Čistým trestním rejstříkem se pochlubit nemůže. V hospici, kde si má odkroutit veřejně prospěšné práce, se ale spřátelí s milým a soucitným knězem, který mu změní život. (Netflix)

Recenze (35)

Malarkey

Je neuvěřitelné, kolik kvality v sobě polský film skrývá. Johnny je další z celé plejády dokonalých filmů s dokonale lidským příběhem a hereckými výkony, za které se Dawid Ogrodnik (a ten obzvlášť) a Piotr Trojan nejspíš upsali ďáblu. Neskutečné. Hlavně tedy neskutečně lidské, smutné, vtipné, ale i nadějné a upřímné vyprávění dvou naprosto odlišných lidí, které spojil sám pán Osud. Že je to podle pravdy? To mě u polských filmů ani nepřekvapuje. Buď jsou v Polsku extrémně srdceryvné lidské příběhy nebo to zdejší scénáristi umí napsat tak, jako nikdo jiný na světě. Otec Jan Kaczkowski byl mimochodem neskutečnej frajer! ()

jedna_vrana

Otec Jan: „Namiesto toho, aby ste na niečo čakali celý život, začnite žiť dnes. Je to neskôr, ako si myslíte.“ Čo vás presvedčí ohodnotiť film plným počtom bodov? U mňa v prípade, že zasiahne moje myšlienky a musím ešte niekoľko dní premýšľať. Dokonca je jedno, o aký žáner filmu ide. Akoby bol napísaný a nafilmovaný pre mňa a pre tú chvíľu. (Stalo sa mi už viackrát, že som svoje pôvodné hodnotenie o niekoľko hviezdičiek zmenila, po rokoch.) Johnny by mohol byť film plný pekných, ale povrchných myšlienok a klišé, jeho príbeh je jednoduchý, dal by sa vyrozprávať niekoľkými vetami. Konštatujem opak, je plný ľudskosti, vrúcnosti, chýb a omylov, boja s vlastným ja. Nič z toho nie je prehnané alebo urážlivé. Otec Kaczkowski žil ako kresťan - išlo mu o lásku, pomoc a odpustenie. O vykúpenie, nie suché moralizovanie. ()

Fr

„ČAS JE TO NEJCENNĚJŠÍ, CO MŮŽEŠ TOMU DRUHÉMU DÁT. NÁŠ ČAS…“  Film s vypravěčem o zvláštním duchovním, kterej našel pravej smysl víry. Občas dojemný, občas nudný… se spoustou (až) filozofickejch myšlenek. Film jako oslava člověka. Proč ne, podle zde viděnýho, byl Jan Kaczkowski dobrej týpek.  ///   -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Jedná se o film podle skutečnosti. ThDr. Jan Kaczkowski byl polský římskokatolický duchovní, doktor teologie a bioetik, vloger, zakladatel a ředitel Hospicu sv. otce Pia v Pucku. 2.) Thx za titule „Veronika Šnyrychová“. ///                         PŘÍBĚH  *****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

eLeR

Namiesto toho, aby si na niečo stále čakal, začni žiť dnes. Je to oveľa neskôr, ako si myslíš. V podstate obyčajný príbeh, ale o neobyčajnom človeku. Nesmierne zaujímavá postavička tento Jan, a skvelo napísaná. A Ogrodnik ho dal ako pán! Ohromný film .. o priateľstve a láske k blížnemu, o snahe zmeniť aspoň malú časť sveta niektorým ľuďom. 4,5* ()

Arsenal83

Emotívne pútavý príbeh s dobrou hudbou a pripravenosťou publika na tlak na slzné kanáliky. Niekto podľahne a niekoho to nechá chladným už len z čírej nenávisti voči cirkvi, ale toto je príbeh jedného z mála tých dobrých, čo službu blížnemu nezamenili za službu zadarmo zo štátneho, v pohode a blahobyte. Aj v truse sa dá nájsť poklad. ()

• Film sa natáčal v mestách Konstancin-Jeziorna, Puk, Sopot, Żyrardów a Starowiskitki (Poľsko). Natáčanie trvalo od augusta do septembra 2021. (Arsenal83)
  • ThDr. Jan Kaczkowski (Dawid Ogrodnik) byl polský římskokatolický duchovní, bioetik, vloger a zakladatel a ředitel Hospicu sv. otce Pia v Pucku. Od dětství trpěl zhoršující se zrakovou vadou a v roce 2012 mu byl diagnostikován nádor na ledvinách a glioblastom mozku. I přes prognózu dožití pouhých několika měsíců žil s touto diagnózou ještě další čtyři roky. (EKLEKTIK)