterej tak jenom vypadá. 3.) Chci umět vyrobit víno, které dokáže otrávit Papeže! 4.) Chci se stát PR manažerem roku. PŘÍBĚH **** HUMOR *** ()

nunka

Skvelý konverzačný britcom s typicky suchým humorom a troma podivínmi a to všetko odohrávajúce sa na pôde jedného zašitého kníhkupectva. Kombinácia nevrlého alkáča Bernarda a psychicky labilného ľudomila Mannyho s večne frustrovanou Fran tvoria výbornú seriálovú trojku, ktorá na pár minúť pošteklí bránicu. V troch sériach sa stretávame s absurdnými scénkami, vtipnými dialógmi, občas trochu kŕčovitým a trápnejším humorom, jednotlivé diely nemajú rovnakú úroveň, po stránke absurdností je to prvotriedna seriálová liga. ()

Tom Hardy

Docela se tu v té záplavě nadšených hvězdiček ztrácím. Partičku IT, Červeného Trpaslíka nebo třeba klasickou Černou zmiji si užívám v každém díle, u Black Books jsem fascinovaně hleděl na neskutečně hluché scény, do kterých byly jen čas od času opatrně vloženy nějaké vtípky. Opravdu nechápu zdejší nadšení – těch fórů je v jednotlivých dílech poměrně skromně a většinou ještě vyšumí do ztracena. První „výborně“ hodnocený britcom, u kterého jsem se víceméně nudil – 2 ½*… ()

Zajímavosti (18)

• Bernardův účetní (Tony Bluto) se jmenuje Voleur, což francouzsky znamená "zloděj". (SKAmilka)
  • Tamsin Greig (Fran) v rozhovoru prozradila, že při natáčení scény, v níž měla být její postava vzrušená hlasem z rádia, měla vzhledem ke svému těhotenství a rozbouřeným hormonům problém s hereckým projevem. Naštěstí jí pomohl režisér Graham Linehan, který jí poradil, aby vydávala stejné zvuky, jako když leze do vany s horkou vodou. "Dal mi tu nejlepší hereckou radu, jakou jsem kdy dostala," prohlásila herečka.
    (Nikitera)
  • Tamsin Greig (Fran) vyznávala židovské náboženství, později ale konvertovala ke křesťanství. (DivX)