Resident Evil: Lék

• USA Resident Evil

Epizody(8)

Skoro tři desetiletí po objevu viru T dojde k epidemii, která odhalí temná tajemství Umbrella Corporation. (Netflix)

Recenze (146)

JohnCZ

Snad i samotným tvůrcům muselo být jasné, že tímhle zaryté fanoušky herní série příliš nepotěší. Tahle adaptace není žádný fanservis a jde si zcela a naprosto svou cestou a nebýt těch několika postav a názvů, prakticky ani nepoznám, že se jedná o Resident Evil. Do role Alberta Weskera, který je v herní předloze běloch navíc ještě s výraznými árijskými rysy, obsadit vyloženě čokoládového černocha považuju od Netflixu vyloženě za trolling haterů. Lance Reddick je ale výbornej a celej seriál hodně zvedá nahoru. Se scénářem je to už ale horší. Příběhově je to vlastně dost banální a postavy často jednají dost nelogicky, v některých ohledech až hloupě. Opět tu mám ten pocit, že má Netflix u své tvorby problémy s pacingem epizod a efektivní dramaturgií. Slow-burn tempo vyprávění by mi nevadilo, ale seriál jako kdyby úplně nevěděl, na jaký žánr se zaměřit. Chvíli sledujeme teen drama, chvíli survival, posléze zase okrajově fušuje do hororu. Což by samo o sobě nevadilo, ale jedno neustále přerušuje druhé, co do tempa je to dost rozhoupané a nesourodé a dost dlouho mi trvalo, než jsem se do děje pořádně dostal. Ale nakonec mě to celkem chytlo. Vizuálně to vypadá úsporně, ale docela pěkně. I ta trocha akce, které je ale k celkové stopáži naprosté minimum. V součtu mi z toho vychází sice možná slabá adaptace, ale jinak obstojný průměrný seriál. Hysterický odpad! určitě ne. ()

Nejhorší zpracování adaptace Resident Evil, nejhorší seriál od Netflixu i nejhorší seriál roku. Absolutní Joke i Fail, ve kterém bohužel Netflix selhal. Nejsem fanoušek hry, takže fakt, že se nejedná o herní adaptaci mi nevadí, ale chápu rozčílené fanoušky, kteří miluji herní sérii a poté dostanou tenhle kopanec do koulí. Já však chtěl jen zábavnou a brutální zombie řežbu s monstrama, kde končetiny budou létat až ke mně do obýváku třeba jako v hejtovaném a mém milovaném Army of the Dead, ale ne ani tohle se tady nekoná a tím si tvůrci podepsali ortel. Tvůrci natočili Teen postapo s 2 sestrama ve dvou časových liniích a 80% seriálu tvoří flashbacky, jejich vzájemný vztah, teen problémy, no zkrátka věci, které nikoho nezajímají a samotní Zombie jsou na scéně dohromady asi 30 minut ze 7 hodinové stopáže, to je ubohé. Celý seriál má nezajímavé, nefunkční a špatně zahrané postavy, má lacinný look ( ten krokodýl na konci už docela hraničil s Asylum), je to celé umělé, nezáživné se všemi moderními trendy ( To měli i Boys, ale ti šli na to chytře a odvážně), příběh je o ničem a akce je alespoň průměrná, ale je jí tak málo, že nestojí pomalu ani za zmínku. Pavouci ve 3.díle a hrátky s motorovkou ve 4.díle byly ucházející, možná kdyby zvýšili rozpočet, vyměnili dvě ústřední pipky za dva sympatické mariňáky, kteří by hláškovali a řezali to tam o sto šest, tak bych mohl být i relativně spokojený i přes zmíněné negativa, ale takhle je to Teen soap opera se zombíky v pozadí s nálepkou RE. Někteří lidé psali, že kdyby se film nejmenoval RE, tak by to byla pecka. Nesouhlasím, myslím, že je jedno jak se seriál jmenuje, sračka to bude pořád stejná. Zlatý Racoon City! 3.5/10. ()

William_

Další KATASTROFÁLNÍ seriál na Netflixu, který v poslední době potvrzuje, že kromě Stranger Things už rezignoval na kvalitní a originální tvorbu, a nechává se strhávat různými trendy, které avšak pro diváka nejsou moc "trendy" jako v tomto případě. Potenciál na reboot resident evil byl nadějný, ale stala se z toho pouze nekoukatelná břečka plná příšerných postav a ještě horšího scénáře. Sledování poze na vlastní nebezpečí a nedoporučuji to ani fanouškům herní série. ()

při snaze zadaptovat Resident evil už sme se dočkali spousty věcí a většinou to nedopadlo moc dobře. Oproti netflixovské novince to všechno ale byly poměrně uspokojivá díla, protože tady se nepovedlo prakticky nic. Pár odkazů na hru tu sice je, stejně jako pár relativně solidních momentů, ale je jich zoufale málo a většinu času je nudné a ukecané teen drama o dvou sestrách, které jsou náhodou dcerami Alberta Weskera. Už při oznamování obsazení právě Weskerova postava vyvolala největší nevoli. Přeci jen Wesker je víceméně nácek a to, že ho tady hraje jindy výborný Lance Reddick k němu prostě nesedí. Jenže on to je nakonec ten nejmenší problém a vzhledem k tomu jaký je zbytek série by ho klidně mohla hrát pětiletá eskymácká holčička. Nečekal sem nic, ale i tak je to zklamání...35% ()

*CARNIFEX*

Užívateľ "EvilPhoEniX" krásne vysvetlil prečo viac R.E. nenapĺňa očakávania diváka, no Ja teraz trošku prejdem do hĺbky a podstaty. Moja generácia starých dementov, hrala túto hru na PS1 v časoch, kedy zombie chodili krokom, no presto všetko vedeli nahnať väčší strach, ako tí dnešní, ktorí majú stovku za 10 sekúnd. A prečo je tomu tak? No lebo to bol strach z neočakávaného, nepoznaného, zo samotnej atmosféry a následných vsuviek, ktoré sa nedali predvídať. Tí šťastnejší, ktorí sa k prvotným dvom častiam dostali ako prví, nemali šancu čomukoľvek rozumieť. Bola totiž komplet v Japonskom jazyku, hádanky sa riešili "na náhodu", išlo čisto o boj "panáčika" zo zvyškom infikovaného sveta. Jednoducho, tých starších v žiadnom prípade neuspokojí nejaká vyfarbená "mandolienka", ktorá pôsobí ako nejaký odkaz na dúhový PRIDE v Malženiciach. Ja nechcem byť fakt zlý, no paradoxne posledný "R.E. - Raccoon City" je viac Residentom (i keď už dejovo zbastardelým), ako (takmer) hociktorá časť predtým. Keby som dal tomuto počinu 3 hviezdy, musel by som podaktorým predchodcom minimálne jednu hviezdu prihodiť. Ono to hodnotenie tu (od všetkých) asi nebude úplne objektívne, nakoľko nie všetko bolo vyslovene špatné, no tá tretia je zrejme fakt v nedohľadne. Proste to kurvia koľko sa len dá, pričom už hocijaký čurák sa smelo priživuje na značke "Umbrella". A mimochodom, do puntiku súhlasím aj s názorom užívateľa "Marceloo-m", ľavým bekom vydýchaného, extrémne nesympatického Realu. ()

Zajímavosti (21)

• Evelyn Marcus (Paola Nuňez) je dcerou Jamese Marcuse, jednoho ze tří zakladatelů Umbrella Corp. Těmi dalšími dvěma byli Oswell Spencer a Edward Ashford, a všichni tři spolu byli spolužáci z oboru virologie. (NiWi)
  • Scéna, kde má Billie halucinace před zrcadlem, jak se postupně mění v zombie, je přímý odkaz na scénu z „Resident Evil 3“, kde měla Jill Valentine stejnou noční můru. (ScarFace_V8)